34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ

ברקו משחררת חיילים מרישום פלילי

החוק המשמעותי של חה״כ ד״ר ענת ברקו: ב-13.2.17 נכנס לספר החוקים החוק למחיקת רישום פלילי למי שעתיד לסיים שירות צבאי תקין.

חייל/ת אינם עבריינים גם אם התגייסו לצה”ל עם רישום פלילי בגלל משובת נעורים או מעידה בגיל העשרה. לא מדובר בעבירות קשות. אחרת לא היו מגויסים מלכתחילה. לכן, אומרת ח”כ ברקו “מגיע שנמרק עברם של מי שסיימו שירות תקין ותרמו למדינה ממרצם ומיטב שנותיהם. כך נאפשר להם להתחיל את החיים האזרחיים עם דף חלק”.

הצעת החוק מעודדת מיועדים לשרות ביטחון להתגייס ולקבל הזדמנות נוספת בעצם השרות הצבאי ובאפשרות לקבל הכרה ושיקום לאחר שרות בצה”ל. בכך היא עושה צדק עם מי שהקריב ותרם למען המדינה.

ביציע הכנסת, בזמן ההצבעה על החוק, ישב עולה חדש, שנאבק על מנת להתגייס לצה”ל למרות שהיו לו תיקים פליליים. היום הוא חייל משוחרר, מפקד, לוחם בגבעתי, שנלחם ב’צוק איתן’ בעזה וחלילה יכול היה להיפגע שם. מיד לאחר שסיים שירות כה משמעותי בצה”ל, לא יכול היה לשמש כמאבטח בסופרמרקט. החוק של ברקו בא לתקן את העוול הזה.

ברקו אמרה : “לצערי, חברות הכנסת ממר”צ כלל לא הצביעו על החוק, וחה”כ פריג׳ ממר”צ, הצביע נגד… תשאלו את עצמכם למה? כי אצל מר”צ, כל דבר למען חיילים הוא אפליה. מאכזב.

לחיילי צה”ל מגיע שניתן הזדמנות אמיתית להתחיל את החיים האזרחיים בנקודת זינוק הוגנת ומאפשרת להצליח וכך יהיה.

אמשיך לדאוג לכם, חיילות וחיילי צה”ל, המשרתים והמשוחררים”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בחירות ומשילות

חיים פוזן

פרשת צו: מה בין ישראל לעמים

אלי כהן

נתניהו, כץ – לא יצאתם 10. יצאתם 100!

דניאל נחמיה

גמליאל הגיעה אל הוד השרון

אריק זיו

אז מה יש לנו בשבועות

אלי כהן

מסורת קיש שלאחר העצמאות

עינר אביב
דילוג לתוכן