25.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

ברק- קח אותי ביבי

הליכוד בלי בוגי, מי יחליף את נתניהו, נורית והתימנים החטופים, אורן חזן לא למד, ליברמן בלי זעזועים

בתוספת זקן פחות תבונה

אהוד ברק הופיע השבוע בכנס הרצליה ומשך תשומת לב רבה. הוא נראה כמו ברק (שומר על הגזרה), נשמע כמו ברק (דבר באווילות לא השתנה), ציני כמו ברק (הקנאה לביבי משחקת) אלא שנוסף לו זקן. היה זה נאום ה”קח אותי ביבי” של ברק. הוא עמד על הפודיום וניסה במשך דקות להסביר כמה הממשלה הזאת לא טובה. לעניות דעתי, הסאב טקסט היה : אני שונה מבוגי ואני קורא לך למנות אותי כי נמאס לי לעשות לביתי. ברק, גבירותי ורבותי, מבקש לחזור לזירה אלא שחוץ מפרשני התקשורת אין באמת מי שרוצה אותו בחזרה.

קצת סדר : ברק מייצג עד היום את מדינת ישראל גם אם לא באופן פורמאלי. עבורנו הוא סרח עודף אך בעולם הוא מגיע עם אבטחת אישים והילה של ראש ממשלה לשעבר. בואו נודה : הוא עושה על מדינת ישראל סיבוב. הוא אמנם טוען שאיננו רוצה תפקיד אך אין מי שבאמת מאמין לו. אפילו איתן כבל התבטא בנושא כשאמר :  ״אתה שקברת את מפלגת העבודה, שהיית רוה”מ כושל בא להטיף כשכולך מדושן עונג מרוב עשייה לביתך, את המדינה לא משנים מפנטהאוזים.״

מנגד עומד לו בוגי. הייתי אומר שייתכן שיש בבוגי כרגע מימד של תסכול שכן הוא רואה כיצד ראשי הצבא מסתדרים עם מחליפו שיש סיכוי שיוכיח שאפשר גם אחרת.

בוגי מאוד רוצה לראות את עצמו כמי שמוביל את המחנה להחלפת נתניהו. אפילו בתוך הליכוד. אלא שעיקר המצטרפים אליו יגיעו דווקא ממחנה השמאל. הדוגמא התורנית : ציפי לבני שמבקש מפלגה להישרדות. אנחנו נראה עוד אנשי תקווה לבנה שיצטרפו אליו ואז הוא יוריד את ההילה על לפיד.


הליכוד בלי בוגי 

 

אנו רואים כי הליכוד מתחיל להכיל את המצב של ליכוד בלי בוגי ומסתכלים על גלנט כאישיות הביטחונית שבאה על המשבצת שלו. אומנם יש את אבי דיכטר אבל נראה כי אם גלנט נוחת לקראת הבחירות הבאות בפריימריז בליכוד הוא לוקח מקום מכובד ברשימה.


אורן חזן

 

השבוע היו בחירות בסיעת הליכוד. אין ספק שהתוצאה של אורן הייתה טובה. הוא קיבל 9 קולות בעוד נאווה בוקר קיבלה 16. אלא שבסופו של יום זאת תוצאה רעה מבחינתו. הוא אמנם שוב שפך את הקיטונות על יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין ועל דוד ביטן יו”ר הסיעה  אך ההפסד שלו נמצא בהתנהלות שלו. ראוי שאורן ישאל את עצמו איך הגיע למצב שרק הוא נמצא בריב מתמשך עם אדלשטיין, ומנגד יצר מצב של ריב עם דוד ביטן. ביטן שניסה בכל כוחו למצוא מוצא של כבוד לאורן חטף ממנו בליסטראות.
לפיכך, אורן פשוט מקבל תקשורת ומפסיד פעם אחר פעם במציאות.


תימנים חטופים

 

הפרשה הזאת נמרחת מאז קום המדינה. רוב ההורים שמהם נחטפו הילדים ע”י הקומיסרים של מפא”י כבר לא בחיים. גם הקומיסרים לא. נשארו האחים של החטופים שנאבקים לאתר ולדעת כל מידע. לכן הגיע הזמן שיפתחו כל המסמכים שנוגעים לנושא חטיפת הילדים. הרי ברור לכל אחד שבימי הקמת המדינה היו דברים פסולים אך לא למען רדיפת אלה שאחראים ראוי לדעת יותר אלא למען המשפחות שילדים נקרעו ממשפחתם. 
אין ספק כי ח”כ נורית קורן נקטה בתבונה כאשר היא לקחה את נושא הילדים החטופים והחזירה אותו לסדר היום.
הגבלת כהונת ראש ממשלה
נושא זה עולה לפרקים כאשר המיואשים מהרצון להפיל את נתניהו מתרפקים על פתרון קסם. מה לא נוסה להפלת נתניהו? הדבר הכי מכוער לדעתי הוא ההלימות במשפחתו בכל צורה תוך ירידה לרמה הכי נמוכה. ולא יכלו לו אך בצר להם הם מצאו דבר חדש : הגבלת כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות.
נשמע אחלה רעיון ויש בו הגיון רצוף : נהייה כמו ארה”ב. שיבואו ולחשוב מה היה קורה לעולם עם עוד קדנציה של אובמה… רק בהבדל אחד : צריך גם לשנות את החוק כך שמגדירים את החוק לקדנציות מלאות ולא קדנציות מקוצרות. אולי אפשר לאמץ את שיטת ליברמן משטר נשיאותי. 
בכל מקרה גם אם יעבור החוק הנדון הרי זה יהיה מהקדנציה הבאה ולכן נתניהו יוכל להמשיך לכהן במידה והעם ירצה בו.


חזון הדור הבא של הנהגה
כאשר מדברים על התמודדות על ראשות ממשלה מדברים על עידן אחרי נתניהו רק כאשר יעלון נפגע והחליט לפגוע הוא הודיע על התמודדות מול נתניהו עכשיו ואין ספק כי יעלון יצר מצב חדש שמייצר תקווה אצל שונאי נתניהו.
היום, כאשר מדברים על מי יכול להיות מתאים להחליף את נתניהו, אנו מוצאים את השמות יעלון שהוא מוביל, לפיד שאולי יביא הישג בקלפי אך בפועל אין סיכוי שיוכל להקים קואליציה בלי הימין וחרדים.
בליכוד נמצאים על הקווים גדעון סער שכבר מסתובב בארץ ואומר כי אני קיים, בתוך הליכוד נמצאים ישראל כץ וגלעד ארדן כאשר ברקע מתחילים לשמוע על אלקין ולוין אך אין ספק כי לישראל כץ יש יתרונות על כולם ואין ספק שעבר שידרוג בשנה האחרונה : גם חיצוני וגם בדעת הקהל.
אין ספק כי מרגע כניסתו של ליברמן לתפקיד הבכיר הוא הופך להיות שחקן רציני לתפקיד ראש הממשלה. 
היחיד שאינו שחקן וגם לא מאיים הוא בנט. אומנם האישה החזקה בבית היהודי טוענת שבנט יהיה ראש ממשלה אחרי נתניהו אך ספק גדול בכך.
מנגד יש ראשי ערים מצליחים וצעירים שעוד יכולים להפתיע והכוונה לראשי הערים של מודיעין ובאר שבע. חיים ביבס הוא ראש עיר שהוכיח כי הוא יכול להצעיד את מודיעין לעיר גדולה עם יכולות אדירות. ביבס במקצועיות מיצה את הפוטנציאל של העיר ואין ספק כי כאשר יגלוש לזירה הלאומית יהיה שחקן רציני.
וכן ראש העיר של באר שבע רוביק דנילוביץ’ שגם הוא השתלט על עיר שהייתה מדשדשת והפך אותה לעיר מובילה בדרום ובישראל.
אם בסוף שנות השמונים הפרשנים העריכו כי הצמד ברק ונתניהו הם יהיו השחקנים הראשיים על הנהגת המדינה אז בפועל ביבס ודנילוביץ’ הם השחקנים הבאים.
בכל תקופה יש גם את השחקן שעולה מהספסל מבקיע ולוקח את הגביע למי שיש סיכוי זה יולי אדלשטיין שפועל בשקט ולא מזעזע את המערכות .

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מה מפחיד את אשכנזי

אריק זיו ויזר

לבני עולה ומעמד האישה יורד – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

סגירת מעגל של ביבס

אריק זיו ויזר

הנשיא בדרך החנינה המופרכת

אריק זיו ויזר

דו”ח המבקר, פצצה מתקתקת !

אריק זיו ויזר

” הגם אתה אקוניס”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן