23.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
זאב בן יוסף

הַמֵּנִיעַ לִלְחוֹם כְּדֵי לְהִישָׂרֵד

הדברים שכתב מח”ט גבעתי לחייליו תרמו לחיזוק החיבור למורשת הלאומית המחדיר בחייל מוטיבציה שתאפשר להקריב עצמו למען הישרדות עמו

 

 

מפקד חטיבת גבעתי אל”מ עופר וינטר, קצין בכיר ומובחר שזכה לצל”ש על עוז רוחו, כתב “דף מפקד” לחייליו כדי להפיח בהם תעוזה ונכונות לביצוע המשימה. בין השאר כתב: “ההיסטוריה בחרה בנו להיות בחוד החנית של הלחימה באויב הטרוריסטי העזתי, אשר מחרף מנאץ ומגדף את אלוקי מערכות ישראל. אני נושא עיני לשמיים וקורא עמכם – שמע ישראל, ה’ אלוקינו, ה’ אחד. ה’ אלוקי ישראל, היה נא מצליח דרכינו, אשר אנו הולכים ועומדים להילחם למען עמך ישראל כנגד אויב המנאץ שמך”‏. על הדברים הללו הוטחו במפקד החטיבה החובש כיפה סרוגה חרפות וגידופים, כי איך מעיז קצין בכיר להזכיר את אלוהים כשמדובר בעניינים צבאיים, והאשימו אותו במיסיונריות.

 

 

אנו שמים מבטחנו באלוהים

 

 

המחרפים ומגדפים הללו אינם מוכנים לקבל את ההסבר שטרם יציאה לקרב, גם חייל שאיננו שומר מצוות מקבל עידוד מההרגשה שאולי יש איזשהו כוח עליון ושהוא מגן על מולדתו כפי שעשו אבות אבותיו במשך אלפי שנים, ועצם החיבור למורשת היהודית מחזק אותו ומספק לו את המניע לאזור כוחותיו לקראת המשימה הכול כך קשה בה הוא נדרש להקריב את היקר מכל, להתגבר על היצר העז ביותר – יצר הקיום, ללחום עד מוות כדי שעמו יוכל להישרד.

יש מדינה דמוקרטית שבה נעשה חטא גדול מזה שעשה אל”מ וינטר: על כל שטרות הכסף באותה מדינה הדפיסו את המשפט – “אנו שמים מבטחנו באלוהים”. אוי לאוזניים שכך שומעות ולעיניים שכך רואות. חמור מזה: באותה מדינה דמוקרטית למהדרין, ארצות הברית שמה, מציבים בכל כיתה בכל בית ספר את הדגל הלאומי. אוי לאותה חרפה.

 

 

האמריקנים והבריטים לא מחו

 

 

אבל המדהים מכל הוא שאף אמריקני לא מחה על עניין המשפט הפרימיטיבי על האמונה באלוהים ולא על המעשה הפשיסטי-לאומני של הצבת דגל לאומי בכל כיתה. כל אמריקני מבין שחינוך לערכים רוחניים לאומיים מגדל דור בריא וחסון שיוכל להתמודד מול סכנות מבחוץ.

ועוד תופעה בלתי תיאמן: אף בריטי לא מחה ולא הפגין נגד ממשלתו שגרמה לשפך דם של חייליה וחיילי ארגנטינה כשיצאה למלחמה על אי קטן שמרוחק ממנה אלפי קילומטרים. כידוע, אצלנו ישראלים לא מעטים יוצאים להפגין נגד ממשלתם השולחת את הצבא הישראלי לשפוך את דמו ודם טרוריסטים היושבים מעבר לגבול שלנו ומנסים לחסל את נשינו וילדינו וזקנינו יותר מעשור ברקטות ומִנהרות תקיפה.

 

 

מי נורמאלי ומי לא

 

 

אז אחת משתיים: או שאנחנו עם נורמאלי יחיד בעולם וכל השאר לא נורמאלים, או להיפך.

כלומר – האם יכול להיות שזה נכון מה שאמרו עלינו כבר לפני אלפי שנים שאנחנו עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב, ושתמיד השתדלנו להיות מוסריים וטהורים יותר מכל העמים האחרים, אפילו אם זה מסכן את עצם קיומנו, כי כך אנו מבינים את היותנו עם נבחר בציון הרוצה להפיץ בעמים תורת אהבה, חסד, אמת, צדק ושלום? האם יכול להיות שזו הסיבה שכמעט כולם שונאים ורודפים אותנו הרבה יותר מארגוני רצח וטרור שמהווים סכנה לעולם הדמוקרטי החופשי כולו?

 

 

 

 

הכותב, זאב בן-יוסף, הוא חבר מרכז, חבר מזכירות וחבר לשכת הליכוד, מוותיקי תנועת בית”ר, עיתונאי, פובליציסט, עורך כתבי עת, איש הסברה ויחסי ציבור מזה יובל שנים, בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, משלים בה תואר שני בפילוסופיה של המדעים.

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חובת הזעקה על רצח הארמנים

צה”ל כאטרקציה מקצועית קוסמת

אלי חזן

מוֹת הָדָר יְחָיֵה הָדָר

אלי חזן

מינויים פוליטיים לממשל תקין

אריק זיו ויזר

פרופ’ מנחם לוין ז”ל – בית”רי, לוחם ומדען

אריק זיו ויזר

השטחים הכבושים של ישראל ובריטניה

אלי חזן
דילוג לתוכן