38.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
רשויות מקומיות

גדילה במס’ התלמידים במוא”ז שומרון – פי 5 מהממוצע הארצי

בעיות קשות בפתיחת הלימודים עקב התנכלויות משרד הבטחון: מעל 2,500 תלמידים יפתחו את שנה”ל ללא תנאים סבירים.
גרשון מסיקה ראש המועצה: “וכאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ”. למרות המכשולים ועל אף הגזרות והתנכלויות הפוליטיקאים – השומרון גדל ומתפתח. נתוני הצמיחה המדהימים במערכת החינוך בשומרון משמחים את כל עם ישראל. זו גאוה למדינת ישראל.
אני דורש להוציא את הילדים מהמשחק הפוליטי. לא יתכן שבשנת 2009 מדינת ישראל תמנע מילדים ללמוד. ההתעללות בילדי הגנים ובתי הספר מבליטה לעין כל את הרשעות והאטימות שברדיפת החלוצים תושבי השומרון ע”י השמאל הקיצוני.
אנו מצפים מהממשלה הלאומית שהעם בחר להפסיק את הרדיפות וגזרות ההקפאה והחנק על ההתיישבות ובראש ובראשונה להוציא את הילדים מהמשחק הפוליטי.

במועצה האזורית שומרון פותחים הבוקר (ג) את שנת הלימודים תש”ע ומציינים גידול של 6 אחוזים במספר התלמידים במועצה – בערך פי 5 מהממוצע הארצי במדינת ישראל.
12,650 ילדים יתחילו הבוקר את שנת הלימודים במועצה האזורית שומרון: 1,750 ילדים במעונות המועצה ו- 1,600 ילדים במעונות אחרים בישובים, 2,550 ילדים יתחילו את שנת הלימודים בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ילמדו השנה 30,50 תלמידים ואילו בבתי הספר העל יסודיים ילמדו 3,300 תלמידים תושבי המועצה.
במסגרות החינוך המיוחד, תחום מושקע ומפותח מאוד בשומרון, ילמדו השנה 400 תלמידים.
על המלאכה המורכבת מנצח אגף החינוך במועצה בניהולו של יוחאי דמרי, המארגן את כל הפאזל המסובך והמורכב.
10 גני ילדים חדשים נפתחו השנה במועצה האזורית שומרון וכן 15 כיתות חדשות ביסודי (כולל כיתות חינוך מיוחד).
עקב הפריסה האדירה של שטח המועצה – מעל 11% משטח כל מדינת ישראל – והקרבה לערים לאורך השטח – מעפולה דרך השרון וגוש דן ועד לאזור השפלה דרומית לנתב”ג, כמו גם ההטרוגניות
ורב-הגווניות הגדולה בין ישובי המועצה, חילונים, מסורתיים ודתיים, פריסת ההסעות לפי אזורי הרישום של משרד החינוך לכל ישוב היא הגדולה והמורכבת בארץ: מעל 800 קוי הסעות בכל יום לתלמידים, מורים וילדי החינוך המיוחד . על פריסת ההסעות הגדולה מנצחת רשות ההסעות המועצתית, בניהולה של איריס בן חיים.
במועצה האזורית שומרון, אחת מ-24 הרשויות המוניציפאליות ביו”ש, קיימים 30 ישובים ו-14 שכונות צעירות (“מאחזים). מתגוררים בה כמעט 26,000 תושבים ואחוזי הילודה בה מהגבוהים בארץ:
42% מתושבי המועצה הינם ילדים מתחת לגיל 17 ו-2% בלבד מעל גיל 65.
מערכת החינוך בשומרון נחשבת לאחת הטובות בארץ: כ- 70% מתלמידי השומרון זכאים לתעודת בגרות לעומת 56% בממוצע הארצי.
כמו”כ, 17% מתושבי המועצה הם סטודנטים (13% ממוצע ארצי), להם מסייעת המועצה במלגות אחת לשנה.
בצד הנתונים המעודדים, על פתיחת שנת הלימודים מעיבים הקשיים הבלתי נתפשים שמוערמים ע”י משרד הבטחון, אשר במסגרת מדיניות הייבוש וההקפאה שלא השתנתה לטובה מאז הוקמה ממשלת נתניהו, מתנכל גם לתלמידים ולמוסדות החינוך ביהודה ושומרון.
מעל 2,500 תלמידים יתחילו את שנת הלימודים ללא תנאים מינימאליים סבירים וללא סביבה לימודית ראויה עקב “סחבת” מכוונת ומניעת ביצוע של תוספת כיתות וגנים במוסדות החינוך, תוספות שאושרו ע”י משרד החינוך כחוק ע”פ קריטריונים שיוויוניים של הגידול במספר התלמידים.
למרות זאת, מונע משרד הביטחון את הוספת המבנים והעברת האישור התקציבי בצורה שיטתית אם ע”י הימנעות מחתימה על אישורים שנדרשים ממנו בהתאם לגזרות ממשלת אולמרט שעדיין לא תוקנו ע”י הממשלה החדשה, ואם ע”י שימוש בסעיפים פרוצדוראליים שונים ומשונים.
הדבר אמור הן לגבי בתי ספר וגני ילדים בישובים גדולים ומבוססים כדוגמת אלון מורה, יצהר, יקיר, טל מנשה ורבים נוספים והן לגבי ישובים שהוקמו ע”י המדינה והוגדרו ע”י טליה ששון כ”מאחזים” עקב התחמקות שר הביטחון מלחתום את החתימה האחרונה על תכניות המתאר שלהם למרות שהוקמו ע”י הממשלה.
לפני כחודשיים קיימה ועדת החינוך של הכנסת בראשות ח”כ זבולון אורלב דיון מיוחד בנושא התנכלות משרד הביטחון והמנהל האזרחי למוסדות החינוך בשומרון.
ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה , הסביר בדיון כי משרד הביטחון מונע משיקולים פוליטיים תוספת של כיתות מעונות וגנים בישובי המועצה האזורית שומרון למרות הגידול במספר הילדים בשומרון תוך שימוש ציני ב”טיעונים חוקיים” ופרוצדוראליים שונים ומשונים בצורה שיטתית, והודיע כי בישובים רבים בשומרון לא יהיה ניתן לפתוח את שנת הלימודים.
עקב הביקורת העזה שהועלתה בועדת החינוך ובעקבות איומו של מסיקה להשבית את שנת הלימודים בשומרון ולהעלות את התלמידים ללמוד מול משרדי הממשלה בירושלים, החלו האישורים “לזוז” בחלק מן המקומות, אולם עדין לא הושלמו.
כך, במקומות רבים כבר לא יהיה אפשר להספיק לבנות כיתות ויהיה צורך במבנים יבילים (דבר המייקר בצורה משמעותית את העלות למועצה). רוב היבילים שכבר אושרו עדיין לא מוקמו בשטח עקב בירוקרטיות של המנהל האזרחי, אשר הוחלו בשנתיים האחרונות רק ביש”ע, וכך מעל 2,500 תלמידים מתחילים את שנת הלימודים בתנאים שאינם מתאימים לסביבה לימודית ראויה.
במועצה האזורית שומרון ממשיכים לפעול באמצעות לחץ מאסיבי של שרים וח”כים להמשיך ולסיים את הצבת ככל הכיתות ולאפשר את התנאים הראויים לתלמידי השומרון.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

גרינברג מציג : תאוצה בקמפיין

אלי חזן

זגורי החליט : רץ למועצת העיר בחולון

אלי חזן

עכו ללא הפסקה

אריק זיו ויזר

אברי גלעד בסיור בשומרון

אריק זיו ויזר

ברעננה הליכוד עושה ציונות

אלי חזן

רחוב שמיר בשכונת “נאות עוזי” (כהן) ברעננה

אלי חזן
דילוג לתוכן