19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

בצילו של החופש -גלעד שליט

היום אנו נמצאים כמה ימים לפני חג החירות,אסור לנו לשכוח שיש חייל שלנו שיושב בשבי החמאס ללא כל חופש כבר 5 שנים, במאמר זה אציג את הסוגייה הקשה בכמה זוויות ראיה שונות ובסופו של דבר אציג את דעתי האישית

 

 

תארו לכם שהבן שלכם,האח שלכם,החבר שלכם,הבן זוג שלכם משרת בצבא,משרת בקרבי,שומר על המדינה מהאויב שמעבר לגבול.יום אחד הטלפון מצלצל והקול מעברו השני אומר לכם שאהוב ליבכם   נמצא מצדו השני של הגבול ומחוזק על ידי קבוצה של טרוריסטים אותה קבוצה שהוא מגן על המדינה מפניהם,שאהוב ליבכם בעצם נחטף ולא באמת ידוע מה הולך איתו.אבל מרגיעים אתכם ואומרים לכם שממש ברגע זה נשלחו חיילים לשחרר אותו,רק שבסוף נודע לכם שזה מבוטל,החיילים חוזרים על עקבותיהם בלי אהוב לבכם.

 

מה הייתם מרגישים?סביר להניח שהייתם מרגישים עצב,כעס ואכזבה-עצב על כך שהוא נחטף ועדיין לא שוחרר,כעס ואכזבה על כך שהממשלה לא עושה שום דבר.סביר להניח שהייתם רוצים שהממשלה תעשה הכל ובדגש על הכל למען שחרורו של אהוב ליבכם מהשבי אל החופשי.

בדיוק ככה מרגישה משפחת שליט,היא רוצה שהכל ייעשה בשביל להחזיר את בנה הביתה ,לחיק המשפחה ,לאותו החיבור האוהב של האמא,לאותו אוכל טוב של שבת,לאותה זוגיות,לאותם חיים נורמלים שנהרסו באמצע.

 

עכשיו עצרו שנייה ותתארו לכם את המצבים הבאים:

תארו לעצמכם:מחבל שעומד לבצע פעולת איבה כלשהי,במידה והוא יהרג על ידי הצבא או יתפוצץ בפיגוע,הוא יעלה לגן עדן ויקבל את 72 הבתולות שלו.במידה והוא יתפס ויכלא,הוא יכנס למלון “רמלה איילון” יישב שם כמה שנים,ילמד על חשבון המדינה ואז כשהוא יסיים תואר ראשון לפחות הוא ישוחרר בעסקת חילופי שבויים ולאחר מכן,הוא חוזר לפעול כנגד המדינה ואזרחיה,הוא חוזר לתכנן פיגועים,הוא חוזר לרצוח,הוא חוזר לפגוע בכל דבר שקשור למדינת היהודים ,הוא גורם לקורבנות רבים,הוא גורם  להמון משפחות לאבד את יקירי ליבם.

בואו תגידו לי אתם אם הייתם במקומו האם היה לכם מה להפסיד?אם הייתם במקום המדינה היה לכם מה להפסיד?

תארו לעצמכם:משפחה שקולה שאיבדה את יקיר ליבה בפעולת איבה,המחבל האחראי נתפס ונכנס לכלא,לאחר כמה שנים מתבצעת עסקת חילופי שבויים והרוצח של אהוב ליבכם יוצא לחופשי.

תשימו את עצמכם לרגע בנעלים של אותה המשפחה,איך אתם הייתם מרגישים?

 

נסכם ונאמר,הכאב  והרצון להפסיקו בכל מחיר מצד משפחתו של גלעד שליט מובנת,כולנו היינו רוצים לראות את גלעד שליט שוב בבית בחייק משפחתו,אבל לצערנו לא בכל מחיר,עד כמה שזה כואב אי אפשר להפקיר עם שלם ,מדינה שלמה בגלל חייל אחד,רצוי לעשות הכל בגדר האפשר לשחרורו זאת אומרת,רק דברים שלא יפגעו בבטחון המדינה ותושבייה.

במאמר הזה הראתי מספר זוויות ראיה שונות על אותו המקרה,הראתי איך שחרור אסירים יפגע בביטחון המדינה,יפגע במשפחות השקולות.עוד דבר שנורא חשוב לציין,המשא ומתן אשר מתקיים כעת  איננו משא ומתן לשחרורו של גלעד שליט אלא משא ומתן על המחיר המינמלי של החטיפה הבאה.

לפי דעתי במידה האפשר יש צורך לעשות מבצע צבאי לשחרורו של גלעד,אין דרך אחרת,זאת היא הדרך היחידה שלא תפגע בביטחון המדינה(כמובן על פי שיקולי אפשריות)

זה היה זאב ז’בוטינסקי אשר אמר “הפקר דם ונפש למען ההוד הנסתר”.ולפי דעתי כך אכן פועלת הממשלה,היא רואה את התמונה הכוללת ולא הצרה ,היא רואה את האחריות שלה לכלל עם ישראל ולא לחייל אחד.

 

 אסיים את דבריי בכך שאומר שאני מקווה שנזכה לראות את גלעד כמה שיותר מהר,חופשי ובחיק משפחתו אבל לא בכל מחיר,אלא במחיר שישראל אכן תוכל לעמוד בו.

 

*הכותב הינו סטודנט,באר שבעי,מתפקד ליכוד צעיר

*הכותב הינו פעיל בצעירי הליכוד,הקבוצה הרשמית

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בלי נתניהו בראש הליכוד והימין מפסידים את הבחירות

משה איפרגן

מר נתניהו – זו אשמת הממשלה

מכתב הרבנים – ביטוי גזעני או שדר של דאגה ומצוקה

אריק זיו ויזר

זכותנו על הארץ לפי מקורות האסלאם/מאת: ד”ר יצחק בן גד

אריק זיו ויזר

הצביעות של המורדים בליכוד מול המנהיגות של נתניהו

אריק זיו ויזר

אני בשביתה. במקרה חירום תפנו למשרד האוצר

אבי נחמני
דילוג לתוכן