18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

דמוקרטיה ללא מנהיג – הפקרות

מנהיג ללא דמוקרטיה – רודנות

 

חברי מרכז יקרים!
הידעתם? יו”ר תנועתנו הכריז בישיבת הסיעה האחרונה “לא נחזיר את הליכוד אחורה”.
שמעתם טוב? יו”ר תנועתנו אינו מעוניין ב-39 מנדטים לתנועת הליכוד, גם לא 38 ובטח שלא 45 מנדטים כבעבר. נוח לו 12 מנדטים ובמקרה הטוב לא יותר מ-27 מנדטים כי אז אהוד ברק יכהן לשמאלו, אלי ישי לימינו ושאר סיעות סקטוראליות יוכלו לזכות בהסכם קואליציוני בנכסי התנועה של כל משרדי הממשלה הכי משפיעים בניהול המדינה והעם.
חברי מרכז יקרים, נחמץ הלב לקרוא בעיתון ישראל היום מישיבת הסיעה מפי יו”ר תנועתנו “מרכז הליכוד לא יחזור לימי דוכני הנקניקיות והמעטפות”. לחשוב שכל פועלינו רבת השנים, מרצנו, מאמצינו, זמן שעות משפחה, דלק על חשבוננו, שיחות מהנייד וכל זה שרק על מנת לעוט ולזכות בנקניקיה בזמן שאנו בוחרים את נציגינו לכנסת ישראל. ומפאת כבודו של יו”ר התנועה לא אתייחס לסגנון המעטפות. משפיל ומקומם מעצם ההכרזה מפי ראש תנועתנו וראש ממשלתנו. ומעורר תהיות על מה ולמה לנו, חברי המרכז, הסבל והרפש שמטיחים בנו?!
מכאן נעבור לקוריוז הבא, בעניין ההכרזה של יו”ר התנועה וראש הממשלה להתמודד על תפקיד נשיא ועידת התנועה. תמוה לחשוב שכל הבעיות המדיניות, הכלכליות, הביטחוניות, האיום האיראני, החברתיות ומצוקת העוני כולן כבר נפתרו והם מאחורינו. נותרה הבעיה האמיתית להתמודד לנשיאות הועידה של הליכוד.
אני זוכר בזמנו שראש הממשלה לשעבר, מר יצחק שמיר, תמיד היה אומר: “תנו לי להתעסק עם ענייני המדינה והעם ואתם חברי המרכז ופעילי השטח תתעסקו בענייני התנועה”.
מנהיג זה ידע להיות מנהיג גורף נישא מעל ולא עסקן פוליטי.
הרי כולנו יודעים שמגמתו של יו”ר התנועה, מר בנימין נתניהו, ברורה ושקופה שברצונו להתמודד ליו”ר ועדת הנשיאות ע”מ להכתיב את סדר היום בוועידה לכיוונים הרצויים לו. מעצם היותו יו”ר התנועה וראש הממשלה יש לזה השפעה של תכתיב של עריצות שלטונית ועסקנות פוליטית והפרת הכרזתו המשוננת “שאנו תנועה שקופה, פרולריסטית ודמוקרטית”. במגמה לא לאפשר לחברי המרכז להעלות הצעות לסדר בוועידה להצבעה שמטרתם לשינוי החוקה באופן דמוקרטי ולגיטימי. דבר שנוגד, מפר ופוגע בערכי יסודות התנועה שעל בירכה הונהגנו וחונכנו.
יש להציע ליו”ר התנועה שיצא מהתבנית הפרטית שלו ויחשוב ברמה של מנהיג ולא כעסקן פוליטי.
אנחנו חברי מרכז לא אורחי רגע. אנחנו מושרשים ושומרי החומה והתנועה חשובה לנו ובנשמתנו. התנועה חזקה יותר ממרכיביה, מנהיגים באים ומנהיגים הולכים, אך התנועה לעולם נשארת והדרך שבה אנו נוהגים מחייבת הערכה, כבוד והדדיות בין קודקוד הפירמידה של ההנהגה לבין בסיסה של חברי המרכז. שיתוף פעולה פורה זה מוביל להישגים חיוביים להאדרת התנועה ולמינופה למנדטים רבים ככל האפשר ליישום שלטון יציב ופורה למדינת ישראל.
חברי מרכז יקרים, אל לנו לחשוש, יש בידינו הכוח והיכולת. אנחנו מצוידים בחוכמה ובתבונה שצברנו במשך חברותינו בתנועה שנים רבות. יש לנו מיומנויות, תובנות, זיכרונות וגם כישלונות שמקנים לנו ערך רב המעשיר את מחשבותינו ומה עלינו לעשות לטובת התנועה והעם.
מחובתנו להתמקד בבחירת יו”ר הנשיאות לוועידה מתוך ראייה עניינית, שהנבחר יהיה אובייקטיבי, בלתי תלוי וחלילה לא סדר יום אינטרסנטי לשרת את דעתו ומחשבותיו וינהג בנאמנות ובהתמסרות מלאה לתנועה. להוביל להצגת הצעות להצבעה בוועידה שמגישים חברי המרכז גם אם זה לא לרוחם של מאן-דהו בהנהגה.
יש לזכור שאנו תנועה שחרוט על דגלה שקיפות, דמוקרטיה ופרולריזם והרוב יכריע ומי שחושש מערכים נעלים אלה וחושב לכפות את דעתו ההפוכה מכוח עריצות שלטונית, מרות ושררה מקומו אינו עימנו.
בדאגה לעתיד התנועה
שלמה מדמון
חבר מרכז ומזכירות התנועה



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אין עם מי לדבר

אף אחד לא מופתע מסערת ברק

אריאל אילוז

קונספציית “כיפת הברזל” – לא הדרך הציונית

אריק זיו ויזר

כאשר הטרור ניצח את המותג האמריקאי

דוד שרן

פרשת השבוע תרומה – מתן תרומה מסייעת לנותן עצמו

אלי כהן

הליכודניקים החדשים- ״מה שהיה הוא שיהיה …ואין חדש תחת השמש״(קוהלת א,ט)

גבי מירל. שיווק ויח"צ : רונית טלבי
דילוג לתוכן