18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

במעמד 3 שרים נחנך קבר יוסף המשופץ: "להחזיר הנוכחות הקבועה במקום".

בשומרון מחזירים עטרה ליושנה

במעמד  השרים משה כחלון, יולי אדלשטיין ודניאל הרשקוביץ, רבנים, מקובלים וראשי ההתיישבות בשומרון, נחנך אמש (ד) מבנה קבר יוסף המשופץ והמצבה אשר נבנתה מחדש – 10 שנים לאחר שנהרסה, נשרפה ונותצה ע"י פורעי הרשות הפלשתינית עם נטישת הקבר בתחילת שנת תשס"א.
כזכור, במבצע הנדסי מורכב ורגיש, לאורך כל ליל מוצ"ש חול המועד סוכות, הוקמה מחדש המצבה שעל קבר יוסף ע"י אנשי חברת הבניה "הר כביר" מאלון מורה, בשיתוף אגודת "שכם אחד", מועצה אזורית שומרון, קציני וחיילי צה"ל.
במבצע הנדסי מורכב, בסיוע מנופים וקונסטרוקציות מיוחדות שנבנו לצורך המבצע, הוכנסה המצבה במשקל 5 טון לתוך מבנה מתחם הקבר העתיק ונבנתה מחדש על המיקום המדוייק בו היתה המצבה המקורית, שנותצה, רוסקה ונשרפה ע"י פורעי הרשות הפלשתינית. במקביל שופץ מתחם הקבר בשלבים בשנתיים האחרונות, כשרוב העבודה נעשית בידי תושבי השומרון וחיילי צה"ל.
אתמול בלילה, בטקס מרגש במיוחד , נחנכו מתחם הקבר והמצבה החדשה במעמד חסר תקדים של שלושה שרי ממשלה: שר הרווחה והתקשורת משה כחלון, שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין ושר המדע פרופ' דניאל הרשקוביץ, שהגיעו לקבר יוסף בלוויית ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, הרב האזורי בשומרון הרב אליקים לבנון, ראשי ההתיישבות באזור, רבנים, מקובלים ואורחים מכל רחבי הארץ ואף מחו"ל.
שר המדע פרופ' דניאל הרשקוביץ בירך בדמעות התרגשות את ברכת "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה" וקרא פרק תהילים.
השר הרשקוביץ אמר:
"גם בהסכמי אוסלו הקבר שייך למדינת ישראל. לצערנו נאלצנו לעוזבו לפני 10שניםבימי האינטיפאדה. אבל ברוך ה' היות ואנחנו זוכים לחזור, המקום שופץ והשקט חזר לאזור ולשכם בזכות צה"ל ששולט באזור בטחונית, חובה עלינו להחזיר את התפילות, הפעילות והנוכחות הקבועה לקבר יוסף".
שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין, אסיר ציון ברוסיה הסובייטית בעברו, אמר בהתרגשות: "אם זכיתי להגיע לרגע הזה, אין מה להרבות במילים. בשם כולנו אני קורא שלא נצטרך לחזור לכאן עם שיירות בלילה, אלא שתחזור לקבר יוסף הנוכחות הצה"לית הקבועה ויחזרו לכאן לימוד התורה בקביעות. כפי שזכינו לאחר 10 שנות הרס לראות את המקום בצורה משופרת וראויה, נזכה גם לראות במקום משפחות, תינוקות, ולימוד תורה בצורה חופשית וקבועה".
שר הרווחה והתקשורת משה כחלון אמר:
"מאוד מרגש לעמוד ברגע הזה, כאן בקבר יוסף המשופץ. הגענו לכאן חברים מחיפה ונתניה ואנחנו שמחים מאוד. כולנו יודעים מה התחולל פה בשנים האחרונות והרבה מאיתנו התפללו ליום הזה במיוחד אחרי שהאוייבים שלנו השחיתו אותו ופגעו בו בצורה ברוטאלית בלי לחוס על המקום הקדוש הזה. אבל מסתבר שהעם היהודי וארץ ישראל, ארץ אבותנו, חזקים יותר מכל דבר אחר, והראינה שאנחנו פה מכל רחבי הארץ ובעזרת ה' נשאר פה לעוד הרבה הרבה שנים".
" ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה הודה לחיילי צה"ל על אבטחת קהל ההמונים וקרא לממשלת ישראל שלא להסתפק בשיפוץ הקבר אלא לחדש את הנוכחות וההתיישבות היהודית מחדש בקבר יוסף:
"זוהי סגירת מעגל סמלית, רגע מרגש והסטורי, תיקון מעט מזעיר של חרפת ההפקרה של קבר יוסף. יוסף הוא דמות של חיבור של כל חלקי עם ישראל. אנו מודים לקציני וחיילי צה"ל על השותפות בשיפוץ ההולך ומתקדם של הקבר. יחד עם זאת השמחה איננה שלמה כלל ועיקר והיא מהולה בהרבה עצב על  הביזיון בן 10 השנים מאז הורה שר הבטחון דאז אהוד ברק לנטוש את קבר יוסף. אין אומה בעולם שהיתה מאפשרת למקום קדוש, סמלי ושורשי כל כך לעמה להיות מבוזה כמו קבר יוסף.  אני קורא לממשלת ישראל לתקן את המעוות, לקבל החלטה רשמית ולחזור ולחדש את ההתיישבות והשהייה היהודית בקבר יוסף, דבר שעוגן אפילו בהסכמי אוסלו, שם נקבע שקבר יוסף ישאר בשליטה מלאה של מדינת ישראל".
 
לאחר הטקס המרגש, קצת לפני הגעת האלפים מרחבי הארץ, התקיימה במקום מסיבת סידור של תלמידות כיתות א' בבית הספר האזורי לבנות "נחלת צבי" באלון מורה.
בין הבאים היו רבנים ומקובלים, חברי מועצות ערים מרחבי הארץ, קציני צבא בכירים, בהם מח"ט שומרון אל"מ נמרוד אלוני וקצין ההגמ"ר שומרון רס"ן מקי סיבוני, וכן גאב"ד "חניכי הישיבות" בבני ברק הרב מרדכי גרוס.
ההתרגשות הרבה הקיפה גם את האזרחים וגם את החיילים במקום. חיילים רבים התפללו וקראו בספר התהילים יחד עם האזרחים, חיילים רבים התפללו עם דמעות התרגשות בעינים.
הרב האזורי בשומרון הרב אליקים לבנון אמר לקהל ההמונים:
"אנחנו זוכים לרגעים מרגשים, 30 שנה אני מכיר את המקום, חווינו את יופיו וגם לצערנו את הריסתו לפני 10 שנים, כאשר הכיפה היתה מנופצת והכל שרוף ומודים ךלריבונו של עולם ולכל הגופים שפעלו לשיפוץ הקבר. אנינו שמחים בשמחתו של יוסף, ומצפים שאכן בזכות יוסף הצדיק תפעל פעולתו שהיא קרוב וחיבור כל עם ישראל".
 
http://www.youtube.com/watch?v=5l6Bf5UebT4



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שינוי עמדת ניגריה במועצת הבטחון – בעקבות סיורו בשומרון של האפיפיור

אריק זיו ויזר

הילולת בושאייף המסורתית הפכה השנה למפגן תמיכה ענק בנתניהו

אריק זיו ויזר

מאבק דוד מול גולית : קרב על עצמאות הסוכן ונאמנות הלקוחות

אריק זיו ויזר

תוגש תביעת דיבה כנגד A.F.P. שהשמיצו את תושבי אלון מורה

אריק זיו ויזר

כדאי לכם לעקוב אחרי גל הירש

ליכודניק

ברוכין – ישוב מוכר בישראל

אלי חזן
דילוג לתוכן