38.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

בכדורגל כמו בפוליטיקה

על פוליטיקה, צביעות ומה שביניהם

 

כשזה מגיע למחנה הלאומי העובדות פחות חשובות.
בתור אוהד בית״ר מגיל קטן, חיכיתי גם אני במתח ובהתרגשות למשחק של הקבוצה האהובה שלי מול שרלרואה בבלגיה ביום חמישי שעבר. אחרי ששמעתי (ולא מתקשורת הספורט) על האלימות שחוו שם האוהדים ועל התקיפות שעברו שם על רקע אנטישמי חיכיתי שמישהו יגנה, שמישהו יגן על הכבוד של המדינה או של הישראלים שנמצאים כעת בחו״ל, חיכיתי לשווא.
כשהתחיל המשחק, שמחתי לראות את האוהדים מרימים תצוגת קהל, בגאווה ובלי פחד ונותנים לשחקנים אווירה של בית, אל מול האנטישמיות הדוחה שהציגו האוהדים הבלגים.
מכאן הכל השתבש, ואני לא מדבר על המשחק הירוד או על ההפסד הצורם. אני מדבר על הטרמפ שתפסו אישי ציבור, פרשנים חברי כנסת ומובילי דעת קהל על אוהדי בית״ר. ככל שידעו פחות- כך דיברו יותר. הרי לא צריך עובדות כדי להכפיש ובטח שלא צריך מידתיות כשמדובר על הכפשות כנגד הציבור הימני בארץ.
אם מדברים עובדות אז המקרה שהיה הוא אפילו לא הכי חמור שהיה במגרשים באירופה באותו סוף שבוע, והוא לא שונה מתצוגת קהל של קבוצות ישראליות אחרות בחו״ל. ככה זה במגרשים באירופה, זה מה שנהוג שם, זה חוקי בהרבה מקומות ובטוח שזה לא מה שיגרום ״בושה״ לישראל.
מה שהכי כואב לי בסיפור הזה  הוא שהצביעות באה גם מתוכנו, שמעתי כלכך הרבה אנשים מהציבור שלנו שיצאו נגד האוהדים, בלי להכיר את המקרה, בלי לדעת איך הדברים עובדים ובלי לבדוק את העובדות. לא גינו את אוהדי שרלרואה שהצדיעו ביציע במועל יד  לא גינו את ח״כ יואל רוזבוזוב שרוצה להכריז על לה פמיליה ארגון טרור, נפלו לידיים של השמאל ושיתפו איתם פעולה.
האלימות בספורט היא מלחמה של כולנו וצריך לנקוט ביד קשה נגד מתפרעים. האוהד שזרק חפץ חד על השוער חייב להיות מורחק ממגרשי הספורט. אבל כמו בכל תחום, חייבת להיות מדתיות ואסור לנו לקחת חלק בצביעות שחגגה השבוע כנגד אוהדי בית״ר ירושלים.
שנדע ימים שקטים, לפחות במגרשים. יאלה בית״ר!
____________________________
הכותב הוא היועץ לסגנית שר החוץ

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השבוע : פרשת נשוא

אלי כהן

צעירי הליכוד פ”ת מתנגדים להקפאה

אריק זיו ויזר

על הפריימריז במפלגת העבודה

אלי חזן

יצחק שמיר – ההיית או היה זה חלום

אלי חזן

כששניידר מארחת את ריעס

אלי חזן

כבר לא משחק על בטוח

אלי חזן
דילוג לתוכן