23.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

בנימין נתניהו החזיר את עקרון “הערבות ההדדית” לחברה

שוקי אוחנה חושב שעסקת שליט היא עסקה ראויה ביותר וכי נתניהו נהג בחכמה ובתבונה

לאחר חמש שנים בשבי, החייל גלעד שליט חוזר הביתה, לחיק משפחתו ולחיק עם ישראל. ואולם, חזרתו של גלעד עוררה שיח ציבורי, האם נכון עושה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כאשר הינו מסכים לשחרורם של אלף עשרים ושבע אסירים בתמורה להחזרתו של חייל אחד, בתמורה להחזרתו של החייל גלעד שליט להוריו, לסבו וסבתו, למשפחתו ולנו, למשפחת ישראל.

 

ראש הממשלה ה – 18, של מדינת ישראל, בנימין נתניהו, הצליח במקום שבו כשלו קודמיו והחזיר את גלעד שליט הביתה. בכך, בנימין נתניהו קיבל החלטה אמיצה, חכמה ובעיקר ערכית, כאשר הוביל את הסכמת הממשלה להחזרתו של החייל גלעד שליט מהשבי, במסגרת עסקה להחלפת שבויים. וזאת, למרות וחרף קולות המתנגדים המנסים להרוויח הון פוליטי, על חשבון גלעד, על חשבון משפחת שליט, על חשבון ראש הממשלה ועל חשבון החברה הישראלית.

 

קולות המתנגדים, לעסקת החזרתו של גלעד שליט, צרמו באוזנינו כמו דיסק שרוט, שחוזר על עצמו פעם אחר פעם אחר פעם: “הסטטיסטיקה אומרת ש – 60% מהאסירים שישוחררו יחזרו לבצע פעולות טרור ופיגועים כנגד עם ישראל”, “אנחנו מסכנים את אזרחי המדינה בכך שהאסירים שישוחררו ינסו לפגוע באזרחי וחיילי ישראל”, “שחרור האסירים יגרום לניסיונות לחטוף חיילים נוספים בעתיד”.

 

מעבר לעובדה שראשי מערכת הביטחון, האמונים על בטחון המדינה ואזרחיה, אישרו את העסקה, נבקש להזכיר לאותם מתנגדים את עיקרון “הערבות ההדדית”, שהינו העיקרון הבסיסי, המונח בבסיס הערכים של: “פדיון שבויים”, “לא משאירים פצוע בשטח” ו”לא מפקירים חייל”.

עיקרון בסיסי זה, של “הערבות ההדדית”, משמעותו ערבות הדדית של האחד למשנהו, עברות הדדית של החייל הקרבי לאזרח הישראלי וערבות הדדית של האזרח הישראלי לחייל הקרבי, שכן “כל ישראל ערבים זה לזה”.

 

גלעד שליט, כמו שאר סבינו, הורינו, ילדינו ונכדינו,  התגייס לצבא הגנה לישראל והתנדב ליחידה קרבית. גלעד שליט, כמו כל חייל קרבי אחר בצבא הגנה לישראל, הסכים לסכן את חייו למען החברה הישראלית, למען מדינת ישראל ולמענם של אזרחי ישראל, כאשר הוא עושה כן, מתוך ידיעה ברורה וחד משמעית, שכל ישראל ערבים זה לזה. כלומר, אזרחי מדינת ישראל ערבים כלפי גלעד שליט, כפי שהוא ערב כלפיהם.

 

עתה לאחר שגלעד שליט נפל בשבי, שעה שסיכן את חייו עבורנו, מגיעה שעתנו, של אזרחי מדינת ישראל, לקיים את חלקנו במשוואת “הערבות ההדדית” ולפרוע את שטר החוב כלפי גלעד שליט, להחזיר את גלעד הביתה חי.

 

כפי שגלעד הסכים לסכן את חייו עבורנו, שעה שהתנדב ליחידה קרבית, אנחנו אזרחי מדינת ישראל מסכימים להסתכן בתחזיות הסטטיסטיות, לפיהן 60% מהאסירים המשוחררים יחזרו לבצע פעולות טרור נגדנו וכי החמאס ינסו לחטוף חיילים נוספים בעתיד, כדי להחזיר את גלעד שליט הביתה. שכן, זאת היא “הערבות ההדדית” עליה בנויה החברה הישראלית.

 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהשבת הבן, הנכד, האח, החבר, החייל והאזרח גלעד שליט הביתה, פרע את שטר החוב של החברה הישראלית כלפי גלעד והחזיר את עיקרון הערבות ההדדית לחברה הישראלית, על כך אנחנו מבקשים להביע את תמיכתנו בהחלטתו של ראש הממשלה ולחזק את ידיו.

 

המטה לאיחוד  סניפי הצפון בליכוד

שוקי אוחנה,,חבר מועצת העיר צפת,,יו”ר סיעת הליכוד

עו”ד אורן פר,”ג בנימין חבר סניף הליכוד כרמיאל

פרי כהן חבר ליכוד טירת הכרמל

אלון סיסו חבר מועצת העיר קריית ים

ויטלי חימקין חבר סניף חיפה

מודי סעד חבר סניף ינוח

יוסי כהן חבר מרכז,סניף יקנעם

פסח זינגר,חבר סניף הליכוד כרמיאל

ניסים ואטורי חבר סניף רמת הגולן

אבי קורקס חבר סניף נהריה

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המכתב הגזול של הימין הישראלי

אריק זיו ויזר

על הפריימריז במפלגת העבודה

אלי חזן

קשה עכשיו – קל אחר כך

עינר אביב

משמעות החוק הפולני

רז גרנות

עשיה מנהיגותית לא פופולרית

חיים פוזן

ליכודניקים היזהרו: הזמירות מבית מדרשו של אבי גבאי הן לא יותר מתרגיל זו להגדלת גוש השמאל

עובד קראוס
דילוג לתוכן