20.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

דמוגרפיה ומשפחה זה לא צחוק

ביום שני בבוקר התנהל דיון מהיר בוועדת חינוך, לפי הצעה לסדר יום של ח"כ וסגן יו"ר הכנסת, משה פייגלין וח"כ רות קלדרון בנושא : "ערכי המשפחה בישראל – מתקפה או התחדשות?" ובהשתתפות ח"כ מוטי יוגב וח"כ ד"ר שמעון אוחיון.

 

את הדיון פתח ח"כ פייגלין שהתריע על ירידת היקף הילודה בעולם המערבי למול ההתגברות הדמוגרפית של מהגרים מוסלמים בארה"ב ובאירופה והוסיף כי נקודת האור היא שהקהילה המערבית היחידה בעולם כולו שקצב הילודה רק עולה בה היא הקהילה היהודית בארץ ישראל. כן התריע פייגלין על התגברות שיעור הגירושין בישראל ותלה זאת , בין השאר, במערכת חקיקה ורווחה ,שמפלה לטובה אמהות שמגדלות את ילדיהן בנפרד מהאב, ע"י כך שהיא נותנת להן שורה של הטבות , שאינן ניתנות למשפחות בהן האב והאם חיים במשותף, כגון: נקודות מס מיוחדות להורים פרודים וכגון חוסר יכולת של זוג נשוי להגיש למס הכנסה דו"ח הכנסות והוצאות משותף, המגלם בתוכו את העובדה שאחד מהם צמצם את היקף עבודתו, או הפסיק אותה , באופן זמני, על מנת להקדיש יותר זמן לגידול הילדים ולכן גם אם הכנסת ההורה השני גבוהה, הרי שאין בה לייצג את הכנסת התא המשפחתי בפועל"

הדוגמא הבולטת בענין היא מיצוי נקודות הזכות לילדים במס הכנסה שהיום מוגבל בחוק רק לאישה בזוג במשפחה טבעית, ולכן לא מגיע למימוש בחלק גדול מהמשפחות. לפייגלין הצעת חוק שנק' הזכות לילדים במס הכנסה יהיו לבעל ההכנסה הגבוה בין אם הוא האב ובין אם היא האם.

"המדינה מעודדת גירושין" האשים פייגלין  באמצעות הכבדה על זוגות נשואים ובמקביל באמצעות "בולמוס חקיקה",  הנותן עוד ועוד הטבות בלעדיות להורים החיים בנפרד, מה שעלול  אף לעודד אנשים להתגרש גרושים פיקטיביים לצורך קבלת ההטבות הנ"ל והדגיש כי אין בכוונתו לפגוע באף אחד ומטרתו היחידה לחזק את המשפחה הטבעית ולהשוות את מעמדה וההטבות שהיא מקבלת להטבות שמקבל הורה שמגדל את ילדיו באופן עצמאי או ביחד עם הורה בין אותו מין.

דבריו של פייגלין גובו במצגת שיצר מיכאל פואה, עוזרו של פייגלין ולשעבר יועץ שר הרווחה לענייני כלכלת המשפחה . המצגת הראתה כי ישראל נמצאת בנק' הפריון הגבוהה ביותר בין מדינות ה- o.e.c.d.  , לרבות המדינות המוסלמיות, אך מאידך משנת 1955 נמצא שיעור הגירושין בישראל בעלייה מתמדת . נקודה נוספת שעלתה מהמצגת היא כי יותר אמהות רווקות זוכות לממש את נקודות זיכוי המס בגין ילדים, מאשר אמהות נשואות וכי פוטנציאל ההטבות המתלווה להבאת ילד לאורך כל שנות גידולו במשפחה עצמאית ללא נישואין גבוה בסך 440,000 ₪ מהבאתו במסגרת הנישואין  חלק זה של המצגת היווה המשך לדברי פייגלין לפיהם המדינה מעודדת אזרחים להביא ילדים בנפרד על פני הבאתם במסגרת הנישואין.

בדיון השתתפה גם עו"ד תמר הר-פז, שהזכירה כי המונח אם חד הורית כבר אינו בשימוש , באשר יש בו התעלמות מהאב וכי הכנסת אישרה לפני זמן לא רב שימוש במונח החלופי: "משפחה עצמאית" והביאה דוגמאות מתחום התמחותה בתיקי הוצל"פ למצבים בהם גירושים משתלמים , אפילו פיקטיבית, כאמצעי להתמודדות עם חובות.

להתיחסויות קודמות של פייגלין בנושא המשבר במשפחה:

https://www.youtube.com/watch?v=7KuBwJXzkO4



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חבר הכנסת ארדן : לא אתפלא אם 'קדימה' יודיעו גם על תמיכה בכיבוש אירן

אריק זיו ויזר

אדלשטיין הדגיש החשיבות – הולנד יגיע לנאום בכנסת

אלי חזן

ועדת הכנסת תדון בביקור חברי הכנסת הערבים בלוב

אריק זיו ויזר

עוצמה נשית: ח"כ שרן השכל מגיבה ליאיר לפיד

Gilad Trugbild

נגוסה גם בהסברה

אריק זיו ויזר

יקיר העיר חצור – ח"כ ציון פיניאן

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן