11.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

בלוף השוויון בנטל וצבא ההגנה לממלכת יהודה

ה"שוויון בנטל" הוא האיום האיראני החדש. כולנו רוצים "שוויון בנטל" בחסותו נראה רבבות חרדים בשורות הצבא, אך בחסות "הפוליטיקה החדשה" המקדשת ססמאות פופוליסטיות על פני מדיניות, אסטרטגיה ומהות, שוכחים מהי מטרתו האמתית של צבאנו – ובעיקר מהי לא: משרפת כספי המדינה וצבא ההגנה לממלכת יהודה.



בתהליך הדומה לגסיסה אטית, הצבא חדל מלהיות צה"ל , שכן, להיות 'צבא ההגנה לישראל' כיום הוא הקטן בתפקידיו.

מנהיגינו מדברים חזור ושנה על הצורך בצבא גדול וחזק, נושאים שוב ושוב נאומים עתירי קלישאות על מלחמות "אין ברירה", ומדברים בתקיפות על כך שאנו מדינה מוקפת אויבים, אך שוכחים כי תפקידם לשנות מציאות זאת. את העימות העיקרי – הסכסוך הישראלי פלסטיני – הם יוצרים ומעמיקים. הם מסתירים מאיתנו את העובדה שמרבית כוח האדם בצה"ל ומרבית התקציבים משמשים למטרות מאוד מסוימות שלכולן מחנה משותף – תחזוק הכיבוש: שמירה על מתנחלים – גם פורעי החוק מבינם, גם כאלה הגרים בהתנחלויות בלתי חוקיות, לשליטה על עם אחר באמצעות מחסומים וגדרות המונעים מבני אדם לעבור בצורה חופשית בארצם בגלל 'בעלי הבית' הזמניים, השאר – תחזוק איומים מדומים (איראן ושות'). המעט שנותר- וזה הנחוץ באמת, הוא להתמודדות עם האיומים הממשיים (ולידיעת האח נפתלי בנט – אין אלה עובדי נמלי הים אותם תרצה להחליף בחיילי צה"ל במקרה של שביתה).

כבר היום, לפני גיוס המוני של החרדים, אין הצבא צריך את כל החיילים המתגייסים לשורותיו – מסיבות שונות, ייטב גם להם וגם לצה"ל אם לא היו מתגייסים כלל. אלפי החרדים שיתגייסו לא ישפרו את תפקוד הצבא – גברים חרדים בני 21, רובם בעלי משפחות ואבות לשני ילדים לפחות, יזדקקו לתשמ"ש (תשלומי משפחה) בגובה אלפי שקלים בחודש – מאות מיליונים עד מיליארדי שקלים כנטל על קופת המדינה. כאבות לילדים לא יוכלו להשתבץ לכל תפקיד וודאי שלא לתפקידי לחימה, והשכלתם נטולת לימודי הליבה לא תאפשר להם להשתבץ לתפקידים טכנולוגיים ועתירי ידע.

ייטב לכולנו אם האנרגיות המופנות לשוויון בנטל הפופוליסטי של לפיד ובנט – זה שכל תוצאותיו יסתכמו בהקמתן של אוגדות וחטיבות של מש"קי דת ומשגיחי כשרות במחיר מיליארדי שקלים, ינותבו לשוויון בנטל האמתי – זה שיושג רק אם החרדים ילמדו לימודי ליבה וירכשו מיומנויות לצאת אל שוק העבודה. כך יחיו הם ברווחה ולמדינה ייחסך הכסף המופנה היום למימון אורכות חייהם – ואין זה משנה אם מקורו בתקציב הביטחון או בתקציב משרד הדתות או החינוך.

צבא הוא אמצעי לשמירה על בטחון המדינה – הוא לא מטרה כשלעצמה, וודאי שתפקידו אינו שמירה על מתנחלים שבחרו לגור על גבעות שומרון ויהודה על אדמות לא להם, בכללם פושעים ופורעי חוק. תפקידם של מנהיגינו הוא לפתור את העימות עם הפלסטינים, לסיים את הכיבוש ולא להעמיק ולהנציח אותם. אם יתמקדו בכך כלל לא יהיה צורך בצבא גדול ובכלל זה בגיוס חרדים ובתקציבי בטחון מנופחים. אולי אז, חלילה, יפרוץ כאן שלום.


לבלוג של שי גל לחצו כאן 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פניית תושבי מגרון "לא להריסה"

אריק זיו ויזר

פרשת פינחס –"במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש"( אבות נ,ה)

אלי כהן

אל העוסקים בנתניהו

רועי קאשי

מירי רגב חייבת להיבחר ליו״ר המרכז

אריק זיו ויזר

מותה של הפוליטיקה הישנה

אלי חזן

בג"ץ צודק ואנו אשמים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן