19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

גמליאל ונתניהו בהצעה לפתרון בעיית הדיור

ראש הממשלה, שר האוצר, שר השיכון וסגנית השר במשרד ראש הממשלה גילה גמליאל הכריזו על סדרת צעדים במטרה לאפשר לזוגות צעירים וחיילים לרכוש את דירתם הראשונה.

ראש הממשלה, שר האוצר וסגנית השר גילה גמליאל החליטו על סדרת פעולות ורפורמות במטרה להקל על רכישת דירה ולהלחם בעליה במחירי הדיור. הצעדים יקלו על הזוגות הצעירים והחיילים המשוחררים לרכוש את דירתם הראשונה. השלב הראשון יכלול שלושה צעדים שמטרתם להביא לגידול בהיצע הדירות בתקופה הקרובה.

 

הצעד הראשון ברפורמה הכוללת הינו הנחה של 15% מחיר רכישת הקרקע במכרזים של מנהל מקרקעי ישראל, לקבלנים שישלימו בנייה של לפחות 80% מכמות הדירות בפרויקט בפרק זמן שלא יעלה על 30 חודשים (באמצעות טופס 4).

 

הצעד השני הינו הפחתת מס השבח ההיסטורי על קרקעות מ 45% ל 20%. משנת 1961 עד 2001 מס השבח עמד על השיעור המקסימלי של מס ההכנסה והגיע עד לרמה של 45%. בשנת 2001 פחת מס זה ל- 20%. היום נקבע כי גם על קרקעות שנרכשו לפני 2001, יעמוד מס השבח על 20%. ההנחה תינתן בשנת 2011 בלבד ובתנאי שהבנייה על הקרקע תסתיים בתוך כ 30 חודשים.

הצעד השלישי הינו מתן אפשרות לרשויות המקומיות לגבות באופן ישיר את היטלי הפיתוח מהקבלנים לצורך בניית מוסדות ציבור ושטחי ציבור. חסם

זה מקשה כיום על הרשויות להנפיק היתרי בנייה ובכך מעכב פרויקטים למגורים.

 

במסיבת העיתונאים בירך ראש הממשלה את סגנית השר גילה גמליאל על כך כי דרשה ממנו לפתור את הבעיה וזהו כעת גל ראשון מתוך הטבות נוספות שינתנו בהמשך.

 

סגנית השר גמליאל אמרה במהלך ישיבת העיתונאים:”הצעדים הללו הינם חלק מתוכנית אסטרטגית להפיכת הצעירים והצעירות במדינת ישראל למשאב לאומי. התוכנית החלה בהקלת ברכישת השכלה באמצעות מתן שנת לימודים חינם לחיילים משוחררים ובוגרי השירות הלאומי שלומדים בנגב, בגליל וביהודה ושומרון. כעת אנו מטפלים בנושא מצוקת הדיור לזוגות הצעירים, מדובר בגל ראשון של הטבות מתוך חבילת הטבות שמטרתה לסייע בפתרון מצוקת הדיור של הזוגות הצעירים”. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סער ריגש את משפחת שילנסקי

אריק זיו ויזר

ריבלין: “מינוי הייגל ישפיע על האסטרטגיה האמריקאית בעולם”

אלי חזן

הליכודניקים החדשים : לתשומת ליבו של שר החינוך

אלי חזן

שר האוצר יצא הלילה לביקור עבודה בארה”ב ובקנדה

אריק זיו ויזר

אושר מינויו של צחי פישביין ליו”ר המועצה להסדר ההימורים בספורט

אריק זיו ויזר

השר כחלון החל את השנה בכפר סבא

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן