23.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

בתגובה לפארסה שהתרחשה בוועידה משיב היועץ המשפטי של הליכוד אבי הלוי על הרחקתו בידי נשיא הוועידה סגן שר הבטחון דני דנון

ליכודניק מביא את מכתבו של היועץ המשפטי אבי הלוי ליו”ר המרכז דני דנון

 

 

‏‏23 דצמבר, 2013

לכבוד

ח”כ דני דנון, יו”ר וועידת הליכוד

 

א.נ,

 

הנדון:    החלטת נשיאות הוועידה מיום ה- 19.12.2013

 

1.   בהמשך להחלטת נשיאות הוועידה, מיום ה- 19.12.2013, אני מבקש להבהיר, כי היועץ המשפטי של הליכוד והוא בלבד, מוסמך לייעץ לועידת הליכוד ולמוסדותיה. הדין שהתגבש על ידי מייסדי התנועה וראשיה לדורותיהם ולפיו נהגו הינו כי היועץ המשפטי של התנועה חב חובת אימון לכל חברי התנועה, למוסדותיה, לציבור ולרשויות המדינה. חובת האימון המוטלת על היועץ המשפטי של התנועה מחייבת אותו להקפיד על כך שהתנועה ומוסדותיה מתנהלים על פי החוק ועל פי חוקת התנועה ושזכויות החברים נשמרות. בלי אלה תאבד התנועה את מעמדה בעייני חבריה והציבור, כתנועה דמוקרטית, המתנהלת על פי נורמות ציבוריות ראויות על פי החוק וחוקת התנועה.

 

  1. סעיף 56(א) לחוקת התנועה קובע, כי נשיאות הוועידה תנהל את הוועידה בכפוף להוראות פרק ה’ לחוקה, העוסק בפרוצדורות שונות לגבי הנושאים המוגשים לנשיאות הוועידה ולהצבעות המתקיימות בה. החלטת הנשיאות, ככל שהתקבלה כזאת, לפיה היועץ המשפטי של התנועה, לא יכהן כיועץ המשפטי של הוועידה ומוסדותיה, מהווה חריגה מסמכות ולכן בטלה.

  1. עמדתי, כפי שהוצגה בסעיפים 1 ו- 2 בעתירה מס’ 1210-13 תנועת הליכוד ואח’ נ’ ח”כ דני דנון יו”ר ועידת הליכוד ה- 4 ויו”ר נשיאות הוועידה ואח’, וכפי שהוצגה על ידי גם בישיבת נשיאות הוועידה היא, כי יו”ר הוועידה ו/או מוסד שלה, יהיו רשאים להיות מיוצגים על ידי עו”ד שאינו היועץ המשפטי של התנועה, אך רק במקרה ספציפי, שבו הם פעלו או מבקשים לפעול בניגוד לחוות דעתו של היועץ המשפטי של התנועה והיועץ המשפטי עלול להימצא, בשל כך, במצב של ניגוד עניינים, בהליך משפטי, שמתקיים בפני בית הדין של התנועה ו/או בפני ערכאה משפטית אחרת, שבו נבחנים העמדות השונות של הצדדים.

 

  1. מקרה כזה התקיים בהליך משפטי אחד בלבד, בעתירה מס’ 1210-13, שבה יוצגת, בהתאם לבקשתי מבית הדין, על ידי עו”ד מטעמך ואולם, ניסיונך להציג מקרה מסוים זה, כטעם לפסילתו של היועץ המשפטי של התנועה מלייעץ לוועידה ולמוסדותיה מעבר לאותו מקרה, מהווה הפרה של הדין והסדר התנועתיים. חמור מכך, מדובר בניסיון בוטה לפגוע במעמדו של היועץ המשפטי של התנועה.

 

  1. בישיבת הנשיאות הנדונה נפלו פגמים. הצעת ההחלטה לא נכללה בסדר היום של הנשיאות. ההצעה לא נוסחה על ידי הנשיאות ולא הונחה בפני חבריה בכתב. האופן שבו הצגת את ההצעה וניהלת את הדיון גרמו לרוב חברי הנשיאות להבין, כי הצעת ההחלטה מבקשת רק לאשר את הודעתי לגבי הייצוג במקרה המתואר לעיל, שנדון בבית הדין ואולם חברי הנשיאות לא שמו ליבם לכך, שבהצעה חבויה גם החלטה המתיימרת לקבוע, כי היועץ המשפטי של התנועה, יחדל לייצג את הוועידה ומוסדותיה, כפי שהוצגה לאחר הישיבה בתקשורת.

בכבוד רב,

אבי הלוי, עו”ד

היועץ המשפטי של תנועת הליכוד

העתקים:

מר בנימין נתניהו, יו”ר תנועת הליכוד וראש הממשלה

מר ישראל כץ, יו”ר מזכירות הליכוד ושר התחבורה

מר זאב אלקין, יו”ר לשכת הליכוד, סגן שר החוץ

ח”כ יריב לוין, יו”ר סיעת הליכוד בכנסת

מר גדי אריאלי, מנכ”ל הליכודמיום 29.7.2007 עד יום 7.8.2008

הוראת שעה (תיקון) תשס”ז-2007

ס”ח תשס”ז מס’ 2106 מיום 29.7.2007 עמ’ 414 (ה”ח 167)

הוספת סעיף 28ב1

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שמעון שלוש מתמודד לוועדת חוקה. מספרו הוא 84

אלי חזן

ננעל כנס הפתיחה של פורום האמנים והיוצרים וצעירי הליכוד

אלי חזן

ועדת פרס ליכודניק תתכנס ב – 6 ביוני לבחירת הזוכים

אריק זיו ויזר

החלטות ועדת הבחירות בנושא:גיא יפרח,שגיב אסולין,ושראל

אריק זיו ויזר

רשימת המועמדים בסניף גבעתיים

אריק זיו ויזר

האם תפקידו של אקוניס ישאר יתום/מאת אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן