19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

ועידה רעיונית ראשונה לפורום הליברלי בליכוד

אמש נערכה ועידה רעיונית ראשונה מסוגה של גופים בעלי אג’נדות ליברליות בליכוד. קרוב למאה איש גדשו את אולם “עורו” בתל אביב ועסקו בדיון אידיאולוגי בפתרונות שצריכה תנועת הליכוד להציע לאתגרי השעה, המושתתים על תורתו הלאומית-ליברלית של ז’בוטינסקי. לאירוע הגיע השר מיכאל איתן שפועל בשנה האחרונה, יחד עם הגופים שהשתתפו באירוע, לחיזוק השיח הליברלי במפלגת הליכוד ובממשלה.

“המחנה הלאומי היה במשך עשורים אופוזיציה שהושתקה בכח. הניסיון ההיסטורי שלנו ומורשת תנועת החירות צריכים להיות נר לרגלנו ולהזכיר לנו את חשיבותה של חירות הפרט והגבלת התערבות הממשלה בחיינו ובכיסנו”, אמר ברק הרשקוביץ, מיוזמי האירוע וממקימי “פורום מנוף”, החוג הרעיוני הלאומי-ליברלי בליכוד. גם השר מיכאל איתן הזכיר את המורשת הליברלי של תנועת החירות ותנועות נוספות שהצטרפו לליכוד וזכה למחיאות כפיים רמות מהקהל.

לאחר היכרות בין הגופים השונים נערכו שולחנות עגולים במגוון נושאים, בהם דנו עשרות הפעילים בתשובות לבעיות החברה בנושאים כלכליים. חמשת המ”מים והבטחון הסוציאלי המינימלי שצריכה לספק המדינה לאוכלוסיות חלשות, פתרון ההשפעה החזקה מדי של קבוצות לחץ וועדים חזקים ושיוויון בנטל- היו הנושאים העיקריים שעלו במעגלי החשיבה.

“הליכוד צריך להיות רלוונטי למעמד הביניים העובד והמשלם”, אמר רועי עידן מקבוצת הליכודניקים החדשים ומנחה השולחן העגול בנושא קבוצות הלחץ. “פתרונות ליברליים מתונים ישאירו יותר כסף פנוי עבור האוכלוסיה היצרנית והעובדת. לצערנו יש בורות רבה בקרב האוכלוסיה בנוגע להשתתפות הדמוקרטית ושם המשחק הוא התפקדות והשתתפות. בזמן שמעמד הביניים לא מתפקד קבוצות לחץ קיצוניות מנצלות את המבנה הפוליטי וכולנו משלמים על כך”.

ירון לרמן, נציג מתפקדי “התנועה הליברלית החדשה” לליכוד אמר: “ממשלת נתניהו חטאה במהלכים סוציאליסטים כגון חינוך חינם, העלאת מיסים והגדלה של המגזר הציבורי וזאת בניגוד להבטחת נתניהו טרום הבחירות להורדת מיסים והגברת התחרות במשק. תפקידנו כליכודניקים ליברליים הוא להחזיר את הליכוד למסלולו הטבעי בהפחתת נטל הממשלה על האזרח”

במפגש היתה הזדמנות לקבוצות ליברליות שונות להיפגש ולחפש דרכים לשיתוף פעולה על מנת לקדם את מטרותיהן. “הציבור שלנו מצביעי הליכוד רוצה מדינה יהודית ללא ספק, אך מדינה יהודית חופשית ומוסרית שאינה כופה עצמה על האזרח ואינה דורשת מהאזרח לשלם מחיר כה כבד ובלתי נדרש בתמורה ליהדותה של המדינה”, אמרה עו”ד בתיה כהנא-דרור, נציגת השדולה הפלורליסטית ומנכ”ל ארגון “מבוי סתום”. כהנא-דרור, חברת ליכוד ותיקה, אינה היחידה שהתייחסה לחירות הפרט במונים שאינם כלכליים. השתתפות “גאווה בליכוד”, קבוצה שזוכה לאחרונה להערכה רבה בקרב חוגים רבים בליכוד, היתה מורגשת מאד ויו”ר התא, ד”ר אוון כהן דיבר על הצורך בהשוואת יחסו של החוק לכלל האזרחים. “כיום יש קבוצה ענקית של בני קהילת הלהט”ב שאינם נגישים לנקודת זינוק דומה לאלה של אחיהם הסטרייטים”, אמר.

דן גפן, “פעיל ליכוד משנת 1999”, כפי שציין, הציג לראשונה מול קהל רחב כזה את הפורום הליברלי בליכוד, שיהווה מסגרת גג לפעילות ליברלית במפלגה.

האירוע המוצלח היווה יריית פתיחה למיסוד שיח אידיאולוגי המתבסס על חוקת הליכוד ומורשת התנועה. “אני לא בטוח עד כמה אנשים פה מבינים את גודל המאורע”, העיר אחד המשתתפים מהקהל, “כליכודניק ותיק, לא ראיתי אירוע אינטלקטואלי כזה כבר שנים רבות. זו אבן דרך חיובית בהמשך צמיחת והתחזקות התנועה שלנו ויסודותיה”.

אירועים נוספים יתקיימו בעתיד, סביב נושאים שונים. נדאג לעדכן את הקוראים, בין השאר דרך אתר “ליכודניק” ולהזמין אליהם את המתעניינים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

איצקוביץ’ וקהת נכנסו לעימות עם חרדים

אלי חזן

רשימת המועמדים בסניף רמת השרון

אריק זיו ויזר

ראיון עם איוב קרא לקראת הבחירות

אלי חזן

אין הצבעות אבל המרכז כרגיל

רשימת המועמדים בסניף רעננה

אריק זיו ויזר

האתיופי נזרק,הרוסי נכנס/מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן