26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הזמנות ואירועים

הַטֶּקֶס הַמְּרָגֵש לְזֶכֶר זָ’בּוֹטִינְסְקִי

רשמיו של הבית”רי זאב בן יוסף מהאזכרה הממלכתית לז’בוטינסקי שנערכה אתמול בהר הרצל

טקס האזכרה הממלכתי לזאב ז’בוטינסקי שהתקיים כבכל שנה בכ”ט בתמוז, יום פטירתו, על קברו בהר הרצל, מזכיר לי תמיד את ההתרגשות הממלאת אותי בכל ביקור בכותל המערבי, שאיננה שוככת עם השנים אלא להיפך – מתגברת והולכת. כי ככל שעובר הזמן מתברר לי עד כמה תלוייה ההישרדות הלאומית שלנו בחיבור למורשתנו הלאומית. ואכן הטקס השנה היה מלווה בהתרגשות ונופך מיוחדים, כי ראינו המון פנים צעירות חדשות נלהבות המבטיחות להמשיך להעביר הלאה את מורשתו של ז’בוטינסקי.

 

למרות שכבר התרגלנו, התרגשנו אף יותר מבעבר למראה נשיא המדינה וראש הממשלה (שלנו, שלנו!) בנימין נתניהו צועדים נוכח הקהל שקם על רגליו לכבודם ומתיישבים על מקומם בשורה הראשונה, למראה יו”ר הכנסת (גם כן שלנו!!) רובי ריבלין, שׂרים כמו גדעון סער ובני בגין (ועוד איך שלנו !), חכ”ים מצטיינים כמו דני דנון הפעלתן ואופיר אקוניס המסביר המוכשר, יו”ר הקואליציה ח”כ זאב אלקין וגם יו”ר האופוזיציה (כבר לא שלנו…) ציפי לבני.

הוספנו להתרגש לשמע דברי הקריין המחונן הבית”רי דן כנר ששטח תמצית מחיי ראש בית”ר, למראה הדלקת אבוקת הזיכרון על ידי נינותיו של ז’בוטינסקי.

והקטע מ”קיר הברזל” של ז’בוטינסקי שקרא הבית”רי דור אמיתי ממעו”ז קריית ארבע, היה טעון במשמעות אקטואלית מיוחדת:  

ואם העניין צודק הוא  –  הרי על הצדק לְנָצֵחַ, מבלי שיוּשָׂם לב להסכמתו או אי-הסכמתו של מישהו. ואם יוסף, או שמעון, או איוואן, או אחמד רוצים למנוע את נצחונו של העניין הצודק, מכיוון שאין הדבר נוח בשבילם, הרי חובה היא למנוע בעדם שהפרעותיהם תוכתרנה בהצלחה;  ואם ברצונם להשיג את מבוקשם על ידי שימוש באלימות, יש להשתמש בכוח הביצוע הממלכתי ובהגנה עצמית, כדי לסכל את מזימתם. זהו מוּסָר בכל חברה הגונה – ומוּסָר אחר איננו בְּנִמְצָא.

 

את נס ראש בית”ר הניפו מנכ”ל חטיבת בוגרי בית”ר זאב בן-יוסף, ושָליש מִסדר ז’בוטינסקי ירמיהו חזי ממצודת באר שבע המצטיינת. את שירת שיר בית”ר פתחו הבית”רי הוותיק חנניה שמחון עם הבית”ריות הצעירות טל ולינוי, כשאליהם מתלווה הקהל כולו.

 

התרגשות מיוחדת ליוותה גם את הנחת הזרים, ובמיוחד זר תלמידי ז’בוטינסקי שהניח שופט בית”ר נתן בן-יוסף בן ה-92, מראשוני בית”ר ומוותיקי תלמידיו של ז’בוטנסקי; זר מסדר ז’בוטינסקי שהניח נגיד המסדר עו”ד עמנואל וייזר, המצליח לאחרונה להחיות ולהפיח חיים חדשים במטרת המסדר – הפצת המורשת הז’בוטנסקאית; זר המועצה להנצחת ז’בוטינסקי שהניח פרופ’ משה ארנס, שר הביטחון לשעבר הפועל להחייאת מורשת בית”ר ואצ”ל בתקופת השואה; ואחרון חביב –  זר מכון ז’בוטינסקי שהניח פרופ’ אריה נאור, יו”ר הוועדה האקדמית של המכון אותו מנהל יוסי אחימאיר, הפועל בנחישות ובמרץ רב להחייאה ושימור של מורשת ז’בוטינסקי ותנועתו.

 

בתום הטקס צעד ראש הממשלה נתניהו, שתמך באביו שעבר את גיל המאה פרופ’ בן-ציון נתניהו, אל שופט בית”ר נתן בן יוסף והבית”רי הוותיק ד”ר אבשלום קור המקדיש מזמנו רבות להחייאת המורשת הלאומית וללשון העברית, ניהל עימם שיחה ידידותית עֵרה מלב אל לב.

 

כי הסיכוי להישרד איננו תלוי בכמות הנשק ואפילו לא באיכות הצבא, אלא בדביקות של העם במורשת ובשורשים הלאומיים שלו. ואידך זיל גמור.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סניף הליכוד יהוד- מונוסון מזמין להרמת כוסית לרגל השנה

אריק זיו ויזר

ברכות לחג הקורבן (עיד אל אצ’חה)

אריק זיו ויזר

הזמנה לכנס במעמד השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום

אריק זיו ויזר

הזמנה להרמת הכוסית המסורתית של שר החינוך גדעון סער

אלי חזן

שירת המעלות – מוטי גלעדי ולהקת קולן

אריק זיו ויזר

הפגנה-השוואת התנאים של האסירים הפלשתינאים לתנאי השבי של גלעד שליט. – מירת ארז

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן