22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

"דחיית הבחירות – ניצחון לחמאס"

יו"ר סיעת הליכוד הגיב הערב ליוזמה לדחיית הבחירות בשל המצב בדרום. תגובתו באה לאחר שביום רביעי האחרון פנה אל היועצת המשפטית של הכנסת וביקש את חוות דעתה בנושא.

"דחיית הבחירות היא שיבוש המערכת הדמוקרטית והיא תהיה ניצחון לחמאס. הדמוקרטיה הישראלית אינה יכולה להיות בת ערובה לשגיונות של ארגון טרור זה או אחר". כך הגיב הערב יו"ר סיעת הליכוד ליוזמה לדחיית הבחירות בשל המצב בדרום. רק ביום רביעי האחרון פנה ח"כ סער אל היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד נורית אלשטיין וביקש את חוות דעתה לגבי דחיית מועד הבחירות. בפנייתו ציין ח"כ סער כי מרגע שהכנסת האחרונה פיזרה את עצמה הרי שכהונתה נסתיימה והארכת כהונתנה הנוכחית אפשרית רק בתנאים המצטברים הקבועים בחוק 9א לחוק יסוד הכנסת, כלומר, "בחוק שנתקבל ברוב של שמונים חברי כנסת ואם נתקיימו נסיבות מיוחדות המונעות בחירות בעיתן".יתר על כן, ח"כ סער, אשר פנה אל היועצת המשפטית של הכנסת יחד עם ח"כ שלי יחימוביץ מהעבודה, ביקש לציין כי מי שאמורים להכריע בעניין הם חברי כנסת רבים שכבר יודעים שלא יכהנו בכנסת הבאה ואשר נגועים באינטרס אישי להארכת כהונתם.

בעקבות פניית ח"כ סער פרסמה היועצת המשפטית של הכנסת חוות דעת שבה קיבלה את טענותיו וקבעה כי דחיית הבחירות אפשרית רק ברוב של 80 חברי כנסת בקריאה שלישית וזאת, רק בהתקיים נסיבות מיוחדות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אדוני הנשיא, ברוך הבא!

אלי חזן

"בית משפט העליון צריך להקטין את כוחו ולתת לממשלה שלוחת העם להחליט"

עלילות רגב בעיר הבירה

אריק זיו ויזר

מדוע השר דרעי לצדו של המבוקש עזמי בשארה?

אריאל אילוז

חברי ליכוד בקשו סליחה מח"כ קסניה סבטלובה

אריק זיו ויזר

פייגלין ממשיך לתמוך בסרבנות

אלי חזן
דילוג לתוכן