26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי באנר ראשי בליכוד כללי

בסביבה טובה: השרה גילה גמליאל

מתוך מגזין חגי תשרי התשפ”א של ליכודניק

עם הרכבת הממשלה, השרה גילה גמליאל מונתה לתפקיד השרה להגנת הסביבה. השרה נכנסה לתפקיד במלוא הכוח עם אומץ רב לבצע מהפיכות ושינויים דרמטיים, ויכולות ביצוע כדי לקדם מהלכים מורכבים הדורשים שיתופי פעולה נרחבים.
זמן קצר לאחר כניסתה לתפקיד, הכריזה כי “המשרד להגנת הסביבה בראשותי יוביל את המהלך הלאומי של סגירת מפעלי מתחם בז”ן בחיפה ויציב יעדים סביבתיים ברורים לשיקום הקרקע ולחיזוק מטרופולין חיפה”. עוד הוסיפה: “זה תהליך שצריך להתחיל מיידית, יהיה הדרגתי, ויסתיים לא יאוחר מ-2030. הבנתי מהר מאוד שאם אני לא אוביל את הנושא ואדחף אותו – זה לא יקרה. ואם זה לא יקרה – תתרחש קטסטרופה סביבתית וכלכלית. אני מאמינה שבביצוע נכון, התהליך יוביל לתועלות לכל הנוגעים בדבר, כך שכולם ייצאו מורווחים”.
תושבי חיפה והקריות שמחו לשמוע את הבשורות, לאחר שנים של חוסר טיפול בנושא. בימים אלו לחצים כבירים על השרה מצד התעשיינים, אך למרות זאת הדגישה באופן נחרץ כי “למרות הלחצים הכבירים, אבצע את הדבר הנכון. כל מהלך סביבתי מוכרח לכלול ערכים כלכליים”.
לאחר האסון בביירות שאירע במהלך הקיץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרה גילה גמליאל סיכמו להקים וועדה מיוחדת לפיתוח וקידום מפרץ חיפה. הוועדה תכלול את כל מנכ”לי המשרדים הרלוונטיים לעתיד מפרץ חיפה, שיגבשו יחד המלצות להליך פינוי המפעלים המזהמים.
השרה גמליאל מאמינה כי הכל מתחיל ונגמר בחינוך – גם בתחום הסביבתי. כדי להגיע לסביבה טובה יותר, השרה מאמינה כי יש לחנך את דור העתיד לערכים נכונים בתחום. לרגל תחילת שנת הלימודים השרה השקיעה כ- 10 מיליון שקלים לצורך קידום נושאי סביבה וקיימות במערכת החינוך.
השרה אמרה “אנו גאים להשקיע סכומים משמעותיים כדי שכמה שיותר תלמידים ייחשפו במערכת החינוך לתכנים חשובים כמו משבר האקלים, חשיבות השמירה על השטחים הפתוחים, זיהום אוויר, אחריות לניקיון במרחב הציבורי, מיחזור, צמצום צריכה ועוד”.
השרה גמליאל שותפה להסכם השלום עם איחוד האמירויות, והציגה את מתווה שיתופי הפעולה בתחום הגנת הסביבה בפני ראש הממשלה נתניהו. השרה תוביל שיתוף פעולה בין שתי המדינות בשמירה על מינים בסכנת הכחדה, מתקני התפלה, איים מלאכותיים ועוד. בנוסף, השרה מקדמת את הקמת מרכז חדשנות בינלאומי לשינויי אקלים בסביבה מדברית.
כמו כן, בכוונת השרה להתמקד בפתרון לסוגיית הפסולת במדינת ישראל. כ- 80% מהפסולת שאנחנו מייצרים בישראל נטמנת באדמה. רק כ- 20% מתוכה עוברת למיחזור. השרה הציבה למטרה להפוך את הפירמידה, ולהגיע בעוד כעשור ל- 20% הטמנה. השרה הציגה נתונים מדעיים ואת מצבן של מדינות אחרות בעולם, שהגיעו לאפס הטמנת פסולת. בתהייחס לכך, אמרה: “הרמב״ם שחי לפני כאלף שנים הגדיר את המילה פסולת באופן יוצא דופן: ״כל מה שאינו במקומו״. בהתאם לרוח הרמב”ם נראה כי בעיית הפסולת היא המשפיעה ביותר על תחום הגנת הסביבה. אם נדע לשנות הרגלים, למחזר פסולת באופן אפקטיבי ולהפוך אותה למשאב טבע – היא תוכל להפוך מנטל לנכס”.
במהלך הקיץ השרה השיקה תוכנית ניקיון לחופים, והשקיעה מיליוני שקלים לטובת פעולות ניקיון ואכיפה בחופי הים. השרה אמרה כי “הגדלנו את התקציב כדי לסייע לרשויות המקומיות לשמור על הסביבה נקייה ככל האפשר”.

בפתח השנה החדשה, לשרה גילה גמליאל צפויים אתגרים ומשימות רבות ומעניינות. ניכר כי יכולות הביצוע ושיתופי הפעולה שהשרה יוצרת – יביאו להישגים כבירים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יוסי שלי לאן ?

אריק זיו ויזר

יום הולדת שמח ליפת צדקה

עינר אביב

אביב איטח ורונן אהרוני פריימריז עכשיו !

הרויזיוניסט

זה ממש לא כולנו בעד כחלון

אביגדור הדר

פרי כהן חוגג יום הולדת – ליכודניק מאחל מזל טוב

אלי חזן

נסיון

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן