22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

דנון עתר לבג"צ נגד העברת כספים לבשארה / מאת: זאב בן-יוסף

יו"ר הליכוד העולמי דני דנון, עתר לבג"צ בדרישה להפסיק לאלתר את העברת הכספים מכנסת ישראל לח"כ לשעבר עזמי בשארה ולשלול את אזרחותו, בשל העברת מידע לארגוני טרור בשנים האחרונות, על פי מקורות מודיעיניים. חקירה שערך דנון העלתה כי בשארה מקבל מהכנסת פנסיה בשיעור 21.6 אחוז משכר ח"כ וכן קיבל "מענק הסתגלות" בגובה 6 משכורות של ח"כ. בעתירה תובע דנון לשלול את אזרחותו של עזמי בשארה ולהקפיא את כל התשלומים וההטבות המיועדים לו מכוח היותו ח"כ לשעבר. כן תובע דנון הגשת כתב אישום נגד בשארה בגין עבירות פליליות בהן הוא חשוד, לרבות בגין ריגול, בגידה, הלבנת הון ושיבוש הליכי משפט. כן תובע דנון להוציא צו לתפיסת נכסיו של בשארה בהתאם להוראות סדר הדין הפלילי.

בעתירה חושף דנון מסמך בו צויין כי על פי המידע שבידי שב"כ, ממשיך בשארה ומקיים קשר עם גורמים העויינים את מדינת ישראל גם בעת הזאת. על פי הערכת השב"כ, נאמר במכתב שחשף דנון, קיים חשש כי מגעיו של בשארה עם גורמים הקשורים עימו בישראל עלולים להיות מנוצלים למטרות עוינות, לרבות לשם גיוס לפעילות בשירות ארגון החיזבאללה או שידול לפעילות בלתי חוקית אחרת, תוך הטעייה ביחס למטרתה האמיתית.

דנון הדגיש בעתירתו כי המכתב דלעיל מהווה נדבך אחרון במסכת ארוכה של עובדות מהן מצטיירת תמונה שערורייתית ומקוממת של נבחר ציבור לשעבר ששם ללעג ולקלס את עצם קיומה של מדינת ישראל ולפיכך איננו ראוי להחזיק באזרחות ישראלית ולקבל הטבות הניתנות לחברי כנסת לשעבר, ומקומו מאחורי סורג ובריח.

מר בשארה חשוד, על פי פרסומים שונים, ביצירת קשר עם סוכן חיזבאללה בזמן מלחמת לבנון השנייה או סמוך לה ובהעברת מידע לארגון הטרור על מקומות איסטרטגיים בישראל לטיווח טילים. כן נחשד בשארה כי העביר מידע בדבר הגדלת טווח הטילים מעבר לעיר חיפה, מסר הערכות על סיכויי ההתנקשות במנהיג החיזבאללה חסן נסראללה, וכן העביר מידע והערכות על השינויים הצפויים בהיערכות ישראל תוך כדי מלחמה.

בתמורה לסיוע שהעניק לחיזבאללה קיבל בשארה על פי החשד מאות אלפי שקלים שהועברו לידיו מהארגון ומגופים זרים נוספים על ידי חלפני כספים ממזרח ירושלים.

בעתירתו קובע דנון כי רשויות האכיפה בישראל מגלות אוזלת יד וחוסר אונים כשהן יושבות באפס מעשה נוכח התנהלותו הלגלגנית והפושעת של בשארה.

עוד מוזכרים בעתירה דברי השופט אהרון ברק לפיהם "המעשים המיוחסים לבשארה לעניין שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ולעניין תמיכה במאבק מזויין נגדה, מונחים במרכז מטרותיו ופעולותיו ל ח"כ בשארה והם מהווים יעד שליט שלו".

הנה כי כן, מציין דנון בעתירתו – "מדובר בחשדות כבדים וחמורים לביצוע עבירות בטחוניות ופליליות חסרות תקדים, מהחמורות ביותר הקיימות בספר החוקים, שהעונשים בגינם הם העונשים המקסימליים הקבועים בחוק (ובכלל זה עונש מוות) על כל המשתמע מכך."



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חוק העדפה מתקנת לעולי אתיופיה אושר בכנסת

אריק זיו ויזר

ח"כ דני דנון על פרישת לבני: " סופה של קדימה קרב- לבני נטשה ספינה טובעת"

אלי חזן

נאום הבכורה של ח"כ מירי רגב במליאת הכנסת 04.03.09

אושר לקריאה שנייה ושלישית: שוהות במקלטים לנשים מוכות

אלי חזן

מירי לא נכנעת מול הלחץ של נתניהו.

אריק זיו ויזר

רותם ולוין מקדמים תיקון חוק האזרחות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן