19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ברכת החג של סגן השר איוב קרא

פורסם במגזין ליכודניק לפסח – 2011

חברות וחברים יקרים,

 

בפרוס עלינו חג החירות, ברצוני לקשור אותו לימינו אנו ולהמחיש עד כמה הוא רלוונטי לתקופה בה אנו נמצאים.

 

ראשית, אני רוצה לפתוח בגל הצונאמי הפוקד את מדינות ערב. אנו עדים למהלך היסטורי וקרדינאלי שאת השלכותיו בעתיד אין אנו מסוגלים לצפות. מהפכות והפיכות פוליטיות עממיות מתרחשות ובאות אחת אחרי השנייה. עוד דיקטטורה נופלת לנגד עינינו, עוד שלטון עריץ קורס מול גל מחאה חברתי שסוחף את המוני האנשים ומפיל את השלטון. זוהי יציאה מעבדות לחירות בגרסתה המודרנית.

 

שנית, הפיגוע המזעזע באיתמר חידד אצל כולנו את הפיקחון מול מי אנו עומדים. אם אויבינו מסוגלים לשחוט משפחה שלמה חפה מפשע וחסרת אונים אז משהו בתפיסתנו את הסכסוך צריך להשתנות או להתבהר. במזרח התיכון יש להתנהג על פי חוקי המזרח התיכון. אמנם אנחנו רוצים להשתייך לנורמות התנהגות אירופאיות אך אסור לנו להתבלבל – המנטאליות איתה אנו צריכים להתמודד היא מנטאליות מזרח תיכונית. מציאות בה החזק שולט ואם לא – מחוסל. ישנה משמעות קריטית להרתעה, להפעלת כוח, המאזן צריך להיות מושתת על אינטרסים כמו רווח והפסד. אנחנו צריכים לגרום לכך שלמחבל הבא פשוט לא יהיה כדאי לבצע את זממו.

 

מתוך שני האירועים הנזכרים לעיל, והבנה חדשה של חוקי המשחק באזור – ניתן גם לבשר בשורה חדשה בנושא גלעד שליט. חמש שנים נמצא גלעד שליט בשבי החמאס, אותה התנועה שנבחרה בבחירות ברצועת עזה ושולטת בתושביה. עלינו לקרוא  למנהיגי חמאס, להשיב את גלעד בהקדם ובאופן מיידי. החל מרגע זה ואילך – כל דקה שתעבור וגלעד איננו איתנו היא דקה בה הבוחרים בעזה ונבחריהם יסבלו, עד שתקום קול צעקה עממית שתפעיל לחץ על שוביו: החזירו את גלעד הביתה!

 

בדומה לפרעה מלך מצרים שהתחנן למשה שיוציא את עם ישראל מארצו לאחר שספג עשר מכות קשות – כך ההמונים בעזה, שרואים את ההפיכות של אותם שלטונות נצלניים ומדכאים ברחבי העולם הערבי, יבינו זאת וידחפו בכל הכוח את הנהגתם להשיב את גלעד להוריו. ואלו הן עשרת המכות: 1. עצירת אספקת החשמל. 2. עצירת אספקת המים. 3. עצירת אספקת התרופות. 4. עצירת אספקת הסחורות. 5. סגר הרמטי – אין יוצא ואין בא. 6. הפצצת יעדים ומוסדות שלטון. 7. סיכול ממוקד של מנהיגי חמאס. 8. הפצצת מעברים וגשרים מרכזיים. 9. הריסת המנהרות. 10. ניתוק כל מגע תקשורתי

 

אם נשכיל לעשות זאת חג החירות השנה יקבל משמעות נוספת. אני תפילה שכבר בליל הסדר יישב גלעד עם משפחתו ויחגוג את הפסח עם אוהביו. בכך לא רק הוא לבדו ייצא אל חירותו האישית – אלא עם ישראל כולו יידע כי עשה צעד גדול אל עבר חירותו הלאומית.

 

                                                                                   בברכת פסח כשר ושמח,

                                                                                   סגן השר לפיתוח הנגב והגליל

                                                                                           ח”כ איוב קרא

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

” הממשלה מנציחה את הפערים החברתיים והמצוקה בפריפריה”

אריק זיו ויזר

נבחרי הציבור בכנסת משתתפים בצערו של ראש הממשלה

אלי חזן

הליכוד על תכנית האוצר- תכנית קטנה למשבר גדול

אריק זיו ויזר

ריבלין ביום למען שוויון לבעלי מוגבלויות: הכְּנֶסֶת מונגשת מתמיד, נאֶה דורשת ונאֶה מקיימת

אריק זיו ויזר

שנה חדשה, התחלה חדשה : לנה בקמן אבאייב מונתה ליועצת תקשורת לסגנית שר החוץ

עינר אביב

שאמה הכהן : “אנו רואים הסתת חינם כנגד הממשלה”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן