30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

בעיות בשירות החוץ בבולגריה?

מלחמות אגו בשירות המדינה – חבל שזה בא על חשבוננו 

 

רבים האנשים שעובדים מאחורי הצללים ועושים רבות בשירות המדינה, אם ביחסי חוץ ואם בהיערכות לעתיד האזור והיציבות האזורית, וכאמור אנחנו ממעטים לשמוע על עשייתם והישגיהם עד שמישהו קם בוקר אחד, ומתחיל לחשוש בגלל שהאגו שלו נפגע מההצלחות של האחרים. במקרה שלפנינו מדובר בהתנצחות האחרונה של שר החוץ ושגריר ישראל בבולגריה נגד ראש לשכת סגן השר איוב קרא חברינו מנדי ספדי.

 

הסיפור התחיל אי שם עם תחילתו של האביב הערבי. במקום לשבת מהצד ולראות איך האחים המוסלמים משתלטים על מצרים וארדואן מיישם את חזון האימפריה העות'מאנית, קם אדם מקרבנו ואמר : "לא יקום ולא יהיה". יותר מכך, הוא החליט לפעול למניעת גזירה זו, שעלולה להביא לסכנה ממשית על עצם קיומה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי.

 

סגן השר איוב קרא וראש לשכתו מנדי ספדי נכנסו מהדלת הראשית לחצר האופוזיציה הסורית והחלו לפעול לקירוב בינם לבין ישראל ולחיזוק הרוב המתון של האופוזיציה. בתחילת דרכם נתקלו בכתף קרה מכל מי שהעניין נגע לו עד אשר הוכחה רצינות פעילותם והישגיהם. או אז התחילו המגעים ואפילו במשרד החוץ הסתייעו בקשריהם הענפים.

 

עד תחילת חודש אוגוסט כאשר נסע מנדי ספדי לבולגריה ולפני צאתו, דאג לעדכן באופן אישי את השגריר וגורם שאתו הוא מתואם, בנושא הסורי על פרטי הנסיעה והלו"ז. הנסיעה נועדה לסדרת פגישות שתוכנם דווח לאנשים המיועדים לכך ושמשרד החוץ אינו צד בזה. תושייתו של מר ספדי כיסתה על זלזול השגריר בתפקידו כנציג ישראל ובזמן שהשגריר התעלם מהחובה לנחם את משפחת נהג האוטובוס שנהרג לצד חמשת הישראלים בבורגס, ייחד מנדי ספדי חצי יום לביקור החיוני שעשה שירות הסברתי מהמדרגה הראשונה למדינת ישראל. הביקור זכה לכותרות חיוביות בארץ ובבולגריה, דבר שפגע באגו של שגרירנו החרוץ והביא אותו לכתוב מברק בהול לשר החוץ אביגדור ליברמן. במברק התלונן על כך שמנדי הציג את עצמו כנציג ישראלי (והוא אכן נציג ישראלי שהביא לנו גאווה) והתלונן שהתראיין לתקשורת הבולגרית ושביקר את משפחת הנהג והציג את עצמו כנציג ישראלי.

 

אני לא מצליח להבין מה הפסול בכך ?שהרי היותו נציג ישראלי בביקור החשוב אצל אלמנת הנהג הביאה כבוד רב למדינת ישראל ולעם ישראל, דבר שהשגריר לא עשה למרות שאנחנו משלמים לו על כך. ואם מגיע עיתונאי לפגישה עם חברי פרלמנט בולגרים מה הפסול להראות להם שאנחנו כישראלים פתוחים לשלום עתידי עם מי שמתעתד להחליף את אסד ושיש לנו רצון לחיות בשלום עם שכנינו. או שמא סוגיה זו שמורה רק למחנה אליו משתייך עיתון "הארץ" שהציג את הדבר שפשע?

 

דבר בסיסי שאינו מובן הוא מדוע משרד החוץ אינו עושה את תפקידו ועוד פוגע במי שכן עושה זאת במקומו? מדוע שר החוץ מתרעם על כך שלמנדי ספדי הייתה מספיק תושייה כדי לערוך ביקור ניחומים למשפחת הנהג ולכסות על מחדל התנהלות השגריר בבולגריה מר שאול כמיסה, וחבר לעיתונאי מעיתון הארץ כדי להוציא רפש על האנשים שעושים את עבודתם נאמנה בשירות מדינת ישראל ועם ישראל?

 

מהיכרות אישית עם מנדי ספדי וסגן השר איוב קרא ומשיחותיי איתם, אני מכיר היטב את חשיבות המגעים שהם מנהלים מול גורמים שונים בשכונה המזרח תיכונית. נשאלת השאלה מדוע במקום לנצל את היכולות של שני האנשים האלה לטובת האינטרס הישראלי, בוחר לתקוף אותם על כל צעד ושעל כמו תינוק שגנבו לו את הצעצוע, ובמקום להדליף את המברק החסוי לתקשורת ולעשות תעמולה שלילית שפוגעת בישראל, יכלו הדברים להתבהר בשיחה סגורה. שאני בטוח הוא שאם שר החוץ היה מזמין את סגן השר קרא וראש לשכתו לשיחה לא היו דוחים את בקשתו, והעניין היה מתברר מבלי שהכביסה שליברמן לכלך מוצגת בחוצות "הארץ" ואף יוצאת לעולם בארבע שפות.

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

להיות הסמרטוט של נתניהו או לא להיות בכלל

אריק זיו ויזר

שינוי שיטת הממשל: לעבור לשיטה הרובנית

אלי חזן

ציונים לפוליטיקאים – מהטוב ביותר לגרוע ביותר. 31 במאי 2015

אריק זיו ויזר

תמלוגי הגז: עשרות מיליארדי שקלים לחינוך, לבריאות ולרווחה של כולנו

אריק זיו ויזר

גם אנחנו רוצים פיצויים

אלי חזן

נטע זר בליכוד ?

אלי חזן
דילוג לתוכן