26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
זאב בן יוסף

הַ”דִּיל” לְ”הִשְתַלְטוּת עַל הַלִּיכּוּד”

לא היה שום “דיל” ל”השתלטות על הליכוד” ונתניהו וכץ עשו בדיוק מה שמתחייב מחובתם הציבורית כפי שגם מורה להם חוקת הליכוד

 

 

 

אפשר לקבוע חד-משמעית כי העלילה שהופצה בתקשורת כאילו היה “דיל להשתלטות על הליכוד” על ידי ראש הממשלה ושר התחבורה – לא הייתה ולא נבראה ואפילו משל לא הייתה. בסך הכול נתניהו והשר כץ עשו בדיוק מה שחוקת הליכוד ואחריותם הציבורית מחייבת אותם. סעיף 117 של חוקת הליכוד אומר בפירוש כי “המזכירות תבחר, על פי הצעת יו”ר התנועה, את מנכ”ל התנועה ואת מנהלי האגפים הביצועיים של התנועה”, וברור שלפני הבאת הנושא בפני המזכירות חייב הממליץ – יו”ר הליכוד נתניהו – להציג את המלצתו בפני יו”ר המזכירות – שר התחבורה ישראל כץ, וכך אכן נעשה. לא רק זכותם של יו”ר התנועה ויו”ר המזכירות לדון במינוי האחראים על ביצוע הפעילות השוטפת של הליכוד, אלא זו בהחלט גם חובתם, שאותה מילאו כהלכה במקרה זה.

 

 

ביקורת בלתי עניינית

 

 

למרות שהמנכ”ל הנוכחי גד אריאלי ראוי למחמאות רבות על תִפקודו במשך שמונה שנים, אין זה אומר שעליו לכהן לנצח בתפקיד, ואם יו”ר התנועה ורוב חברי מזכירות הליכוד (הכוללים מאה חברים) יהיו סבורים שכדאי להחליף אותו במישהו מתאים יותר – יש לכבד את ההחלטה.

גם הביקורת על שני המועמדים ששמם מוזכר לתפקידי מנכ”ל וסמנכ”ל איננה עניינית. טוענים כלפי המיועד למנכ”ל קובי צורף שהיה במפלגת קדימה, בעוד שבסך הכול עבד שם בשכר בתפקיד יועץ. לעומת זאת אין חולקים על יכולתו הארגונית והביצועית המרשימה והקשר ההדוק שלו עם אנשי השטח בליכוד.

 

 

המיועד שטרית מתאים לסמנכ”ל

 

 

הוא הדין ביחס למועמד לסמנכ”ל משה שטרית שכל חטאו הוא שאימו היא הבית”ריה קטי שטרית, ראש המטה של ישראל כץ. מי שמתייחס לכישוריו של שטרית בתחום הניהול והביצוע ישוכנע שהוא האיש הנכון במקום ובזמן הנכון. מדובר באיש צעיר מרשים,  חבר מועצת העיר בית שמש מטעם סיעת הליכוד, סרן במילואים שסיים קורס קצינים בהצטיינות, בעל תואר ראשון בכלכלה ומסיים תואר שני ביחסים בינלאומיים, שהיה בנעוריו רכז מעו”ז בית”ר בבית שמש, יו”ר קבוצת תגר- לקידום צעירי בית שמש ושמירה על צביונה הציוני של העיר, יו”ר נוער הליכוד בבית שמש.

 

 

ראוי שכל המבקרים למיניהם יבדקו את טענותיהם בטרם יטיחו השמצות חסרות בסיס כלפי בכירי הליכוד שעשו בדיוק את מה שחובתם וזכותם לעשות.

 

 

 

 

הכותב, זאב בן-יוסף, הוא מבקר פנים במקצועו, חבר הנהלת לשכת המבקרים בישראל, חבר מרכז, חבר מזכירות וחבר לשכת הליכוד, מוותיקי תנועת בית”ר, עיתונאי, פובליציסט, עורך כתבי עת, איש הסברה ויחסי ציבור מזה יובל שנים, בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, משלים בה תואר שני בפילוסופיה של המדעים.

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הקשר בין אולמרט ונתניהו

אלי חזן

שנת שלום על ישראל

אריק זיו ויזר

יציאת מִצרים – אמת היסטורית

אריק זיו ויזר

היידה פונטה !

אריק זיו ויזר

הגטו של הליכוד ושל בנט

אלי חזן

ברירת המחדל: נתניהו או הליכוד

אלי חזן
דילוג לתוכן