34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

גדעון, תמשיך להסתער

אפשר לתקוף את שר החינוך על “הזיגזג” אבל עדיף להעריך אותו: על השינויים שעשה במערכת החינוך, על הרוח הציונית שמנשבת במשרדו וגם על כך ששינה את דעתו. אסור לנו לשכוח: הכל מתחיל בחינוך

פורסם ב – NRG

 

כותרות “הזיגזג” ו”ההתקפלות” שהודבקו לשר החינוך גדעון סער בשל החלטתו לחזור בו מכוונתו לקצר את החופש – אולי דרמטיות  ומוכרות עיתונים – אך לא ישנו את הציון הסופי שמגיע לשר: צל”ש.

צל”ש על הרוח הציונית הפטריוטית שנושבת במשרד החינוך מאז מונה לעמוד בראשו. מה הוא לא עשה. הכניס מקצוע חובה לבתי הספר: ‘מורשת ותרבות ישראל’. כן, סוף סוף, לאחר שנים שטופחו כאן לימודי הנכבה ומה לא (אם זה רק נגד הציונות), לומדים תלמידי ישראל פרק על בירתנו – ירושלים.

עוד החלטה ציונית לעילא שלו שכבר מיושמת בפועל היא תוכנית ‘ביקורים בארץ האבות’ על פיה תלמידי בתי ספר מכל הארץ יסיירו במערכת המכפלה בחברון. ומה חשוב יותר מכך שתלמידי ישראל ידעו שמערת המכפלה נקנתה בכסף מלא על ידי אבותינו. וכל טענה אחרת היא עוד שקר מבית המדרש הפלסטיני.

רק חמור לא משנה את עמדתו

צל”ש על הרפורמה המהפכנית שהנהיג “עוז לתמורה” שעקרונותיה עלייה דרמטית של 51% בשכר המורים.

צל”ש על העלייה בזכאים  לבגרות (41% בקירוב) שחלה בתקופתו. וכן, מדובר בעלייה כלל ארצית יהודים וערבים כאחד.

אכן גדעון סער נתון כרגע למתקפה תקשורתית אגרסיבית (ששותפים לה גם גורמים פוליטיים) תחילה על ההחלטה לקצר את החופש ולבסוף על דחיית ההחלטה. אבל, אותנו האזרחים זה לא אמור לעניין. אנו צריכים להיות מעודדים מכך שסוף סוף יש למערכת החינוך מנהיג אמיץ, שבניגוד לקודמיו, בתקופתו לא הייתה אף

 לא שביתה אחת.

שמנסה (לרוב בהצלחה) להוביל מהלכים שיועילו לתלמידי ישראל ולמערכת כולה. וכן, אחד מהמהלכים שניסה לקדם הוא, קיצור החופש, שאין חולק על היותו מהלך נכון במהותו.  רק שבשל בעיות כאלה ואחרות חזר בו. אז מה קרה? האם שכחנו את הפתגם המפורסם רק חמור לא משנה את עמדתו? האם אנחנו רוצים שר חינוך חמור? לא.

אז יאללה, בואו נתאחד סביב שר החינוך גדעון סער, ונקרא לו להמשיך להסתער על המערכת ולהנהיג עוד ועוד רפורמות שיעשו טוב לחינוך בישראל.  אסור לנו לשכוח; הכל מתחיל בחינוך.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מדידת הצלחה בפריימריז

אלי חזן

מצדיעים לאשת הברזל

אלי חזן

הכנסת כמחוקק וריבון מול פרשנות בית המשפט העליון

אריק זיו ויזר

החסות של ארדוגן

אריק זיו ויזר

מנהיגות אבל לא פופולריות

חיים פוזן

ילקוט הכזבים בהוצאת מהודרת אבי גבאי

עו"ד מיכאל נחמן
דילוג לתוכן