24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
פריימריז 2012

ברם המנכ”לות החשובה – ראיון עם אריק ברמי

ליכודניק חוזר למנכ”ל הברזל של הליכוד מהעבר. ראיון לקראת ארגון הפריימריז הקרובים

 

 

22 בינואר 2013. התאריך הזה, יש להניח מהדהד בהרבה ראשים. עבור רוב רובם של אזרחי ישראל זהו יום שבתון שבו הם יכולים לממש את זכות הדמוקרטית ולשלשל את המעטפה לקלפי. אבל עבור בכירי מנגנוני המפלגות, זהו רגע השיא של הליך התארגנות אדמיניסטרטיבי מהיר שלמעשה גלגליו כבר החלו לנוע מרגע שנודע מועדו של יום הבחירות לכנסת

אחד התאריכים החשובים בדרך ליעד הנכסף יהיה ככל הנראה באחד מימי אמצע חודש נובמבר, כאשר חברי המפלגה יידרשו לקבוע את הרכב הרשימה לכנסת. משימה פשוטה עבור אנשי המנגנון שצריכים לספק את האמצעים למאה ושלושים אלף הבוחרים, שעל פי ההערכות יוכלו לממש את זכותם לבחור.

וכמאמר המימרה “אין חכם כבעל ניסיון”, קיימנו שיחה עם אריק ברמי, מי שהיה מנכ”ל הליכוד בין השנים 2001 – 2007. וניהל לא פחות משלוש מערכות פריימריז, באחת מהן היו לא פחות משלוש מאות אלף מתפקדים שהיו פזורים בקרוב למאתיים סניפים מצפון ועד דרום.

“ריכוז וניהול פריימריז זהו אתגר עצום למנגנון האדמיניסטרטיבי של המפלגה”, פותח ברמי בהצהרה. “זוהי התארגנות לוגיסטית סבוכה. למצוא מאתיים מקומות הצבעה. להעמיד כוח אבטחה של לפחות חמשת אלפים מאבטחים. לאפשר נוחות הצבעה לכל בעלי הזכות. נשים, זקנים, בעלי מוגבלויות. ואת כל זה לעשות ברגישות וענייניות תוך דילוג בין הכוחות הפנימיים של כל סניף.”

כלומר,

“יש להימנע ממצב של השבתה של יום הפריימריז מצד גורם זה או אחר שרואה את עצמו מקופח. אם בבחירת התאריך, אם בבחירת מקום ההצבעה וכולי. מבחינת מנהלת המפלגה פריימריז הם סיפור יקר. צריך למצוא מימון לכל אותם הדברים שציינתי. תשלום לעובדים, תשלום לארוחות וכיבוד נלווה, שכירת מקומות. לדעתי, טוב יעשו המארגנים אם לא יחסכו בארגון של הפריימריז כסף אלא ישקיעו בכדי לקבל את האיכות הטובה ביותר של שירותים שהם אלו שיבטיחו שהבחירות הפנימיות יעברו על הצד הטוב ביותר”.

מדוע השקעה הזו כל כך חשובה?

“משום שניהול לא תקין של הפריימריז, יכול בסופו של דבר לעלות במנדטים”.

עד כדי כך?

“בוודאי. כך למשל את עניין המחשוב. אם החברה שתספק את שירותי המחשוב בפריימריז תבחר לא בהתאם לאיכותה המקצועית אלא בשל שיקולים כלכליים, עלול להיווצר מצב של תפקוד לקוי של המערכת. ואז, הדבר משפיע על הלך הרוח במפלגה, עלול לגרום לויכוחים מיותרים שיפרו את הלכידות והאחדות שהמפלגה זקוקה להם.

דוגמא נוספת היא עניין האבטחה. הפריימריז ב- 2002 זכורים היטב גם בשל הפיגוע בסניף המפלגה בבית שאן שגבה ששה קורבנות. אין צורך לתאר את התחושות שהאירוע הזה יצר. לכן חושב מאד לדאוג לכל אלו, לניהול תקין וגם לנוחותם וביטחונם של הבוחרים”.

הפריימריז של 2001 זכור בעיקר בזכות דוכני הנקניקיות. האם לדעתך השינוי של התקנון סייע למפלגה?

“לדעתי הפריימריז הפתוחים, כלומר אלו שבהם שותפים כל בעלי זכות הבחירה, יכולים להביא רשימה איכותית יותר מרשימה שמגיעה מבחירות מצומצמות או ועדה מסודרת. משום שכך אתה נותן לכל חבר מפלגה לא רק תחושת שותפות אלא גם את היכולת להביע את דעתו. יתרון נוסף הוא שצמצמום ההשפעה שעלולה הייתה להיות לחברי ועדה מסדרת, שאנו יודעים שבמפלגות אחרות הולידה תופעות שליליות. .

הליכוד על כל מוסדותיו מתנהל בצורה דמוקרטית. אני מאמין שככל אחוז ההצבעה יהיה גבוה יותר וככל שההצבעה תתנהל בצורה תקינה, כך גם הסיכוי שהרכב הרשימה לכנסת יהיה הטוב ביותר. אסור לשכוח, מתפקדי הליכוד הם הריבון בסופו של דבר במפלגה. הם אלו שקובעים. ולכן אם המנהלת תיתן להם את הכלים הטובים ביותר לממש את זכותם, הסיכוי להצלחה ביום הבחירות יהיה גבוה”.

כבעל ניסיון אילו עצות היית נותן למארגנים כיום?

“פרק הזמן שנותר בידיים קצר מאד ומחייב התארגנות מהירה. יש לכנס את המרכז ולקבוע הוראת שעה כמה שיותר מהר. את ההחלטות לגבי מספר אזורי החבירה או המיקומים של המחוזות והמגזרים יש לקבל בזריזות ויעילות בכדי למנוע כל מצב של עליית אופוזיציה הרסנית. הליכוד היא מפלגת השלטון שיש לה קבלות על עשייה. לכן המנהלת צריכה להציג מפגן של אחדות בכדי לתת ליו”ר המפלגה את השקט התעשייתי שהוא זקוק לו בכדי לא רק לשמור על כוחה של המפלגה אלא גם להגדיל אותו”.

לא משימה פשוטה?

“לא, אבל אני בטוח שהמנהלת ומוסדות המפלגה יעמדו במשימה.

ולסיום,

“אני מאחל לביבי ולליכוד הצלחה”.

 

 

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“רק השתעשעתי”

אלי חזן

הנחילים מקדימה : עכשיו אבי דיכטר בדרכו לליכוד

אלי חזן

מה קורה במחוז דן ?

אלי חזן

דניאל טאובר, מנכ”ל הליכוד אנגלוס, מודיע על מועמדותו לכנסת

אלי חזן

ביבי לא הצליח לעצור את בנט

אריק זיו ויזר

עו”ד אריאל בולשטיין – ליכודניק שורשי ומועמד אידיאולוגי למקום העולים

אלי חזן
דילוג לתוכן