18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

דיון סוער בוועדת הכלכלה בנושא הדייג בכנרת

ח”כ ציון פיניאן: “מנהל אגף הדייג במשרד החקלאות חיים אנג’וני גרם נזק רב לכנרת. אם אני הייתי שר החקלאות הוא לא היה נשאר דקה בתפקיד”.

בדיון שנערך היום בועדת הכלכלה של הכנסת בנושא החלטת הממשלה על הפסקת הדיג בכנרת השמיע ח”כ ציון פיניאן דברים קשים כנגד מנהל אגף הדיג במשרד החקלאות, חיים אנג’וני. בדיון הסוער בו השתתפו נציגי משרד החקלאות ובראשם מנכ”ל המשרד יוסי ישי, ח”כ פיניאן, ראש עיריית טבריה זוהר עובד ונציגי הדייגים, הוצגו לראשונה עובדות הסותרות את החלטת משרד החקלאות ובהן נאמר כי משרד החקלאות לא אסף את נתוניו על פי סך כמות הדגה הנמצאת בכנרת אלא על פני נתוני שלל הדיג- כלומר כמות הדגים שדגו הדייגים. מי שהציג את העובדות הללו היה לא אחר מאשר עובד משרד החקלאות בעצמו ד”ר אורן סונין שמתח ביקורת קשה על ממצאיו של מנהל אגף הדיג חיים אנג’וני בנושא הדגה ועל התנהלותו הלקויה של משרד החקלאות בטיפול בכנרת. לבסוף הוסיף ד”ר סונין כי דעתו היא שהשבתת הכנרת היא לא תהליך מקצועי מאחר ואנשי המקצוע במשרד לא היו שותפים בקבלת ההחלטה. בישיבה עלו נתונים נוספים הסותרים את עמדת משרד החקלאות ובהם נאמר כי בשנת 2009 שלל הדיג באגם הכנרת עלה ב-100% ואילו ב-2010 עלה ב-300% יותר משנים 2007-8.

ח”כ ציון פיניאן שמונה מטעם וועדת הכספים לתווך בין משרד האוצר לדייגים תקף את מנהל אגף הדייג במשרד החקלאות חיים אנג’וני ואמר: “מנהל אגף הדייג במשרד החקלאות חיים אנג’וני גרם נזק רב לכנרת. אם אני הייתי שר החקלאות הוא לא היה נשאר דקה בתפקיד”. בהמשך אף רמז ח”כ ציון פיניאן על הסיבה שלדעתו הובילה להחלטה לעצור את הדייג בכנרת: “לאחר דיונים של למעלה משנה בה מוניתי מטעם וועדת הכספים לתווך בין משרד האוצר לבין הדייגים בנושא הפיצויים יש לי הרגשה שמישהו מעדיף את דגי הבריכות על מנת לקבור קבורת חמור את דייגי הכנרת.”

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אקוניס אחד מול כל השמאל

אריק זיו ויזר

מסביר ישראל באוסטריה

אלי חזן

“זר לא יבין עד כמה נטועה ירושלים עמוק בלבותינו”

אלי חזן

אושרה הצעת החוק של יו”ר הקואליציה בעניין העדפה מתקנת למשרתים בצה”ל

אלי חזן

ליכודניק בוחן את האתגר הלאומי של הכנסת

אריק זיו ויזר

יו”ר הכנסת באזכרה ממלכתית לרגל מלחמת יום הכיפורים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן