26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

דנון יוזם חלופה למדינה ערבית ביש”ע / מאת: זאב בן-יוסף

“מדינה ערבית נוספת בשטחי יהודה ושומרון מהווה רעיון מסוכן לישראל”, זאת הבהיר ח”כ דני דנון, יו”ר הליכוד העולמי, בפתיחת כינוס שיזם בכנסת שנועד למצוא חלופה לרעיון שתי מדינות לשני עמים. “מציגים לנו מצג-שווא כאילו זהו רעיון יחיד ואין בלתו וגם בציבור התחילו לחבב מחשבה כזו, אבל נסיגות תמורת שלום הביאו אותנו עד כה לאבדון של זוועות טירור וקסאמים הנוחתים ללא הרף על אזרחים שלווים”, אמר דנון. “הקמת מדינה ערבית נוספת ביהודה ושומרון היא רעיון מופרך שחייבים לבלום, ותחתיו לייצר חלופה מדינית לאומית שבאמצעותה נוכל להוביל שינוי”.
בכינוס השתתפו – ח”כ חיים אמסלם (ש”ס), ח”כ אורי אורבך (הבית היהודי), ח”כ מוץ מטלון (ישראל ביתנו), ח”כ אופיר אקוניס (ליכוד), ח”כ מירי רגב (ליכוד), פרופ’ משה ארנס, משה פייגלין, פרופ’ רפי ישראלי, ד”ר מרדכי קידר, מר יורם אטינגר ומר דן דייקר. כן השתתפו בכנס עוד עשרות פעילים מרכזיים של מרכז הליכוד והליכוד העולמי.

מר דן דייקר אמר כי הסיסמא של שתי מדינות לשני עמים משקפת תפיסה מעוותת לחלוטין, מאחר שהיא מתעלמת מהצרכים הביטחוניים של ישראל.

ח”כ אמסלם אמר שלא מדובר על שטחים תמורת שלום, אלא על שטחים תמורת חלום וקבע שאסור לנו להמר על השלום, שכן לא נהמר על חיי ילדינו וחיינו אנו למען חלום.

ח”כ מירי רגב הזכירה שבערב יום הזיכרון הצהיר אבו מאזן בהרצאה שנשא פני ילדים, כי איננו מכיר במדינת היהודים, דבר שמבהיר שלא רק שאיננו פרטנר לשלום, אלא שהוא גם מוכר לנו שקרים וחלומות ובפועל ממשיך בטירור והסתה. רגב סיפרה כי בעת ששירתה כצנזור ראשי בצה”ל נתקלה בחומרי הסתה אנטישמיים מחרידים שהופצו לילדים ערבים. היא אמרה שעלינו ללכת למו”מ עם עוצמה ולא במסכנות וכי עלינו להילחם כולנו יחד ברעיון מדינה פלשתינאית.

פרופ’ רפי ישראלי אמר כי לא מדובר על נוסחאות, מאחר שהפלשתינאים אינם מקבלים שום נוסחה, גם לא נוסחת 2 מדינות ל-2 עמים. הוא הבהיר שירדן היא חלק מהפתרון ולא חלק מהבעייה.

ד”ר מרדכי קידר הציג תג שאותו נושאים ערבים רבים בארץ ישראל, עליו משורטטת מפת ארץ ישראל מהירדן לים והכתובת – פלסטין. לכן הערבים לא מדברים רק על שטחי יש”ע אלא על כל השטח. הוא הבהיר שבמזרח התיכון ממלאים הסכם רק כשזה כדאי לערבים וברגע שלא כדאי – אפשר להתכחש להסכם. הוא הציע כפתרון הקמת מספר “אמירויות” קטנות ביו”ש, שכל אחת מהם – עיר ערבית.

ח”כ אורי אורבך הבהיר שאין אנו מתנגדים לשתי מדינות לשני עמים, אלא מתנגדים למדינה פלשתינאית על חשבוננו, מאחר שהיום, 60 שנה לאחר הצעת החלוקה של האו”ם, יש לנו מושג מיהו האוייב שמולנו, ואנו איננו חייבים להבטיח שלום מאחר שלשלום דרושים שני צדדים. אנו צריכים להציע חוסן רוחני ומדיניות אלטרנטיבית.

פרופ’ משה ארנס אמר כי נוסחת 2 מדינות ל-2 עמים היא רעיון כוזב המנותק כליל מהמציאות, שכן ראשית – יש מדינה פלשתינאית אחת שבה יש רוב פלשתיני גדול, ושנית – מאחר שאבו מאזן לא יכול לאכוף הקמת מדינה והחמאס איננו רוצה בכך. לכן הנושא המציאותי היחיד הוא – חיסול הטירור.

מר יורם אטינגר הוכיח על פי נתונים סטטיסטים מובהקים שלמעשה לא רק שאין איום דמוגרפי, אלא שחדירת התרבות המערבית לאוכלוסייה הערבית גורמת לירידה חדה בגודל אוכלוסייתה. אטינגר הבהיר כי מי שטוען לוויתור גיאוגרפי בגלל איום דמוגרפי – או שהוא טועה דרמטית או שהוא מטעה שערורייתית.

ח”כ אופיר אקוניס ציטט את נאום הבכורה שלו בכנסת בו הצהיר שלא תקום מדינה פלשתינית בין הים לירדן, לא במהלך כהונת הכנסת הנוכחית ולא בזו שאחריה, וכי יפעל אישית כדי למנוע סכנה כזו.

מר משה פייגלין אמר שכל הנתונים שהוצגו על ידי קודמיו אינם יכולים להוות בסיס לפתרון הבעייה, מאחר שבדבריהם חסרה הייתה הנקודה העיקרית – ארץ ישראל קדושה לנו, ודווקא זה הדיבור הרציונאלי היחיד שעובד במזרח התיכון ורק כשנבין זאת ונבטא זאת בקול – יש סיכוי שיבוא שלום. פייגלין הבהיר שהוא בעד 22 מדינות לעם אחד ומדינה אחת לעם השני.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ברית הזוגיות צעד קטן לפיתרון גדול

תומכים נוספים בריבלין לנשיאות : הליכודניקים החדשים

אלי חזן

נתניהו היה צריך להקשיב לאקוניס

אריק זיו ויזר

דנון : צה”ל כשל בטפול באתיופים”

אריק זיו ויזר

יו”ר הכנסת נחרץ : בעד שיבה לחומש ולשאנור

אלי חזן

פייגלין עם לפיד – טייק אחד

אלי חזן
דילוג לתוכן