23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

בנט הבסיס למהפך הבא

ארדן ובנט מתלהמים, סער ושמלת השבת, לפיד בוחר דוברת חדשה, משטרה בלי הפסקה

השבוע היה אחד מהשבועות הקשים שעברה מדינת ישראל בעת האחרונה. הוא גם היה השבוע שבו ראינו ישראלים נעלים לעומת בני אדם נחותים. ראו למשל את משפחת פרנקל. הם יהודים מאמינים , שומרי שבת והלכה, אך אינם מתלהמים ומיד גינו את הקריאות לאלימות וההסתה שהופיעו בכיכרות וברשתות החברתיות.

אין ספק כי האירועים האחרונים מחממים את הדם. הדם עולה לראש ופוליטיקאים משני הצדדים מלבים את אש השנאה. עוד לא יבש הדם והחקירה מרצח הנער הערבי וכבר חנין זועבי וזהבה גלאון יצאו במחולות ובאשמות של הממשלה והמדינה. מנגד, אנו רואים בימין פוליטיקאים בכירים שמאבדים את עצמם לדעת בסיסמאות. אילו היה מדובר בחברי כנסת שמחדדים מסרים אז ניחא, אך שרים הנמצאים בקבינט הביטחוני ובהם נפתלי בנט והשר גלעד ארדן, שיוצאים כאחרוני המפגינים ומתחרים מי יהיה יותר תקיף, זאת כבר פוליטיקה נמוכה.

וכך, אנו רואים בתקופה האחרונה השתלחות חוזרת במסרים של השניים. ארדן ובנט מתחרים מי יותר ילדותי. צריך להבין כי מי שחבר בקבינט חייב לדעת לרסן את עצמו ולא ללכת לספר לחברה מה אמר הרמטכ"ל ועד כמה הוא הקשה עליו.

המסרים שהוציאו השניים מתוך הקבינט מיותרים ומראים כמה עלובים חלק משליחי הציבור שלנו כאשר הם מוכנים לפגוע בתהליכי הביטחון של מדינת ישראל עבור אייטם או פרסום זול.

ויש פוליטיקאי אחד שחושב שהציבור פשוט טיפש. זהו יו"ר המפלגונת קדימה. שאול מופז בראיון ברדיו דיבר על תקופתו כרמטכ"ל. הוא סיפר איך התקבלו החלטות  ואמר בין השאר : "אנחנו הלכנו לחומת מגן, אנחנו ידענו לקבל החלטות". אך הוא שכח את התקופה שקדמה לחומת מגן. אז מופז התנהל בצורה פסולה כאשר בכל יום השתולל הטרור ברחובות הערים בישראל. בפרשת מדחת יוסוף הפקיר מופז את החייל למוות. כזכור הוא הפקיד את חייו של יוסוף בידי המרצח ג'יבריל רגוב, מי שעמד אז בראשות שרותי הביטחון הפלסטינים. מופז זוכר כיצד החליט הקבינט בראשות שרון על חומת מגן, רק שכח לומר בהגינות כי התפוצצנו מרוב של "איפוק זה כוח". אז, בכל אירוע כמו הדולפינריום, יצאו והסבירו לנו כי צריך להתאפק .

בתקופה ההיא עם ישראל חי בפחד. אזרחים נמנעו מלעלות לאוטובוסים, כאשר רכב נסע ליד אוטובוס תפס מרחק, הקניונים היו יעד, הרחובות בתוך ירושלים, תל אביב, עפולה, נתניה, חדרה ושאר ערי ישראל היו כמו מטווח של מחבלים מתאבדים. ומי היה שם ? מופז. נכון שאחרי הטבח של מלון פארק בנתניה יצאה ישראל לחומת מגן, מבצע שהצליח, וכך נוצר מיתוס.


 

כי סערת לנו

החלטת שר הפנים על סגירת מרכולים נראית לי הזויה. גדעון סער, שהיה התקווה הליברלית של גורמים רבים במדינה, הצליח לאכזב גם אותם. רק לפני כשמונה חודשים ישבתי עם גורם מוביל דעת קהל שהסביר לי למה חשוב גדעון סער : "כי הוא איש ימין בעל דעות ליברליות". ואולם, ואין זה סוד יותר,  בחודשים האחרונים אנו עדים לתהליך העובר על שר הפנים אשר החל להתחזק בדת. סער שומר שבת.

השבוע הטיל שר הפנים פצצה שבא הוא מורה לסגור סופרים בשבת. כל מיני ליצנים חרדים וחרדלים באים ומטיפים לנו שלא יהיה לנו חלב בשבת. זאת טענה הזויה. אני אינני תל אביבי אבל אני גר בירושלים ויש בירושלים מספר מרכולים הפתוחים בשבת.

איני מבין את גדעון סער מה יוצא לו מכך שהוא מחזיר אותנו לימים שחורים. עוד מעט ידרוש למנוע נסיעה בשבת.

איני שייך לאלה הטוענים כי סער הוא ציניקן שהחל לשמור שבת רק בגלל שהוא רוצה להיות ראש ממשלה אחרי נתניהו. להערכתי משהו עובר על סער. אך אם התהליך ימשיך סער לא יחליף את נתניהו אלא שאולי הוא יחליף את בנט בראש הבית היהודי.

גדעון חזור הבייתה לליכוד עם גם דגל הליברלי


 

בית יהודי

השבוע הלך בנט מבושם מסקר שנותן לו 18 מנדטים. רק תזכרו שזהו סקר שמפורסם בשעה שהדם חם והרוב רוצים נקמה. בסביבת בנט טוענים כי תקומה היא נטל בלעדיהם בנט יקבל יותר מנדטים והוא יהייה ראש ממשלה, הטענה כי אורי אריאל מהווה נטל מחלחלת גם בקרב חברי הכנסת .

בנט מזכיר קצת את פייגלין שטוען כי הוא ירכיב את הממשלה הבאה. גורמים פוליטיים טוענים כי בנט בונה על תרחיש ולפיו כחלון ירסק את הליכוד והוא יהיה הגורם עם המנדטים הגבוה בימין. כך הוא ירכיב ממשלה.

בנט חולם. הרי מי ילך איתו בגוש הימין? ש"ס, אגודה, כחלון , כל אלה לא מחזיקים ממנו אם הם צריכים לבחור בין בנט לבוז'י הם יעדיפו את בוז'י.

אז ככל שבנט יתחזק יעלה השמאל. משוואה לא טובה אבל נכונה. התהליכים שעובר מחנה המורכב מיוצאי המפד"ל לשעבר הם הבסיס להחלפת השלטון בישראל. כבר היו ימים בהם מנהיגי המפד"ל בעבר שראו את עצמם כקובעי המדיניות הובילו להתרסקות. אני זוכר כיצד התייחסו לשמיר בימים שלפני המהפך ב – 92. שמיר נחשב על ידיהם שמאלן והססן, ולכן ככל שבנט ידחק את נתניהו לפינה הוא יהיה מי שיצור את המהפך הבא.

בנט צריך לזכור בכנסת הזאת נמצאים 48 חברי כנסת חדשים. אף אחד לא רוצה בחירות מקדימות אך כאשר אתה יוצר את כדור השלג והוא מתחיל להתגלגל אתה מגלה שלכדור כוחות שאינם בשליטה.

רסיסי מפלגות הימין היו אלו שהפילו את השלטון במהפכים של 92 ו 99 , בנט וחבריו הם הבסיס למהפך הבא.


 

לפיד מכוון רחוק

מתברר כי לפיד מחליף את נילי רייכמן באילת פריש. דוברת בית הנשיא (פרס) תתחיל לעבוד מחודש הבא כדוברת של יאיר לפיד. מהלך זה מבוסס כנראה על השמועות שלפיד רוצה ללכת להקדמת בחירות רציניות ולפיד רוצה את הטופ לקראת המרוץ על ראשות הממשלה.

אך נראה כי אם לפיד ימשיך להתגרות בנתניהו וממשלתו הוא עלול למצוא את עצמו באופוזיציה כאשר החרדים מחליפים אותו. הרי נגמרה ברית האחים.


 

משטרה מחוררת

לפני הביקורת על המשטרה אין ספק כי גורמים הנמצאים ברשתות החברתיות נדהמו לראות את העוצמות של מידע בטחוני הזורם ללא פילטרים. אין ספק כי השיח המתנהל כאשר ידיעות לא נכונות נמצאות ברשת עלולות לגרום לכאוס פנימי. עדיף שנמלא פינו מים לנוכח סיפור הקלטת, אך מתברר כי המשטרה מופתעת פעם אחר פעם.

אך יש כפי הנראה פרשייה רצינית שקשורה לדרג בכיר במשטרה. כעת יש צו איסור פרסום אך באתרי הרשתות החברתיות הסיפור רץ. ללא ספק משטרת ישראל עוברת תקופה לא טובה. עוד לא פורסמה הפרשה וכבר יש קריאות לפיטורי המפכ"ל והשר הממונה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

איילת הפרחח ויצחק שמיר

אריק זיו ויזר

לפיד זה אח, לפיד הוא שותף טבעי

אריק זיו ויזר

מה אכל סער בטופולופומפו ?

אריק זיו ויזר

ממדינת היהודים למדינת הפקידים – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

לפיד מנהיג !

אריק זיו ויזר

הם מפחדים !

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן