24.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

בנט ולפיד על המוקד של החרדים הציוניים

יעקב וידר, מהמטה החרדי בליכוד, בעקבות הרחקת במפלגות החרדיות מהממשלה 

 

כצופה, אמנם לא מהצד. אני משוכנע כי הממשלה הבאה לא תכלול בתוכה את המפלגות הסקטוריאליות החרדיות, אשר שימשו לאורך מרבית ההיסטוריה הפוליטית, כחלק לא מבוטל ממחנה הימין. חלק לא מבוטל מחיבור החברה החרדית ל’ישראליות’, כלומר פריצה לשוק העבודה, למדינת ישראל ולאשר היא מייצגת, ולשאר דברים שאינם פוגעים באמור בתורה, דבר שניתן לזקוף עקב שיתוף המפלגות החרדיות בקבלת החלטות כלל ישראליות, והרגשת הציבור התומך בסקטוריאליות, כי הוא חלק בלתי נפרד ממערך הדעות הישראלי הלגיטימי.

מה שנעשה במהלך מו”מ זה, הוא דבר נפשע הפוגע ומדחיק אחורנית את כל השינויים אותם הרחוב החרדי חווה בשנים האחרונות, המפלגות החרדיות זכו ויזכו לביקורת, זה מגיע להן ביושר. אולם חלק מה’תיקון’, הוא חיבורן לגוש פוליטי כלל ישראלי, למרות היותו לכאורה גוש הטרוגני. ניתוקן מהגוש יהפוך אותן למבודדות וחזרה תודעתית איטית היישר לזרועותיו של הגטו, שהזמן עבד כה רבות להרחיקן משם. זאת לקול מצהלותיהם של אנשי ה’נטורי קרתא’: “אמרנו לכם..אמרנו לכם, ככל שתתקרבו אליהם, יותר ויותר ישנאו אתכם”, אחרי הכל הרחוב החרדי מושפע מהדחקת המפלגות החרדיות ורואה בזאת מלחמה אישית כנגד קיומו של ה’חרדי’ במדינה הישראלית.

ביום שתפתח המלחמה, יאיר בפטרונותו היהירה יבוא ויורה לציבור שהוא עדיין מיעוט (8-9% מהאוכלוסייה) כיצד עליו לנהוג ולחיות, ובכך יגזור מכה אנושה על כל השינויים שצצו וצצים יום אחר יום. כחבר ליכוד וכמאמין כי הדבר הנכון הוא שכל המחנה הלאומי יתגורר יחדיו בתוך תנועת הליכוד, אנו בתנועה חייבים לשמש כממתן וכגשר בין העולמות, ולא חלק מהמערך המבדיל. אותו פתח לפיד בעזרתו של איש מחנה הימין לכאורה, נפתלי בנט. במהלך המו”מ הוכחנו כי הליכוד היא המפלגה היחידה המשמשת כגשר בין המחנות, וכראויה ביותר לעמוד בראש המחנה הלאומי. וככזאת, היא חייבת להמשיך לעשות זאת גם אם המחנה הלאומי יפוצל לצערנו. שוב, בגלל סכסוכים פנימיים.

שינויים לא עושים בהינף גרזן ובמלחמה, גם לא כשזה נעשה בליווי שלט ‘אחים שלי’, אלא רק בחיבוק ובחכמה.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

התלבטות, דאגה וניצחון

אלי חזן

יום האישה לזונה

אלי חזן

תרבות השלטון בישראל במדרון תלול

אריק זיו ויזר

דמות האישה בעיני ז’בוטינסקי

אלי חזן

תאריו ומעלתו של משה רבנו

עינר אביב

כששניידר מארחת את ריעס

אלי חזן
דילוג לתוכן