38.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

דו”ח חדש: פער גדול בין הליכוד לישראל ביתנו: הליכוד לאומית יותר

דו”ח חדש קובע: נכון לעכשיו, מפלגת ישראל ביתנו אינה מסוגלת להתחרות בליכוד, כמפלגה לאומית. אפילו בנושא ערביי ישראל, נושא הדגל של ישראל ביתנו, יש פער גדול — לטובת הליכוד. הפער בגודל (כ-1:2)  בין מפלגת השלטון למפלגתו של ליברמן – אינו מסביר את הפער העצום בהישגים: כמעט פי 3 לטובת הליכוד

דוח ח”כים מס. 3 של מטות ערים שהוא דו”ח הישגים (מצ”ב), יופץ בקרוב בין 20 אלף הפעילים, וידרג את ההישגים שהשיגו (או לא) השרים והח”כים, בנושאים המייחדים את המחנה הלאומי. בניגוד למה שמקובל לחשוב, עורכי הדו”ח מצאו, כי ישראל ביתנו אינה מצליחה להתחרות בליכוד, ברמת ההישגים שלה.   בפרט, מן הדו”ח עולה, כי מתוך 44 הישגים שהושגו עבור המחנה הלאומי בחצי שנה האחרונה, הליכוד היו שותפים ל-39  הישגים ואילו ישראל ביתנו – רק ל-14  הישגים. גם אם לוקחים בחשבון שהציבור נתן לליכוד כמעט כפי 2 מנדטים בבחירות, יחסית לישראל ביתנו, בכל זאת, הפער במספר ההישגים בין המפלגות היריבות הללו אינו פי כמעט 2 אלא כמעט פי 3. באשר למספר ההישגים שכל ח”כ השתתף בהם, הממוצע היה 1.7 לכל ח”כ בישראל ביתנו – לעומת 5.3 לכל ח”כ בליכוד – יותר מפי 3.   אפילו בתחום ערביי ישראל, נושא הדגל של ישראל ביתנו, הדו”ח לא מצא ש”ישראל ביתנו” הצטיין במיוחד, ההפך. למשל: חוק “עזמי בשארה למניעת תשלום פנסיה למי שחשוד בבגידה ערכית במדינת ישראל, עבר קריאה ראשונה – לא ישראל ביתנו היתה אחראית להישג זה, אלא ישראל חסון – קדימה, וכן  יריב לוין + זאב אלקין – שניהם ליכוד. שלילת זכויות היתר של הח”כית חנין זועבי שהיתה במשט בעזה – – לא ישראל ביתנו היתה אחראית להישג זה, אלא ד”ר מיכאל בן-ארי + יריב לוין – איחוד לאומי וליכוד בהתאמה. אחמד טיבי ננזף ע”י ועדת האתיקה של הכנסת. בעקבות נסיעתו ללוב  – לא ישראל ביתנו היתה אחראית להישג זה, אלא דני דנון, ד”ר מיכאל בן-ארי, פרופ’ אריה אלדד. – שוב,  איחוד לאומי וליכוד.

מניעת קיצוץ המפקחים על הבניה הבלתי-חוקית הבדואית בנגב  – לא ישראל ביתנו היתה אחראית להישג זה, אלא יריב לוין, ליכוד.

הוצאת ספרי לימוד עם נרטיב פלשתיני עויין  ממערכת החינוך  – לא ישראל ביתנו היתה אחראית להישג זה, אלא גדעון סער מהליכוד.

רק פעילות שהוביל אורי אריאל (האיחוד הלאומי) לשמירת הרוב היהודי שנשחק, ע”י ערביי ישראל, בנצרת עילית, זכתה להשתתפות של פאינה קירשנבאום וליה שם-טוב מ”ישראל ביתנו,”,  יחד עם ד”ר מיכאל בן-ארי מהאיחוד הלאומי, אריאל אטיאס מש”ס, וד”ר יובל שטייניץ מהליכוד.

 

בכלל, מתקבל הרושם ש”ישראל ביתנו” מניחים או מקווים, שבוחריהם תמימים. חוק הדגל של המפלגה, “אין נאמנות – אין אזרחות” אפילו לא עבר קריאה ראשונה. לעומתו, חוקים לאומיים אחרים כבר מזמן רצים קדימה. חוק “משאל עם” של יריב לוין (ליכוד), לשמירה על ירושלים + רמת הגולן + חולות חלוצה, עבר כבר קריאה שלישית והפך לחוק רשמי בספר החוקים. כך גם באשר לחוק הטבות לסטודנטים בפריפריה  כולל יהודה ושומרון  של גילה גמליאל. אפילו חוק עזמי בשארה עבר קריאה ראשונה. מתעורר החשש שחוק הנאמנות מתנהל בעצלתיים כדי לאפשר לו לעבור סמוך לבחירות הבאות. כלומר, “ישראל ביתנו” כנראה מקווים שהבוחר יגמול להם טובות על כך שהם עובדים לאט ומעט.

 

ככל הנראה, רמת ההישגים הנמוכה של “ישראל ביתנו”, בנושאים הלאומיים, נובעת התפוקה האישית הנמוכה של רבים מהח”כים בסיעה: בישראל ביתנו 5 ח”כים – שליש סיעה –  לא הביאו למחנה הלאומי אפילו הישג אחד – אלא אפס הישגים:

 

ישראל ביתנו

אורלי לוי-אבקסיס  0

משה מוץ מטלון  0

אנסטסיה מיכאלי 0

אלכס מילר  0

חמד עמאר  0

 

עוד 4 חברי כנסת ב”ישראל ביתנו” השתתפו, כל אחד, בהישג אחד בלבד (דני איילון, אורלי לוי, סופה לנדבר וליה שמטוב). ואילו בליכוד — רק ח”כ אחד, דן מרידור שמעיד על עצמו שהוא איש שמאל, לא הביא אף הישג (אפס הישגים למחנה הלאומי), כל שאר חברי סיעת הליכוד הביאו הישגים למחנה הלאומי, החל מהישג אחד במקרה של כרמל שאמה ומיקי איתן, עובר ב-9 הישגים (בוגי יעלון), 12 הישגים (יריב לוין),   16 הישגים במקרה של דני דנון, ו-22 הישגים במקרה של זאב אלקין.

חברי הכנסת של ישראל ביתנו טוענים לעיתים, כי הם פעילים בתחום החברתי ולכן, לא בתחום המדיני. ואולם, טענה זו מופרכת. ראשית אפילו בתוך “ישראל ביתנו”, דוד רותם, חבר הכנסת שהינו פעיל ביותר בנושאים חברתיים כמו גיור הוא גם הפעיל ביותר בנושאים מדיניים. כלומר – תופעת דוד רותם מעידה כי הנושאים החברתיים והמדיניים בהחלט הולכים ביחד. בנוסף, אנשים קשי-יום נפגעים יותר מכולם מסכנות מדיניות, למשל הטילים שבעקבות ההתנתקות לא נפלו שסביון, אלא בשדרות. לכן, החברתיות מחייבת אכפתיות מדינית מצד הח”כ.   ההישגים ש”ישראל ביתנו” לא מצאה לנכון לקחת בהם חלק כללו למשל: התנגדות לשחרור מחבלים, חקיקה כנגד עמותות השמאל הקיצוני במימון האיחוד האירופי, פעילות נגד העיר הפלשתינית החדשה, בג”צ שלום עכשיו נגד גוש עציון, שיפור תנאי היהודים בהר-הבית, עזרה לישיבה של מתנחלים שגורשה ע”י פורעים פלשתינים מקבר יוסף בשכם, הצעדים שהוזכרו לעיל לצורך טיפול בערביי ישראל קיצוניים, ועוד.   תנועת מטות ערים מציינת שאינה נוטה לטובת הליכוד אלא הדיווח הינו אוביקטיבי ומבוסס על נתונים בלבד. “אנו אוביקטיביים. לראייה, לפני הבחירות, כש”ישראל ביתנו” נתנה התחייבות להתנגד למדינה פלשתינית והליכוד לא, דיווחנו על העדיפות של ישראל ביתנו בנושא חשוב זה – גם אם הדבר פגע בליכוד מבחינה אלקטורלית,” אמרו במטות ערים. “נמשיך להעניק לציבור באופן אוביקטיבי את הנתונים הפוליטיים ההשוואתיים כי הציבור משתוקק לזה. באשר למחצית השניה של 2010 הנתונים שלנו חד-משמעיים: הליכוד עולה על ישראל ביתנו ובגדול”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חוטובלי יוזמת : מכתב ההקפאה לנתניהו

אריק זיו ויזר

אין הסכמה יש הנחתה של נתניהו.

ח”כ כץ: “לא אתן ידי לסיוע לגנבים”

אלי חזן

יו”ר ועדת הכלכלה, ח”כ אופיר אקוניס: “לאחר הקריאה הראשונה,על הממשלה לבחון מחדש את המע”מ על התיירות”

אריק זיו ויזר

ועדת שרים אישרה את הצעת החוק של ח”כ ציפי חוטבלי

אריק זיו ויזר

ריבלין בהלויית חנן פורת: “היית מהמעטים שהם אנשי חזון ומעש”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן