23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
פריימריז 2012

דברי בוגי הבוקר בכנס "רוסיה וישראל במזרח התיכון המשתנה"

(הכנס התקיים במכון INSS בתל אביב)

 
 
על הדרום:
חמאס זכה בבחירות לכאורה דמוקרטיות לפרלמנט, אך לאחר זמן קצר חיסל את הפת"ח בהפיכה אלימה. הוא מיישם שם משטר לא דמוקרטי. יש ברצועה מליציות חמושות וארגוני טרור נוספים מעבר לחמאס. הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני נתמך היום באופן ישיר על ידי איראן, ואינו משרת אינטרסים נוספים לבד מהאינטרס האיראני. כך קורה שאיראן נמצאת בחצר האחורית שלנו ושל מצרים. רובן של רקטות הפאג'ר שהושמדו הן של הג'יהאד האסלאמי, לו היו יותר רקטות פאג'ר מאשר לחמאס.יש ממשלת טרור בעזה, ובתוך האזור הזה יש את הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, גורמים סלאפים וגורמי טרור עולמי, והמצב ברצועת עזה אינו מצביע על יציבות אפשרית בטווח הנראה לעין. לאזור הזה זרמו אמצעי לחימה מאיראן דרך סודן ומלוב, וכל זה דרך טריטוריה מצרית. זה נושא פתוח בינינו לבין המצרים, משום שאם הם היו פועלים כמו שצריך כדי למנוע את ההברחות הללו, לא היו נורים לא פאג'רים ולא גראדים על אזרחי ישראל, שזה הנשק האפקטיבי ארגוני הטרור בעזה. זה נשק שהגיע לרצועה מאיראן דרך מצרים.ברצועת עזה יש ממשלת טרור. הם יכולים לקרוא לעצמם ממשלה, ראש ממשלה, שרים, רמטכ"ל, אבל זו ממשלת טרור. כי מי שאחראי לירי רקטות בכוונה תחילה נגד אוכלוסיה אזרחית ומשתמש באזרחיו כמגן אנושי, הוא ממשלת טרור. לכן מבחינתנו דמו של כל אחד מהם בראשו.לצערנו ארגוני הטרור משתמשים בנשק רוסי. אחמד ג'עברי היה אחראי באופן אישי לתקיפת אוטובוס תלמידים ישראלי באמצעות נשק מסוג קורנט המיוצר על ידי רוסיה. ככל הידוע לנו, ואחרי בירור שעשינו, הטילים האלו לא נמכרו על ידי רוסיה ישירות לחמאס, אלא לסוריה ולאיראן, ומשם הועברו לארגוני הטרור. לכן דרשנו, ואנחנו דורשים, מכל מדינה המייצאת אמצעי לחימה, לא למכור נשק ותחמושת למדינות המייצאות נשק לארגוני טרור.אנחנו לא נמליך מלכים ולא נפיל משטרים, אבל כשזה נוגע לאינטרסים שלנו, נדע להרתיע את חמאס, וזה מה שמתנהל בימים האחרונים. הייתה הסלמה מהרצועה שזוהתה עוד בחודש יוני. יכול להיות שחמאס חשב שיש לו גיבוי ממשטר מצרי חדש, או שסבר אנחנו בתקופה רגישה כתוצאה ממערכת הבחירות. לגבינו בטוח שהם טעו, אני מקווה שהם גם טעו לגבי המצרים. נאלצנו להכות בהם כדי להפסיק את סבבי ההסלמה האלו שהיו יותר תכופים ועם יותר העזה, ולצאת להגן על אזרחינו ועל חיילנו.מטרת המבצע היא שצריך לחזור השקט לדרום. במידה ורצועת עזה תהיה שקטה, גם אנחנו נהיה שקטים. ושקט זה שלא יורים רקטות מעזה, לא מבצעים פיגועים לאורך הגדר ולא מוציאים פיגועים מעזה דרך סיני נגד אזרחים וחיילים. במידה ויהיה שקט אנחנו לא נפעל. אבל אם לא יהיה שקט, כולל תכנון פיגועים מתוך הרצועה, אנחנו נפעל לסכל אותם. והיה ולא נשיג את זה נצטרך להרחיב את הפעולה, כולל פעולה קרקעית. במצב כזה אנחנו מצפים שמשטר הטרור של חמאס לא יקבל תמיכה של מדינות, גם לא של רוסיה. אנחנו מצפים שמדינות כמו רוסיה יעניקו לנו גיבוי גם במועצת הביטחון. רק שיתוף פעולה בין מדינות העולם הנאור יביא להדברת הטרור בעולם.
 
על איראן ובכלל:
האסלאם הקיצוני מהווה איום על יציבות העולם, כולל איום על רוסיה. הוא חותר להגמוניה אזורית ועולמית וקורא תגר על הסדר העולמי. המשטר האיראני משקיע רבות כדי להביא לקעקוע הסדר העולמי ומשקיע בכל סכסוך באזור וגם מעבר לו. ממשלת ישראל רואה בעדיפות ראשונה מניעת נשק גרעיני מהמשטר באיראן. בירכנו את רוסיה על ביטול עי\סקת טילי אס 300 לאיראן, אך עדיין הדרך ארוכה להשגת היעד. כדי להשיג יעד זה, הקהילה הבינלאומית צריכה להיות מאוחדת ונחושה, ועליה להפעיל לחץ על המשטר באיראן. האתגר הזה מונח לפתחנו בעתיד הקרוב מאוד, ובדרך זו או אחרת צריך למנוע מהמשטר האיראני נשק גרעיני-צבאי.חיזבאללה צריך להיות מוגדר ארגון טרור על ידי מדינות רבות בעולם, וזה יכול לגרום לו להירתע ולהתחשב בזירה הבינלאומית, מעבר לוויכוח הפנימי המתנהל בתוך לבנון לגבי תפקידו של הארגון ואת מי הוא משרת. דרושים מהקהילה הבינלאומית לחץ ופעילות דיפלומטית שמחזקת את אלו שרוצים לשמור על הסדר העולמי ולא מאפשרים לאיראן לחתור תחת אושיות המדינה הלבנונית באמצעות חיזבאללה. אנחנו בהחלט מצפים מידידנו, כולל רוסיה, להיות שותפים ללחץ הזה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

איתן: "אין לבטל את ההצבעות שנערכו עד כה"

אלי חזן

זלמן שובל מצטרף למירוץ

אלי חזן

רופאי שיניים יוצאים למאבק להצלת המקצוע ולוקחים חלק פעיל בפריימריז

אלי חזן

גבי אביטל בראיון ל NRG

אלי חזן

המספרים של המועמדים

אריק זיו ויזר

קטי שטרית וההון האנושי – החלה במסע הבחירות

אלי חזן
דילוג לתוכן