20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

בלי נאמנות אין אזרחות. האומנם?

לא יתכן   – כי חבר כנסת אשר הפיר את שבועת האמונים שלו ישאר בכנסת!

בלי נאמנות אין אזרחות (כך אומר ביבי) אבל יש חברת כנסת שהיא בלי נאמנות אבל כן עם אזרחות ונציגות בכנסת שלנו לא אחרת מאשר חנין זועבי.

 

ועדת האתיקה של הכנסת פועלת מכוח סעיף 13 ד’ לחוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם כללי האתיקה מחייבים את חבר הכנסת להקדיש למילוי תפקידו את כל הזמן הדרוש לכך לשמור על כבוד הכנסת וכבוד חבריה, לנהוג בדרך ההולמת את מעמדו ואת חובותיו כחבר הכנסת ולהימנע משימוש בלתי ראוי בחסינויותיו.

 

מי שעומדת ברשות ועדת האתיקה בכנסת ה-18 הינה ח”כ שלי יחימוביץ אשר לאחרונה דנה בקובלנה שהגיש חבר הכנסת דני דנון בעניין התבטאותה של חברת הכנסת חנין זועבי כפי שצוטט בעיתון הארץ: “מה פתאום שאני אהיה נמנה למדינה? זו מחשבה פשיסטית. המדינה צריכה להיות נאמנה לי.

האם מדינה המגדירה את עצמה כמדינה יהודית או כבית לאומי ליהודים יכולה להיות נאמנה לי כפלסטינית? ודאי שלא”,

 

ח”כ יחימוביץ החליטה כי דבריה של זועבי אינם חורגים מגדר חופש הביטוי ולטענתה : “לועדת האתיקה עקרון מנחה בדבר אי-הצרתו של חופש הביטוי של חבר הכנסת, והיא נזהרת מאוד בהגבלתו של חופש זה. לפיכך החליטה הוועדה כי אין מקום להמשיך דיון בקובלנה”.

 

הרי ברור לכל כי ללא כל קשר למוצאה העדתי של ח”כ זועבי היא חלק מייצג בכנסת ישראל של  מדינת ישראל ותושביה ועל כן, בטרם היותה חברת כנסת בכנסת ישראל! הושבעה זועבי לשמור אמונים למדינת ישראל, הרי ללא השבעה זו לא הייתה יכולה להיות חברת כנסת בכנסת ישראל.

 

חשוב לי לציין כי אינני מדברת על השתתפותה במשט הטורקי “מרמרה” אשר מבטא התנהגות מוחצת וחד משמעית נגד קיומה של ארץ ישראל אלא, על התבטאותה של זועבי כפי שציטטתי לעיל.

 

דבריה של זועבי אשר הובאו בעיתון הארץ מרוקנת מתוכן את השבעתה של ח”כ הכנסת לשמור אמונים למדינת ישראל כי הרי כפי שאמרה “מה פתאום שאני אהיה נאמנה למדינה? המדינה צריכה להיות נאמנה לי” .

 

הרי ברור שמדובר בעבירה אתית חמורה לכל דבר ועניין הרי , כל חבר כנסת אשר נשבע אמונים למדינת ישראל  הוא נציג ציבור, שליח ציבור של כל תושבי המדינה ועליו להיות נאמן למדינה ולתושביה .

התבטאותה של זועבי הינה הפרה בוטה של נאמנותה למדינת ישראל ודי בכך כדי להטיחה בפני שער קולומבו בכנסת ולהראות לה את דרכה החוצה מהמשכן.

 

לא יתכן – כי בכנסת ישראל יהיו חברי כנסת אשר יחתרו  להפלת מדינת ישראל, הפלת השילטון, השתתפות בפעילויות טרור ופיזור נאומי הסתה נגד ישראל בכל רחבי העולם אשר מדובים לפיזור פרירוי לחם בכיכר היונים אשר כל  העולם עוטה ואוכל את דבריה של זועבי.

 

לא יתכן   – כי חבר כנסת אשר הפיר את שבועת האמונים שלו ישאר בכנסת!

 

לא יתכן – כי גם לאחר התבטאות מפורשת שכזאת והצהרה מפורשת לא לשמור אמונים לארץ ישראל עדיין זועבי נמנית בין 120 חברי הכנסת. ואני שואלת איזה אמון יש לנו בממשל שכזה? ולאן זה יקח אותנו?

 

לא יתכן – חברת הכנסת זועבי  הידועה כ-“בת טיפוחיו” של עזמי בשארה אשר ריגל וסייע לחזבאללה נגד ישראל  התקבלה להיות חלק מכנסת ישראל מלכתחילה .

 

עדיין לא קם חבר כנסת אחד שעשה הסברה חיובית להתנהלות צה”ל ומדינת ישראל. חברת הכנסת זועבי מקבלת במה גם במליאת הכנסת וגם בכל מקום אחר בעולם ושוזרת שריפה ושנאה  נגד יהודים בכלל ומדינת ישראל וצה”ל בפרט ולעניות דעתי חברי הכנסת מאפשרים לה לעשות זאת ומנהלים כ”שב ואל תעשה”.

 

ח”כ יחימוביץ בחרה להתעלם מכל האמור לעיל בקובעה כי : “לועדת האתיקה עקרון מנחה בדבר אי-הצרתו של חופש הביטוי של חבר הכנסת, והיא נזהרת מאוד בהגבלתו של חופש זה. לפיכך החליטה הוועדה כי אין מקום להמשיך דיון בקובלנה”.

 

מבדיקתי בפרוטוקלים שונים  ועדת האתיקה אין בשורות אלו אלה אלא העתקה של סיפת החלטה על קובלנות אשר משתרבבת אוטומטית לכל דיון  קובלנה בועדת האתיקה  . יוצא מכך כי ח”כ יחימוביץ אינה  בודקת את הקובלנות שהיא מקבלת או שמטעמים כאלו או אחרים  מסתפקת בשרבוב שורות אלו  ע”י “העתק- הדבק” כפי שנעשו בשאר קובלנות שהוגשו לועדה. 

מדובר בועדת אתיקה או בועדת העתקה ??

 

 

*** הכותבת, משפטנית , פעילת ליכוד, יו”ר תא לביא במרכז למשפט ועסקים ר”ג .

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בעיות בשירות החוץ בבולגריה?

אלי חזן

מתגעגעים לפוגלים ?

אריק זיו ויזר

הבעיות החדשות של אולמרט

אלי חזן

האם טראמפ ימנע קריסת האימפריה ?

אלי הרשקוביץ

מחיר החופש – ג’ונתן פולארד VS מדינת ישראל

אריאל אילוז

ז’בוטינסקי בין מופת לחזון לאומי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן