19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

גפני ואיכלר רוקדים עם השמאל

למה ישי לא רוצה לחלק את בית שמש, מדוע שלום שלמה מנסה להשתלט על סניף עפולה, הדרכים להגדלת אחוז הצבעה בבחירות לועידה, מיהו הריגולטור שדאג להסכם בים המלח, רון בן ישי עם משקפיים ורודות,הקרן החדשה נעצרה ב”תגר”, הטובות לטייס, טל לאור ?

בית שמש

לפני שלוש שנים החלה בבית שמש התעוררות של חבורת צעירים. הם קראו לעצמם “תגר” כאשר הם שואבים את רוחם מזאב ז’בוטינסקי והחלו בהתארגנות נגד תופעת אפליית חילוניים וכיפות סרוגות בעיר. זאת הקבוצה שהובילה את המאבק בבית שמש לכל אורך השנים האחרונות וגם בשבוע האחרון. השבוע ניסו ארגוני השמאל לקחת להם את השליטה על המאבק. הרי את הקרן החדשה מעניינים תושבי בית שמש כמו השלג שלא היה בשנה שעברה. קצת הסטוריה : בעת הקמת המאהלים בקיץ האחרון בבית שמש היה מאהל של מחאה, אך לא הייתה שום התיחסות למאבק שלהם בתקשורת. למה? כי את דפני ליף לא עיניין בית שמש. מה שעניין אותה היה הפלת הממשלה. כך כל תזמורת ספטמבר. גם עכשיו באו ארגוני השמאל לצעירים ודרשו כי בהפגנה לא יהיו פוליטקאים, לפי המתכונת של מחאת הקיץ האחרון. כאן ציפתה להם הפתעה : תושבי בית שמש לא נתנו להם להפוך את המאבק הצודק שלהם לזרוע של הפלת השלטון. לא בבית ספרנו אמרו תושבי העיר בית שמש, אנו נזמין כל פוליטקאי שירצה לבא ולתמוך במאבק.
אצלנו אין הדרת נשים ואין הדרת פוליטיקאים, כל מי שירצה שיבוא ויתמוך.

יצא המרצע מישי
ראש הממשלה קיבל את הרעיון של חלוקת בית שמש. החרדים יקבלו את הניהול על האזור החרדי ושאר המפלגות החילוניות והמסורתיות על העיר הוותיקה. מיד הודיע שר הפנים אלי ישי כי הוא מתנגד  והסביר כי לעיר חרדית אין הצדקה כלכלית כי צריך את החילוניים שיתנו את הקמח לבטלני התורה. כלומר אלי ישי, אנחנו נפרנס אתכם ואתם תפלו את הנשים שלנו, הבנות שלנו. לא שנאת חרדים מובילה אותנו אלא תעוב כלפי מי שאין להם הכרת הטוב. אלי ישי, הרי ברור לך כי בלי אלה שקמים בבוקר לעבוד אין תקומה לציבור החרדי. לנו אין בעיה. אתם רוצים שלטון ושררה ? קחו ובואו ותהיו שווים בחובות.
אולי יבינו זאת החילוניים בכל מקום בארץ. מה שצריך זה לא להילחם בתופעה של השתלטות החרדים. פשוט וקל : ישוב שיש בו סממנים של השתלטות חרדית רצוי לעזוב את הישוב. תנו להם מאה אחוז שליטה ותגלו מהר כי הישוב יקרוס.

הטורקים הצעירים של עפולה
עד לפני חודש היה ברור כי סניף עפולה מאוחד. ואולם, אל לנו לשכוח את שלום שלמה שאיבד את כוחו בשנה האחרונה. זו תולדה של התנהגותו : בעבר כשהטלפון שלו צלצל הוא לא ספר את המתקשרים. ואילו היום ? הטלפון פשוט לא מצלצל אך לא אחד כשלום ירים ידיים. הוא לקח את אופיר כץ והחל במהלך של ריסוק החברים בסניף עפולה כאשר הוא מנסה להוביל מהלך של נסיון השתלטות על הסניף. על מנת להשלים את המהלך חושבים שני הטורקים הצעירים כי הם צריכים צלע שלישית ומי הצלע השלישית ? ראובן יוקלר. ותיקי הסניף אמרו כי הם לא מבינים את יוקלר הרי אחרי ששני הטורקים הצעירים יבצעו השתלטות על הסניף הראש הבא עליו ישתלטו זה יוקלר. הם אמרו לליכודניק : “שלא תגידו שלא אמרנו”.

תגמול על אחוז הצבעה

ועדת הבחירות החליטה לתגמל סניפים שיעלו את אחוז ההצבעה. מה שמעסיק את המצודה היום הוא כיצד יעלו את אחוז ההצבעה בבחירות המקדימות. זהו רעיון ראשון שנכנס לביצוע : תגמול החזר כספים של האגרה לפי אחוז הצבעה. יש עוד מספר רעיונות. אחד מהם הוא סניף שיביא אחוז הצבעה מעל שישים אחוז יקבל תוספת של חברי מרכז.

במטה נתניהו בוחנים הקמת מטות אבל יש סניפים שהקבוצות בסניף מורכבות מתומכי נתניהו בשני מחנות שונים, אך אם יינתן לקבוצה אחת את ניהול המטה יפגעו תומכי נתניהו האחרים וכך עלול להיווצר מצב שבמטה נתניהו יהיו רק חלק מאותו הסניף כי יש מאבק פנימי על שליטה בסניף.

הגז, הבז וים המלח

בוקר אחד קמנו וגילינו כי במחשכים נסגרה עסקה על תמולוגי ים המלח. האוצר סגר עם משפחת עופר את ה”גדלת התמולוגים” למדינה. נשאלת השאלה מדוע האוצר לא הקים את ועדת שישנסקי גם לגבי תמולוגי ים המלח כפי שהוקמה לגבי תמולוגי הגז. איני חושד בשר האוצר כי הוא הוביל את הרעיון והמהלך אבל אני חושד באותם פקידי אוצר שידם קצרה כאשר צריך לדאוג לאזרח הקטן, אך כאשר צריך לדאוג לטייקון יש להם אצבע קלה על ההדק. אולי הגיע הזמן להביא את החוק לצינון של פקידי האוצר וכן גם כל מי שעוסק בריגולציה. הרי ברור היום כי אנחנו נראה בעוד מספר חודשים בכירים מהאוצר שנוחתים למצנח זהב מבית היוצר של הסכם תמולוגי ים המלח, הם חוסכים מיליארדים לטיקון ומרוויחים מליונים מהקומבינה.
לכן צריך כפי שיש צינון לקציני צבא שיוצאים לפוליטיקה, כך צריך צינון ליצאי האוצר והרגולציה לעבודה בחברות של הטיקונים.

רון בן ישי
במאמר של רון על השנה הקרובה 2012 הוא מכמת את המצב בעולם מסביבנו וטוען כי המצב מצויין. האחים המוסלמים לא כל כך נוראים ועוד מספר טענות מנותקות מהמציאות אך אני קורא ולא מאמין. הרי הכל טוב ולכן במקומות בהם המשטרים המסורתיים נפלו האסלאם עלה. ואז מגיעה נקודת השיא של רון : עכשיו זה הזמן לבצע מהלך מדיני. עם מי רון? עם האחים המוסלמים שרק לפני מספר שבועות עלו על השגרירות הישראלית? מול אלה ששלחו את אנשיהם לפוצץ את צינור הגז?

עכשיו אני נזכר כי אתה וחבריך הסברתם לנו כי השלטון האסלמי בטורקיה הוא לא נורא אך המציאות גוברת על הדמיון. זכור כי הנהגת המפלגה האיסלאמית בטורקיה החלה לפגוע במרקם היחסים עוד בעת כינון ממשלת קדימה. הם השפילו את הנשיא עוד הרבה לפני שנתנו לשגריר לשבת על כיסא נמוך. אז רון, האביב הערבי הפך להיות חורף איסלאמי ואנחנו צריכים להיזהר יותר. הרי עד שלא יהיה סדר אצל השכנים שלנו על איזה הסדר מדיני אתה מדבר? אתה מסביר לנו כי האחים המוסלמים יעמדו אחרי ההסכמים. כן, שוב נראה שהם ידברו בשני פיות : סאחד ישלחו את חבריהם הקיצוניים לבצע פעולות נגד ישראל והם יטענו זה לא אנחנו.
כמו שעשו הטורקים עם המרמרה.

גפני
מיד כשהחל הקמפיין של הדרת נשים מצאו חברי הכנסת גפני ואיכלר את האשמים: הליכוד ונתניהו. מיד, הם השניים שתמיד רקדו עם השמאל, האשימו את הליכוד.

אז מה היה לנו גפני ואיכלר? הליכוד יצר את אפליית הנשים, הליכוד יצר לכם את הבסיס שיושב יו”ר ועדת הכספים ומכל משבר הוא סוחט עוד כסף. אז גפני, לא טוב לך? לך לך מועדת הכספים אל האופוזיציה. אני מציע לך לפני שתסביר לכולנו שביבי אשם אולי תסביר מדוע אתם כחברה מתנהגים ככה אל השותפים שלכם.
היו לכם זמנים שלא ידעתם גבול כפי הנראה גם עכשיו אתם מאבדים את הגבול ועוד תגלו שיום אחד יחברו יחדיו השמאל והימין כדי להדיר אתכם מהפוליטיקה. אולי אם תשבו כמה שנים רחוק מעטיני השלטון תחור אלכם הבינה.  

טל לאור
לרוב הגולשים השם טל לאור אינו אומר מאומה ואודה שגם לי הוא לא אמר מאומה. אך הגיע לי אימייל שהפנה אותי לאתר nrg, שם יש מאמר שכולו מסביר מדוע שרה נתניהו לא מדברת על הדרת נשים. שוב אשמה שרה, אם הייתה מתערבת הייתה מגיעה טל לאור ואומרת ששרה רוצה רק פרסום. כאשר שרה שותקת באה בטענות טל לאור נגד שרה, אז טל קבלת חשיפה בזכות הדרת שרה נתניהו.

 

הטובות לטיס

מאז העתירה של אליס מילר לקבלתה לקורס טיס, עמדו על מגרש המסדרים בקבלת כנפי הטייס כ25 נשים. אתמול עמדו על מגרש המסדרים חמש טייסות חדשות אך זהו סימלי כי בעת של הדרת נשים באזורים החרדים אנו עדים לנשים שגומרות קורס טיס ולא אחת במדובר אלא בחמש נשים עומדות ומקבלות כנפי טיס. שאפו לחיל האויר שפעם הייתה בו הסיסמה הטובים לטיס והטובות לטייסים, אז חיל האויר אימץ סיסמה חדשה הטובות לטיס.

  

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עלובי התרבות

אריק זיו ויזר

נתניהו נוגע בעם

אריק זיו ויזר

אין שופטים בירושלים !

הרויזיוניסט

כמה יעלה חוק ברוורמן לליכוד

אריק זיו ויזר

ריבלין על מערכת המשפט : מהפכה “פוסט-דמוקרטית”.

אריק זיו ויזר

שתולים בליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן