28.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

ד”ר לאה נס: “נמנע את התופעה שבה קשישים בישראל יהיו עם שיניים לא מטופלות בגלל מצבם הכלכלי הירוד”

המשרד לענייני גמלאים יזם בשנה האחרונה את פרויקט “חיוך מחדש”, המקנה לקשישים טיפולי שיניים בעלות של אלפי שקלים ללא כל תמורה מצידם. עד כה סיימו טיפול כ-1,400 קשישים ועוד רבים נמצאים בטיפול מכל רחבי הארץ.

סימה ושמעון, זוג אזרחים ותיקים מנצרת עילית, מתקשים מאוד לעמוד כלכלית במציאות של היום. “אנחנו חיים רק מביטוח לאומי“, אומרת סימה, “לבעלי לא היו בכלל שיניים, עד שהוא קיבל מימון מהתכנית כדי שיעשו לו שיניים תותבות“. סימה מוסיפה כי “אם שמעון לא היה מקבל את העזרה, היה נשאר בלי שיניים. אנשים לא מבינים כמה זה משפר את רמת החיים כי בשבילם טיפולי שיניים זה דבר ברור. בשבילנו זה לא“.
מצבם הכלכלי העגום של סימה ושמעון הוא לא ייחודי רק להם. קשישים רבים בישראל מתקשים להזדקן בכבוד ולממן את מחייתם הבסיסית ביותר. בעיות שיניים מאפיינות את בני הגיל השלישי בישראל, אולם בהיעדר אמצעים כלכליים הם אינם פונים אפילו לבדיקות מתוך ידיעה כי לא יוכלו לעמוד בעלויות הטיפול.
לנוכח תמונת המצב העגומה הזו, יזם המשרד לענייני גמלאים, בשיתוף עם משרד הרווחה ומשרד הבריאות, את פרויקט “חיוך מחדש”. המיזם פועל בכל רחבי הארץ בשיתוף עם הרשויות המקומיות ומעניק לקשישים את ההזדמנות לקבל טיפולי שיניים ובכך להזדקן בכבוד. המשרד לענייני גמלאים מקצה משאבים רבים לטובת הפרוייקט. עד כה למעלה מ-1,400 קשישים סיימו את טיפוליהם, ורבים נוספים נמצאים בתהליך טיפולי. האזרחים הותיקים, העומדים בקריטריונים, מסובסדים ב-80% מעלויות טיפולי השיניים. טיפולים אלה ניתנים במרפאות ציבוריות או בניידות טיפולים, כאשר ישנה גם אפשרות להגיע עם אותן ניידות לקשישים מרותקי בית.
סגנית השר לענייני גמלאים, ד”ר לאה נס, אמרה כי “טיפולי שיניים הינם צורך בסיסי ואלמנטרי לרבים, אך לדאבוני ישנה אוכלוסיה רחבה שעבורה אין זו אפשרות. מיזם זה מהווה את התשובה לקשישים אלה”. סגנית השר הוסיפה כי “המשרד לענייני גמלאים רואה אל מול עיניו את חשיבות מתן המענה לצרכיהם השונים של האזרחים הותיקים במגוון רחב של תחומים וזאת על מנת לשפר את איכות חייהם“.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השר אדלשטיין ערך סיור במגזר הבדואי בצפון

אריק זיו ויזר

סגנית השר ד”ר נס: “עלינו לעשות חשבון נפש כחברה”

אריק זיו ויזר

וכאשר יענונו – כן נרבה וכן נפרוץ! זה גורלנו בחלק זה של העולם.

אריק זיו ויזר

ח”כ לימור לבנת מתכוונת לסיוע לאמנים במצוקה/ מאת: יעקב בן חורין

אריק זיו ויזר

מכתב התודה של ראש הממשלה בנימין נתניהו למנחמים

ממשיך הגידול בתיירות הקתולית לישראל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן