19.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

ברונשטיין בעקבות פואה עד לועידה

מיכאל פואה יתמודד על ראשות מרכז הליכוד. האדם שעמל רבות על ביסוס מנהיגות יהודית מגיע לשעת האמת. טל ברונשטיין מפרגן 

 

דרך ארוכה עשה הליכוד מאז היווסדו ב1973, עת הייתה הנהגה שיכלה לאחד את המחנה הלאומי במקום ההגמוניה של מפא”י ולהביא למהפך . מאז המהפך ב 77 יסודות מפא”י עדיין כאן –כלומר האליטה השלטונית במידה רבה עד עתה הם צאצאיה באספקט הציבורי והפרטי. הליכוד מעולם לא באמת משל ולרוב ביצע מדיניות הפוכה מזאת שבשמה נבחר .

אבל לאחרונה משהו גם אצלנו, כמו בכל העולם השתנה. השפעתו של הזרם הליברלי עם השנים הלך וגבר ובין שני המחנות הגדולים צצו להם בכל מערכת בחירות מפלגות אופנה מרשימות –ללא שום מנגנון וכמעט בלי רעיון . אותן אבני היסוד שנלקחו לאחרונה מן הליכוד  ע”י הנהגתו. מה השתנה אצלנו כל כך ובזמן מאוד קצר כמו בכל מקום בעולם ?ומדוע חוסל מנגנון הליכוד ע”י הנהגת הליכוד?

רה”מ נתניהו הבין מצוין שעם מרכז ליכוד חזק ואידיאולוגי יהיה לו קשה וכמעט בלתי אפשרי לתמרן במדיניות החוץ – הוא למד זאת היטב מאריאל שרון בהתנתקות . לפיכך נלחם כדי לצמצם את פעילות המפלגה עד כמה שאפשר וכל פעילות הוועידה היא מכוח צווי בתי המשפט, שמיכאל פואה יזם .

מאז ההתנתקות, הפוליטיקה העולמית כולה השתנתה בעקבות עלייתן של הרשתות החברתיות. התוצאה הישירה של הרשתות החברתיות היא התחזקותו של הפרט – העברת יכולות ועוצמות רבות שהיו למדינה – לטובת העם . כבר לא צריך אמצעי תקשורת המונים וממון רב כדי להוביל דעת קהל .המוביליות בפוליטיקה הרבה יותר דינאמית –האליטה נחלשה. בליכוד, כמו בכל מקום בעולם, עלה קולו המעמדי והלאומי של העם ורה”מ מסרב להשלים עם המצב. הוא מנסה להילחם בכוחות הלאומיים ללא שום פשרה, גם אם זה יעלה בעצם קיום המפלגה. כל תכליתו של האיחוד המוזר למדי  עם ליברמן  היה להחליש את הכוחות החדשים שצמחו בתנועה מן העם ומשקפים אוריינטציה לאומית ימנית שמתחזקת בעידן הרשת ומשקפת את חוקת הליכוד. הפריימריז האחרונים בליכוד שהיו הראשונים בעידן הרשת שיקפו היטב את המגמות שאני מתאר. רה”מ בחר להתמודד עם זה בצורה ברוטאלית . יצר את החיבור המוזר למדי עם ליברמן . קבע תקדים עולמי שפריימריז של מפלגת שלטון במדינה  מערבית מקבלת זמן פציעות .  

חלק מהמתמודדים שקרובים לרה”מ ידעו און ליין מה התוצאות ובכלל, האופן בו מקורבי רה”מ קיבלו בפריימריז קולות מעלה הרבה תהיות. לרשימת הליכוד לא נכנס שום מועמד מהמחוזות וגם לא צעיר, כי לרה”מ לא היה שום מועמד שיכל להתמודד בעידן הרשת עם השטח אותו רה”מ משתוקק לחסל .ופואה יותר מכל מייצג.

שימו לב כי לאורך השנים כל המועמדים אשר נכנסו מהמחוזות היו מהסניפים אשר חזקים מעמדית ולא במתפקדים .לדוגמא במחוז תל אביב לאורך השנים מירב הקולות התרכזו בחולון, בת ים ודרום תל אביב  אך כל המועמדים שנבחרו היו מרמת אביב רבתי שם הסניפים היותר קטנים  .שימו לב  גם לחוסר ההלימה העדתית בין השטח והיור”ים של הסניפים לאורך השנים אשר כמעט כולם ממוצא ספרדי ורובם המוחץ של חברי הכנסת מהליכוד לאורך השנים ממוצא אשכנזי מאזורים מבוססים .וועידת הליכוד הקרובה תכריע את עתיד המפלגה. בחירה באנשי רה”מ  וחברי כנסת מכהנים תנציח את  המעמדיות והקיפאון של התנועה .והתוצאה הישירה תהיה ריסוקה של המפלגה.

על חברי המרכז לדאוג לעצמם ולתנועה שתשקף את הישראליות החדשה  ותאפשר מוביליות בתנועה ולא את סביבת רה”מ. המשימה של המרכז החדש היא להמציא את הליכוד מחדש  וליצור מנגנון אשר יצור מפלגה  עממית לאומית ימנית, שתייצג את מעמד הביניים הנשחק שהוא נשמת אפה של הדמוקרטיה.ולא קולקציית פסאדו אריסטוקרטים, שבעידן הרשת כבר לא מיצגים איש .הציבור בישראל עייף ומשווע לשחקנים  חדשים בפוליטיקה .בחירת ח”כ מכהן לשאת הועידה לא תשנה דבר

המטרה של הועידה שמתקיימת בכוח צווי בתי משפט  שפואה יזם נגד אנשי ראש הממשלה הינה להחיות ולהמציא את התנועה מחדש.בחירה באנשי נתניהו  וחברי כנסת מכהנים שיהיו כפופים לו תשתק את התנועה מחדש .ותנציח את שלטון האריסטוקרט .

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הודעה בדבר כינוס ישיבת מרכז, 03.03.2010

אריק זיו ויזר

אהרן מלצר הציג את מועמדותו לועדת החוקה של הליכוד

אלי חזן

אושר יו”ר ועדת הכספים בליכוד

אריק זיו ויזר

רשימת המועמדים בסניף ת”א יפו

אריק זיו ויזר

הודעה משותפת דחופה של חברי שדולת הליכוד לקידום החינוך והשדולה החברתית-לאומית

אריק זיו ויזר

משתתפים בצערו של חברנו שמעון בן דוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן