23.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ

בלי דיבורים: אוסנת מארק בהישג נוסף מול הוועדה למינוי שופטים

ח״כ אוסנת מארק, חברת הועדה למינוי שופטים, בהישג נוסף מול המערכת: מיון נוסף לכל המועמדים שכבר עברו את מיוני הועדה הקודמת שלפי פרסומים פעלה באורח לא תקין, בלשון המעטה.

עריכת הליך מיון נוסף מחזק את אמון הציבור במערכת! לא עוד חותמת גומי של איילת שקד ואפי נוה, כי אם עריכת בדיקת התאמות אמיתית וכנה – נטולת פניות ושיקולים זרים.

ח״כ מארק בתגובה לפרסום: ״המועמדים לשופטי שלום שהתמיינו במסגרת הוועדה הקודמת חייבים לעבור ראיון נוסף ע”י חברי הועדה הנוכחית. לצערי, נחשפנו לאופן שבו קודמו שופטים בקדנציה הקודמת. סיפורים מהסוג הזה מדרדרים עוד את אמון הציבור במערכת המשפט. על כן, דרשתי לקיים ראיונות נוספים עם המועדים. הדרישה נתקלה בהתנגדות מצד משרד המשפטים והעומד בראשו, אל מבחינתי אין אופציה שהועדה תצביע על שופטים על סמך חוות הדעת של הועדה הקודמת״.

ח״כ מארק נלחמה – והצליחה, כלשונה, אולם מעבר לכל מדובר באקט סמלי שכל כך דרוש בהשבת אמון הציבור במערכת כך שכל מי שעבר את המשוכה בפעם הקודמת ואכן ראוי מבחינת כישורים ויכולות לכהן בתפקיד, יוכל בהחלט לעבור גם את הבדיקה הנוספת שנדרשת לאור המצב המתואר.

ומילה אחרונה על האינטרס הציבורי. מהו אותו אינטרס? רבים נוהגים להשתמש במונח כדבר שבשגרה מבלי להבין שבין היתר, הקפדה על מנהל תקין וניראות ציבורית של ממלכתיות הם לא בבחינת מותרות. המערכת חייבת לנקוט על פי אמות המידה הגבוהות ביותר. רק פיקוח ובקרה יסייעו בידינו לשרת אותנו, הציבור הכללי, וככל שנדרש לחזור על מהלכים כדי לוודא את תקינות ביצועם – יש לעשות כן ללא דיחוי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח”כ בוקר לצד הזמר העברי

עינר אביב

אסנת מארק – לא חותמת גומי

דניאל נחמיה

הסביבה מאוד חשובה. ביחוד ביו”ש

עינר אביב

זוית אחרת על בני אברהם

רוני צימרינג

הצעה: תבוטל לשכת עורכי הדין בישראל

דניאל נחמיה

יוצאים לבחירות ? ליכודניק בשטח

אריק זיו
דילוג לתוכן