32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

דב ויסגלס שקרן

קריסת שרון מאפשרת למקורביו להפיץ קביעות שלא ניתן להוכיחן. כמו סוכני אשליית אוסלו, שרואים ברצח רבין תירוץ נוח לריסוק השלום, כך מקורבי שרון. אלמלא קרס- אומר ויסגלס השקרן, היינו בתוך תהליך. הלכתי לארכיון…

 

כמו נוני מוזס, גם דוב יסגלס יודע: שקר שחוזרים עליו הרבה פעמים- נכנס לתודעה כאמת צרופה. ויסגלס כתב ספר על שרון, ונוני מוזס נתן לו במה, אותה ניצל כדי להפיץ שקרים שתכליתם מחיקת הנזקים ההיסטוריים שהשתרכו בעקבות פשע ההינתקות. ועל הראיון שנתן ויסגלס לעיתון של מוזס צריך לומר- לא לחינם הלך השקרן אצל המפיץ.

כל מי שפתח את החוברת "7 ימים" של ידיעות-אחרונות (31.8.12), ראה את הראיון עם ויסגלס. (כרגיל) ראיון רצוף שקרים. למרות שתוכנית ההינתקות התבררה ככישלון מוחץ (בן כספית: "המפואר שבכישלונות" /- מעריב / 18.9.09), ויסגלס ממשיך לדלג על האמת הזאת, ומספר לנו סיפורי קומזיץ.

השקרים שלו, יש להם סיבה: להרחיק מעל מרשו הבוגדני (ויסגלס: "שרון היה איש מאוד אנושי") את תוצאת הפשע שהניבה עקירת האלפים שתמכו בו והצביעו בשבילו. ויסגלס מספר לנו שקריסת מרשו מנעה תהליך מדיני שכלל עקירת ישובים נוספת. "שרון התכוון לבצע סדרת מהלכים משמעותיים של נסיגה מישובים ביהודה ושומרון". וכדי לתת חיזוק למסר הוא אמר: "החלטנו אפילו להקים צוות שיטפל בנושא… אין לי ספק שאילו לא קרס, היינו בתוך תהליך הידברות".

או שויסגלס השקרן משקר, או ששרון השקרן שיקר. שרון אמר: "הינתקות נוספת לא תהיה". ויסגלס אמר: השלב הבא עם הפלסטינים זה מפת-הדרכים שמחייב מיגור מוחלט של הטרור כמהלך פלסטיני ראשון.

בתשובה לשאלה "אז למה זה לא קרה" (פינוי ישובים ביהודה ושומרון) השיב השקרן: "מה שקרה זה שנתניהו עלה ומצא על שולחנו המון מסמכים של חזון ותנופה מדינית… אלא שהוא חישק את עצמו בקואליציה ימנית בלתי אפשרית".

השקרן "שכח" ששלוש שנים לפני שנתניהו עלה- אולמרט עלה, והוא זה שקרא את המסמכים ששרון השאיר על השולחן. וכדי לזכות במקלט בקופסת האתרוגים הריקה שהשאיר שרון- הניח אולמרט על שולחנו של אבו-מאזן הצעה מדינית שהכילה בתוכה הפרת כל הנדרים לבוחר. מה זה קשור לנתניהו?

בהמשך הראיון גילה ויסגלס שבעניין אולמרט הוא חלק על ראש הממשלה. "אולמרט היה נאמן לשרון, אבל שרון משום מה לא תמיד נהג באולמרט כראוי לו". אני בטוח שויסגלס זוכר את מה ששרון לעולם לא יישכח: בהתמודדות ביניהם ב- 99, אולמרט במסיבת עיתונאים האשים את עומרי שרון ואורי שני בנקיטת שיטות של מאפיה. הנאמנות של אולמרט הערמומי לשרון הייתה מחוסר ברירה. כמי שהזדנב בתחתית רשימת הליכוד, הוא ראה בנאמנות העיוורת את הסיכוי היחיד לשרוד פוליטית.

בנושא הגרעין האיראני- ויסגלס בטוח ששרון לא היה תוקף. יכול להיות שכן, ויכול להיות שלא. מה שבטוח- שרון ראה בגרעין האיראני איום שהזכיר לו את אושוויץ. "והעולם שותק". יש עוד שקרים, אבל נשאיר משהו לפעם הבאה…

 

קטעי וידיאו 

 

שרון : אין הינתקות נוספת 

 

שרון מצטער על שתיקת העולם באשר לאיראן 

 

וייסגלס : בלי חיסול הטרור אין התקדמות 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נחום, תקום!! / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

למה הוא פוחד משאלות? / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

הדילמה של רוצחי האופי

אלי חזן

כמה מילים על שמחה לאיד

אלי חזן

ניסים משעל, זה בשבילך

אריק זיו ויזר

שני ציטוטים- שאלה אחת

אלי חזן
דילוג לתוכן