26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

במותו ציווה לנו את מורשתו

בעקבות 30 למותו של טל שביט ז”ל

מה הסיכוי שאדם המתעניין בפוליטיקה יחל להתעניין באופנועים ? הסיכוי קיים אך הוא קטן ובוודאי לא חל על אין ספור אנשים אלא על מתי מעט. אני התחלתי להתעניין באופנועים לאחר שהכרתי, מרחוק אמנם, את טל שביט ז”ל אשר השבוע אנו מציינים 30 למותו.

 

יתר על כן, תחום האופנועים, כך צריך להודות, רחוק ממרכז ההתעניינות של הציבור הישראלי. שהרי, נתוני השוואת ההתעניינות בכדורגל או בסדרת טלויזיה מסוימת מצביעים על פער די גדול מנתוני ההתעניינות בעולם האופנועים. עם זאת, לא יהיה זה מופרך לומר כי אישיותו של שביט הייתה הפקטור העיקרי לצמצום פער ההתעניינות והיא זאת שיש לה מניות לא מעטות בכך שהציבור הישראלי ער לעיוות שבהעלאת תשלומי הביטוח לרכבים הדו גלגליים. שהרי עיתונאות ואינטרנט הם כלי הפצה והסברה מעולה להמונים וטל היה בין הראשונים שהבין זאת, יזם, עשה והפיץ.  

 

לא הכרתי את טל ז”ל אבל נחשפתי למורשת האדם, לתכונותיו ולייחודיות שלו על ידי חברי הטוב שהוא גם חברו הטוב של טל ז”ל – ניסים בנימין, אייקון דו גלגלי בפני עצמו. כאשר אני בוחן את שלל פעילויותיו של טל לאורך השנים אני מגיע יותר ויותר למסקנה כי טל השאיר לנו אחריו מורשת. שהרי המקצוענות שלו, אישיותו החביבה, החדשנות שהוא ביקש להציג והתשוקה למוטוריקה יחד עם תעוזתו נתנו מימד חדש לענף האופנועים. לא עוד תחום מבוקש אך לא ידוע למתעניין מבחוץ אלא תחום שאפשר לגלות אותו – ומה שטל עשה – הוא יצר את האפשרות לגלות את התחום ובהנאה. כמו מנהיג של מדינה שסוחף אחריו אנשים היה טל מנהיגם של האופנוענים אותם הצליח לרתום למחאה כנגד העלאת מחירי הביטוח, מחאה שהחלה בשנת 2001 ונמשכת לפרקים עד היום.

 

אני בא מעולם האינטרנט והעיתונאות. מי כמוני מודע לחשיבות הכלים הללו על מנת לספק את מאווי הגברת העניין בתחום מסוים. לטל היו יתרונות רבים אל בתחום בו הוא עסק ראוי לומר כי הוא שילב גם את עולם התיאוריה וגם את עולם המעשה ואין תימה אם כן שבכותו אנשים נעשו אופנוענים. טל שילב בעבודתו ידע נרחב, הוא היה חוקר נלהב והצליח לסחוף אחריו אנשים. בדברי ימי ההיסטוריה של האופנוענים הוא לבטח יוגדר כאבי העיתונות הדו גלגלית.

 

אין ספק שבמותו ציווה לנו טל שביט את מורשתו. יהי זכרו ברוך.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מעשה אבות סימן לבנים

תומר שמש

השטרות החדשים – הבעיה האמיתית

אריק זיו ויזר

פרשת תולדות – מערכת של אהבה ושנאה בין אחים מתחילה בהורים

אלי כהן

האמת בחשיפת השקר הגרעיראני

זאב בן-יוסף

מקצת מין האור דוחה את החושך

חיים פוזן

אובדן הדרך של לפיד

דנה רביב
דילוג לתוכן