27.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

דנון : “יריקה בפרצוף של האלמנות והפרה של ההסכמים”

אלפי אלמנות ממערכת הביטחון לא קיבלו כספי פיצוי על אובדן יקיריהם, ועדת שרים לחקיקה דוחה את התשלום בשנה- והאלמנות סוערות

סגן יו”ר הכנסת, ח”כ דני דנון, מתח ביקורת קשה על החלטת משרד הביטחון לדחות את התשלום לאלמנות המילואים בשנה: ” שני משרדים כל כך גדולים לא יכולים למצוא את התקציב למען אילו שהקריבו את חייהם לטובת המדינה? זאת פשוט בושה”. לדבריו, לאחר שיזם הצעת חקיקה פרטית לפיצוי בסך 300,000 ₪ לאלמנות אשר איבדו את יקיריהם בין 1948-1999, ובכך ניסה לתקן אפליה של מעל עשור ולהשוות את הפיצוי לסכום שקיבלו שאר האלמנות, הושגה פשרה עם משרד הביטחון אשר מגדירה כי הסכום שיתקבל יהיה 100,000 ₪ כאשר התנאי הוא קבלת החצי הראשון של הכסף כבר בשנת 2011: “משרד הביטחון מחכה שהאלמנות ימותו כדי לא להעביר את הכסף” אמר דנון.


דנון, המכהן כיו”ר השדולה למען אלמנות צה”ל בכנסת, הבהיר שלא ייתן להחלטה לעבור ללא שינוי מועד קבלת הכסף: “מדובר באלמנות, אשר חלקן שכלו את בעליהן כבר במלחמת יום כיפור, הכסף הזה מהווה אוויר לנשימה, וזה המעט שהמדינה חייבת לעשות בכדי לפצות אותם על אובדנן.

הרקע לחוק הינו, ביטוח חיים שיצר עזר ויצמן עבור אלמנות בחיל האוויר בלבד, כאשר בשנת 1999 החוק הורחב לכלל הצבא. כעת, מבקשות האלמנות ששכלו את בעליהן לפני 1999, לקבל את הכסף ובכך להשתוות לשאר האלמנות. נ’, אלמנה שאיבדה את בעלה במלחמת יום הכיפורים אמרה לח”כ דנון: ” בעלי מת לפני 40 שנה, ומגיע לי קצת נחת, אם צריך אני אוציא את הגופה של בעלי מהקבר ואביא אותה לכנסת- בעלי לא היה כלב!”. נ’ ציינה שההחלטה נוגדת את ההבנות שהושגו וכי משחקים בפוליטיקה על חשבון הגב שלה ושל אלמנות המילואים.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תו קניה המחיר הנקוב על התו יהיה המחיר בכל הרשתות

רגב : ”הכנסת מצדיעה לאנשי המילואים”

אריק זיו ויזר

ח”כ כץ ניסה להציל את כספי הפנסיה – הממשלה התנגדה

אריק זיו ויזר

יו”ר הכנסת, ריבלין, ספד לשילנסקי במליאה:

אריק זיו ויזר

גרשון מסיקה: לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים הבאה

אריק זיו ויזר

קבלו את שאול מופז – לא בדיחת השבוע אלא בדיחת העשור

אלי חזן
דילוג לתוכן