26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

בנייה ב-E1, על מה הבלאגן?

 הדר סקה-ליבנה, מזכירת הדור הצעיר בליכוד, בטור דעה על הבנייה בשטחי E1

 

כשנתבקשתי לכתוב בקיצור בעד הבנייה בE1 זה היה נראה פשוט; אבל אז הבנתי שתקצר היריעה מלהציג את כל העובדות. חשוב לרדת לעומקם של הדברים, ש-E1 הוא חלק משטחי C ובבעלות אזרחית-ביטחונית ישראלית לפי הסכמי אוסלו, שיש קונצנזוס נרחב על כך שירושלים מאוחדת תחת ריבונות ישראלית והשמירה על גושי ההתיישבות הכרחית, שמאז שרבין ז"ל ופואד סיפחו ב1994 את E1 לתחום המוניציפאלי של מעלה אדומים כל ממשלות ישראל הצהירו נאמנות למעלה אדומים ולשכונה מבשרת אדומים שעתידה לקום בE1. אך עובדות אלו ניתן למצוא בנקל בחיפוש בגוגל ולכן בחרתי להתמקד בנקודות בסיסיות אחרות.

 

למה לעשות דווקא?  משום מה אנחנו תמיד יוצאים מנקודת ההנחה שצריך סיבה מיוחדת כדי לבנות ביו"ש.  השטח הרי הוא פלסטיני ולכן אם אנחנו בונים שם זה בטח כדי להרגיז את הרש"פ, את אירופה או לפחות את האמריקאים.  בואו נעשה רגע סוויץ' קטן, נפנים את זה שהשטח אינו ולא היה מעולם חלק ממדינת פלסטין (אולי כי מעולם לא היתה כזו…) ועכשיו אפשר להתחיל.

 

בנייה בE1 תגדע את הרצף בין שטחי הרש"פ בשומרון לבין שטחיה ביהודה ותמנע הקמת מדינה פלסטינית! – שקר!  כיום רק 6% (!!) מיהודה ושומרון בנויים, בנייה ישראלית ופלסטינית יחד, כך שלפחות מבחינה גיאוגרפית, יש מקום לכולם.  ולעצם הטיעון, ב2007 החלה ישראל בסלילת מערכת כבישי 'מרקם החיים' שעם השלמתם יאפשרו לכל פלסטיני שרוצה לנסוע מרמאללה לבית-לחם נסיעה רצופה וחלקה מבלי לפגוש אף לא חייל צה"ל אחד.

 

איפה הייתם בקיץ האחרון?  גם לכם יקר שכר הדירה בירושלים?  לא פלא.  הביקוש לדירות בירושלים עומד על 4,700 בשנה אך בפועל נבנות רק 1,500.  מכאן מובן מדוע הירושלמים מצביעים ברגליים וכ18,000 עוזבים את בירתנו מדי שנה.  הקמת מבשרת אדומים, כחלק ממטרופולין ירושלים, תאפשר  דיור בר-השגה, בעיקר לסטודנטים לאור הסמיכות לקמפוס הר הצופים.

נו..אז למה לא בנו עד עכשיו?  למרות שממשלת ישראל קבעה כי השטח שייך למעלה אדומים שאיננה שנויה במחלוקת, האמריקאים ראו בבנייה בו הפרה של אוסלו ולכן ישראל התחייבה שלא להתחיל את הבנייה. ואכן, למרות כל התכנונים והקונצנזוס על גושי ההתיישבות, במשך 20 שנה נשארה מבשרת אדומים כתכנית על שולחן שר הבטחון. 

 

רגע…ומה באמת עם הסכמי אוסלו?  המשפט הבינלאומי קובע שכשהסכם מופר על-ידי אחד הצדדים, זו עילה לביטול מחויבויותיו של השני. ישראל אינה מחויבת עוד להסכם.  פנייתו של אבו-מאזן לאו"ם מהווה הפרה בוטה נוספת של אוסלו והמסמר האחרון בארון הקבורה שלו.

 

על המתנגדים לבנייה בE1 להפנות תלונותיהם ללשכת אבו-מאזן ברמאללה, שבחיסולו את הסכמי אוסלו הניח אבן פינה להקמת "מבשרת אדומים", לאחר שני עשורים של עיכובים.

 

לסיכום, אביע תקווה אמיתית שדיור בר-השגה במטרופולין ירושלים, בנוף העוצמתי ומלא ההסטוריה של מדבר יהודה, יהפוך מחלום ותכניות-למציאות!

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סמי ג'ומאייל : לבנון זקוקה להגנה מפני כוחו של חיזבאללה !

אריק זיו ויזר

בן כספית: שנאה יוקדת לראש הממשלה

אריק זיו ויזר

אובמה הוא לא ליכודניק, נתניהו כן

אריק זיו ויזר

שכחו אותי בבית

אלי חזן

מו"מ בתבונה

עינר אביב

ז'בוטינסקי ובגין חקוקים באבן

אלי ורד חזן
דילוג לתוכן