19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

בניטה IN דגן OUT

למה כואבת הבטן לאיילת בשנית, אמסלם מנהיג נולד באופוזיציה, מנצור פועל בנט חולם,  הנגבי מבסוט שהפסדנו שילטון, האופציות של מירי בהסתדרות 

מרדכי בניטה הוא הצדיק בסדום של חלקים מהציונות הדתית. להבדיל מיוסי דגן שמשחק משחק כפול בליכוד הרי שבניטה שהיה קרוב באופן אישי לזאב אלקין ולגדעון סער נשאר בליכוד. על הקרבה שלו לאלקין שאף מינה אותו למנכ”ל משרדו – כולם יודעים. אך היום ניתן לומר שבניטה היה יושב במשך שנים עם סער בימי שישי ללמוד יחד. הדבר התעצם בתקופה שגדעון יצר את דמותו מחדש כחוזר בתשובה. השבוע הוא “הוכיח” זאת כאשר הצטרף לרדיפת יהודים מאמינים עם ליברמן.

בניטה היה מאלו שהאמינו לסער והלכו שבי אחריו. בניטה היה מי שהוביל את מחנה אלקין לאורך כל התקופה שאלקין עשה סיבוב בליכוד. ולכן היה ברור כי בניטה ילך עם השניים. אף הוציאו נגדו שמועה שהוא הלך לקבל כיסא. בבדיקה של ליכודניק מתברר כי השמועות לא נכונות. בניטה לא מכחיש שהיה קרוב מאוד לאלקין וסער אך לא הלך אחרי השניים ונשאר בליכוד למרות שהובטח לו תפקידים בכירים.

לכן בניטה צדיק בסדום.

בנט והקורונה

יש משהו בבנט שהוא חושב שהכול מותר. כאשר היה שר במהלך צוק איתן הפך למדליף הראשי מהקבינט. כאשר מדינה שלמה התמודדה מול הקורונה ערב קבלת החיסונים, בנט היה מי שהטיף לסגור את נתב”ג ואפילו כתב ספר כיצד למגר את הקורונה. הוא נתן דוגמה למדינות כמו סינגפור, ניו זילנד ואחרות. 

והרי זה פלא. הוא מקבל מדינה עם אפס נדבקים, הקורונה פורצת שוב ובנט עושה במכנסיים. הוא תוקף את נתניהו שהיה עושה מסיבות עיתונאים, ויומיים אחרי כן עושה מסיבת עיתונאים שרק מדגישה את ההבדל ביכולת להסביר משבר לעם.

מדהים לראות את התאומה שלו איילת שקד שמסתובבת בבטן כואבת (היא רגילה) ורואה שהקורונה פורצת ומאבדים שליטה. זאת איילת שהייתה מדקלמת מסרים נגד ממשלת נתניהו על הטיפול בקורונה ופה היא רואה שהמצב מחריף. בכל מקום שהיא הולכת בשבועיים האחרונים היא מדברת על התפרצות הקורונה ואיבוד שליטה של הממשלה רק שוכחת שהיא חברה בממשלה.

מנהיג נולד

איני מחסידי אמסלם אך אין ספק כי מי שנותן את הטון זה דודי אמסלם. אם יש מי שמייצג את ההנהגה המייצגת של ישראל השניה זה אמסלם.

אין ספק כי הישירות של אמסלם בהשתלחות בממשלה כולל בסער ואלקין, מרגיזה את האליטה הישנה. זוכרים את דנה וייס שאומרת לו אתה לא תדבר עם ידיים? לאחר כמה ימים אחרי העימות הזה הופיע שר הבריאות  השייך לישראל  הראשונה ודיבר עם ידיים מול דנה וייס. לו לא  העירו. הערות גזעניות מעיתונאים מגיעות רק לכיוון אמסלם, ביטן ומירי רגב.

אין ספק כי כאשר אתה אופוזיציה מה שנשאר לך זה לייצר פרובוקציות. יחד עם זאת, ההתייחסות של התקשורת הישראלית כלפי הימין היא בזויה.כאשר האופוזיציה הקודמת עשתה פרובוקציות הם קיבלו מחיאות כפיים. עכשיו בזים לאופוזיציה אבל הממשלה הזאת לא תחזיק מעמד לאורך זמן.

יומה יגיע ואז אנחנו עוד נחזור לתקן את הממשלה הבנויה מריבוי ראשים :  קודם לפיד, סער וליברמן ואחרי זה: ראש הממשלה בפועל עם מספר חד ספרתי של ח”כים לצידו ואפס לגיטימציה ציבורית: מנסור עבאס.

וכן, יש גם את בנט, מי שזכה בטייטל ומנצל כל רגע לחיות את החלום לפני שיתעורר

לפיד הארכיטקט שאורב בצללים, סער גוזר קופונים, ליברמן באוצר ממשיך את מורשה הירשנזון ועבאס ראש ממשלה בפועל. 

צחי הנגבי

בראיון שלו במאקו שוב נתקלים ברדידות ואפילו בבכיינות. צחי הוא ותיק חברי הכנסת. מי שהיה ממובלי הנהגת הליכוד, יו”ר מרכז הליכוד, וכאשר קדימה התפלגה מהליכוד היה אפילו יו”ר זמני לליכוד. אבל אז הוא החליט לפרוש ולהצטרף למפלגת האווירה. אחר כך הוא חזר לליכוד. בראיון הוא מספר כיצד היה לו קשה שם והוא לא הסתדר. אך צחי לא מספר שהוא היה שם בכיר עם פריווילגיות.

כאשר חזר לליכוד צחי התקבל בברכה למקום גבוה יחסית ברשימה ומה לעשות צחי שהליכודניקים זוכרים גם מעשי בגידה.

בראיון צחי מתלונן כי לא קיבל תפקידים בכירים בממשלה, וצחי רומז כי נתניהו לא השאיר אותו בתיק התקשורת רק כי חיפש שר ממושמע. אבל צחי לא מספר למראיינת כי הוא פשוט פוליטיקאי עצלן.

כאשר צחי חזר לליכוד אמרה אז שרה בליכוד שכבר פרשה וגם עזבה את הליכוד על צחי : “צחי זה בטלן”.

אז התייחסתי אליה כאל עוד פוליטיקאית שחותכת את יריביה .אבל מאז אני עוקב אחר צחי ופשוט היא צדקה. בכל תפקידיו פשוט צחי לא עבד. התקופה הכי רעה הייתה כאשר הוקמה הממשלה עם גנץ. צחי “השתטח על השטיח רק כדי לקבל שר”. אז כבר כתבתי שאני מתבייש בו ובאלקין על התנהגותם הבזויה. כך היה כאשר מונה להיות יו”ר קואליציה פשוט היה נפל. אנחנו בוחרים אותם לכנסת וכאשר הם צריכים לשרת אותנו מהכנסת הם מייללים.  עכשיו צחי חבר כנסת ומהראיון מבינים שהוא מבסוט שהליכוד באופוזיציה. 

מירי רגב

מירי לראשות ההסתדרות. מאז שדוד לוי שהקים אז את סיעת תכלת לבן הליכוד לא הצליח לכבוש את היעד.

מאז דוד לוי לא היו נסיונות בפועל לנצח את ההסתדרות וסיעות שהתפלגו מתוך סיעת הליכוד הפכו להיות סייעות קטנות שהפכו להיות מסייעות לשמירה על השלטון. 

אומנם ארנון בר דוד הוא יו”ר הסתדרות שהכי קרוב אל הליכוד. הפנייה שלו אל העצמאים מובילה לכך שאנו רואים ליכודניקים רבים על שולחן ההנהגה. אפילו יו”ר סיעת הליכוד רועי שרעבי קיבל ג’וב למרות שלא מביא שום תועלת. האם מירי עושה נכון בהתמודדות שלה ? העתיד יוכיח אבל ללא ספק אם היא תתנהל נכון היא מסוגלת לגרום לתזוזות בתוך ההסתדרות. 

האופציות של מירי

הראשונה היא סיעת הליכוד. השתלטות שלה על הסיעה שהראש שלה כבר לא מתפקד כבר הרבה זמן.

האופציה השניה התחברות לסיעה קיימת. האפשרויות כרגע הן הסיעה ההסטורית של שמאי שלאחר שהפסידה לליאון פרשה מהליכוד וקמה כסיעה עצמאית. הסיעה של ליאון שלאחר שהפסידה לשרעבי פרשה והקימה סיעה עצמאית.

הצטרפות לפורשי שמאי יכולה להיות טובה לשני הצדדים , יש היום פחות עוינות כלפי יוצאי הסיעה.

לגבי הסיעה של ליאון : זה המהלך הכי גרוע מבחינת רגב. יש יותר ויותר נפגעי ליאון בנלולו בליכוד וגם מחוץ לליכוד.

ולכן אם רגב הולכת עם ליאון יצא שעשתה מהלך מוטעה.

כלומר מבחינתה היא צריכה ללכת עם סיעת הליכוד או עם הסיעה היוצאת של שמאי.

ללא ספק אם רגב תקפוץ לתוך המים של ההסתדרות יהיה פה משחק חדש ומעניין. מירי הכריזמטית מול מנגנון שולט.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חוק דרעי בושה – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

מה אמר אמסלם בדיוק ?

אריק זיו ויזר

ציפי והטלפון האדום – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

מי יחליף את יריב

יריב,אל תתפטר!

אריק זיו ויזר

הארץ עיתון לגזענים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן