24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

דיכטר מחזק את קשרי החוץ והביטחון

משלחת ועדת החוץ והביטחון, בהובלת יו״ר הוועדה ח”כ אבי דיכטר, התארחה אתמול (ב’) במועצת הפדרציה הרוסית (הבית העליון של הפרלמנט).

במהלך היום קיימה המשלחת דיון עם ועדות החוץ וההגנה של מועצת הפדרציה בשורה של סוגיות על פי סדר יום שנקבע מראש: יחסי ישראל-רוסיה על רקע ציון 25 שנה לחידוש היחסים בין המדינות, ההתפתחויות במזה”ת בדגש על המעורבות הרוסית בסוריה, המאבק העולמי בטרור והצורך להיאבק בסילוף ההיסטוריה.

שני הצדדים הדגישו את חשיבות הקשרים בין המדינות, את הצורך להמשיך את הדיאלוג המדיני והביטחוני ואת הפוטנציאל והצורך להמשיך ולפתח את היחסים בתחומים הכלכליים, התרבותיים והטכנולוגיים. בנושא האזורי והמאבק בטרור הודגש האינטרס המשותף ביציבות אזורית ובלחימה בטרור, והועלו רעיונות לפיתוח שיתוף פעולה.

צילומים: דוברות הכנסת
צילומים: דוברות הכנסת

 

מהצד הישראלי הודגש שישראל אינה מתערבת במלחמה הפנימית ובסדר הפוליטי בסוריה, אלא מגישה סיוע הומניטרי לאוכלוסייה בקרבת הגבול, ותמשיך לעמוד על הקווים האדומים של מניעת העברות אמצעי לחימה מתקדמים מאיראן לחיזבאללה ומניעת טרור מרמת הגולן.

חברי הכנסת הדגישו את הסכנה של היווצרות ציר איראני אזורי (עם עיראק, סוריה וחיזבאללה), המאיים על המזה”ת כולו ובעתיד גם על אינטרסים רוסיים.

בתגובה למחאה חריפה על הצבעת רוסיה באונסק”ו, אמר יו״ר ועדת החוץ של מועצת הפדרציה, קונסטנטין קוסאצ’ב (Konstantin Kosachev) שרוסיה מעולם לא ערערה על זכות היהודים על הר הבית, כמו גם על זכותם של אחרים.

בנושא הפנסיות ליוצאי בית המועצות לשעבר, הובהר כי הנושא אמור להיות מאושר בדומא ובמועצת הפדרציה עד סוף 2016.

בנוסף קיימה המשלחת פגישה עם קבוצת הידידות של רוסיה וישראל, שם עלה הרצון ההדדי לפתח את הקשרים בכלל המישורים.

ניכר כי הצד הרוסי עושה מאמצים רבים להצלחת הביקור. לצד דיונים מקיפים, התקיימה ארוחת ערב באירוח השגריר ובהשתתפותם של ארבעה ראשי ועדות במועצת הפדרציה ובדומא וכן בהשתתפות הרב הראשי של רוסיה.

היום (ג’) צפויה שורה של מפגשים: עם שליחי משרד החוץ הישראלי במוסקבה, עם שליח הנשיא פוטין למזרח התיכון, בוגדנוב, עם ועדות ההגנה והחוץ בדומא ועם סגן ראש המל״ל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

גבריאל בוזגלו, האיש שפועל למען האחרים

דניאל נחמיה

רבות עשו חיל: סיון סוויסה דוברת חדשה לח״כ אלי כהן

מערכת ליכודניק

הליכוד שייך גם לצעירים!

דניאל נחמיה

אל תאמינו לעבאס !

הרויזיוניסט

בוריס אפליצ’וק בועט – שואף לשריון ברשימה: “הקול הרוסי טרם אמר את דברו”

דניאל נחמיה

אושר הערב: חי מיטלמן מונה כעוזר אישי לראש העיר יהוד-מונוסון

רועי אזולאי
דילוג לתוכן