18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

דן את נילי

יומן ליכודניק השבוע מוקדש לשני עמודי תווך, הן בתקשורת והן בפוליטיקה. לכל אחד השפעה מבורכת בתחום בו הוא עובד. לצערנו, האחת עוזבת ולשמחתנו השני נשאר, בינתיים.

האחת היא נילי רייכמן – דוברת הליכוד הפורשת ואילו השני הוא דן מרגלית – עיתונאי שעם השנים למדתי להעריך היטב את המטען הערכי המלווה אותו.

יומן ליכודניק השבוע מוקדש לשני עמודי תווך, הן בתקשורת והן בפוליטיקה. לכל אחד השפעה מבורכת בתחום בו הוא עובד. לצערנו, האחת עוזבת ולשמחתנו השני נשאר, בינתיים.

האחת היא נילי רייכמן – דוברת הליכוד הפורשת ואילו השני הוא דן מרגלית – עיתונאי שעם השנים למדתי להעריך היטב את המטען הערכי המלווה אותו.

 

דן אותם לכנסת

שנים שדן מרגלית מעורב בפוליטיקה הישראלית מכיוון התקשורת. בהקשר זה נוהגים להאשים אותו כי התנהג כסומא בארובה ביחסו כעיתונאי כלפי אולמרט אולם שוכחים כי תמיד הערך שליווה אותו הוא היושרה. שכן, הוא היה זה שחשף את פרשת הדולרים של לאה רבין שהוליכו להתפטרות יצחק ולניצחון הליכוד בבחירות 1977. מרגלית היה זה שלא היסס לבקר את התנהגותם השנויה במחלוקת של רבים מתומכי הליכוד בבחירות 1981. ואולם, בעיקר ראוי לזכור למרגלית כי הוא התפכח. הוא התפכח לא רק מתמיכתו העיוורת באולמרט אלא גם כי התפכח בתמיכתו בהינתקות.

 

מכל מקום, שבילי ההגעה לפוליטיקה הישראלית מכילים מגוון רב של מסלולים המובילים לכיסא חבר הכנסת אולם דומה כי מרגלית הוא המסלול הבטוח. טומי לפיד בערוץ הראשון בפופוליטיקה. הערוץ הראשון מידר את מרגלית שיצר תוכנית זהה בערוץ ה – 2 ועדיין לא נס ליחו. זאת משום  שבערוץ 10 הוא יצר את מועצת החכמים והיא זו שהכניסה את ציפי חוטובלי אל הכנסת.

והנה עתה אנו מזהים, שוב אצל דן מרגלית, שני מועמדים בעלי פוטנציאל משמעותי להיכנס כנסת. שניהם חדשים בשדה הזה אך מוכרים לציבור :   הראשון הוא אלדד יניב ואילו השני הוא גדי טאוב. שניהם מגיעים עם מטען ערכי, הגם שהוא מנוגד לערכי הליכוד, יש לומר להם בהצלחה וזאת משום שבניגוד לחלולי קדימה להם לפחות יש אידיאולוגיה ברורה גם כאשר היא שנויה במחלוקת.

 

לפני מספר שבועות הימרתי כי יניב יחבור ללפיד ג’וניור והם ישתלטו על קדימה. אני עדיין עומד על כך. ובכלל, במידה וזה אכן יקרה מרגלית יוכל לסגור לעצמו מעגל משום שבדרך המובילה לכנסת הוא יפגוש את בנו של טומי.

 

 

גיבורת נילי

נילי רייכמן, הדוברת המוכשרת של תנועת הליכוד והסיעה בכנסת בשנתיים וחצי האחרונות פורשת, ותעבור לתחום העסקי כדוברת פורום ראשי המשק.

 

לנו לא נותר אלא רק להצטער על עזיבתה של הדוברת בעלת ההשפעה התקשורתית הרבה ביותר שהייתה לליכוד ושתרמה רבות לתנועה.

ליכודניק כמובן מאחל לנילי הצלחה גדולה.

 

 

רייכמן הודיעה השבוע לראש הממשלה בנימין נתניהו, למנכ”ל הליכוד גדי אריאלי וליו”ר הקואליציה ויו”ר סיעת הליכוד ח”כ זאב אלקין על רצונה לסיים את תפקידה.

היא תעבור לתחום העסקי ותשמש כמנהלת תוכן, דוברות וקשרי ממשל בפורום ראשי המשק בראשותה של נגה קינן.

 

בהודעת הפרישה שהוציאה לתקשורת, ביקשה רייכמן להודות לנתניהו “על ההזדמנות שניתנה לי בתפקיד מרכזי וחשוב זה. לאחר שנתיים וחצי מאתגרות ומלמדות אני עוזבת את תפקידי בתחושת מיצוי ויוצאת לדרך חדשה”.

 

 

רייכמן הצטרפה לליכוד במהלך שנת 2007 כדוברת של גדעון סער. היא משלבת בתוכה אשכול של תכונות שנדיר למצוא. שכן, היא זכתה להערכה מקצועית רבה בקרב הכתבים ואנשי התקשורת ולא פעם פרגנו לה בדיווחים. כמו כן הצטיינה ריכמן ביצירת קשרים בינאישיים מצוינים וסייעה רבות לכל חברי הכנסת והדוברים שלהם בכל דבר ועניין.

 

 

לנו נותר לקוות שנילי ריכמן תמשיך להצליח ושעוד תחזור ותשתלב בתנועת הליכוד כי נילי היא מסוג האנשים שעליהם נכתב “אנשים טובים באמצע הדרך שאיתם כדאי לצעוד”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הדרך לראשות הממשלה עוברת בנשיאות

אריק זיו ויזר

בנצי ליברמן מול הורים שכולים

אריק זיו ויזר

נתניהו מחזק את הליכוד

אלי חזן

איש השנה של ליכודניק : ח”כ יריב לוין

אריק זיו ויזר

נתניהו אסף חפץ מיותר – יומן פוליטי -מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

למה השמאל מחבק את גילה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן