24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
רשויות מקומיות

בית המשפט ביטל מינוי יצחק מיכאלי כמנכ”ל עיריית קריית ביאליק

בית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה הורה אתמול (יום חמישי) לבטל לאלתר את מינויו של יצחק מיכאלי (מגיבורי פרשת רשות העסקים קטנים בה חשוד ראש הממשלה, אהוד אולמרט) לתפקיד מנכ”ל עיריית קריית ביאליק ולא לשלם לו שכר, תנאים נלווים והוצאות בגין עבודתו עד היום. בכך קיבל בית המשפט את עתירת סגן ראש העיר, אלי דוקורסקי, להוצאת צו מניעה כנגד המינוי אותו הגדיר בכנסת שר הפנים, מאיר שטרית, כמינוי פסול.
בית המשפט קבע, כי ראש העיר פעל בניגוד מוחלט להוראות משרד הפנים, שאסר לקבל עובדים חדשים בתקופת הבחירות.

בהחלטתו כתב השופט אלכסנדר קיסרי: “לאחר ששקלתי את טענות המבקשים ועיינתי באסמכתאות שהוגשו לאחר הדיון שהתקיים ביום 14.8.08, נראה לי שאין מנוס אלא לקבל את הבקשה, גם אם הדבר כרוך, כפי שטוען ראש העיר, בפגיעה בפעילותה התקינה של העירייה, וכתוצאה מכך בפגיעה בתושבי העיר… טעמו של הדבר הוא שלכאורה יש ממש בטענות המבקשים, כמו גם בטענות משרד הפנים, בנוגע לפגמים שנפלו במינויו של מיכאלי לתפקיד המנהל הכללי של העירייה, ואם כך הדבר הרי שמתעצם השיקול של הפגיעה באינטרס הציבורי כשיקול של מאזן נוחות המחייב את מתן הסעד הזמני”.

“השופט אלכסנדר קיסרי הוסיף, כי גם את טענתו האחרת של ראש העיר שלפיה המינוי נעשה על פי הוראה של הממונה על המחוז, לא אוכל לקבל. קריאת מכתבו של הממונה על המחוז מיום 23.6.08 אינה תומכת בטענתו. ראשית, מפני שבמכתב נאמר שראש העיר מתבקש “לפעול לאלתר על פי כל דין למינוי מנכ”ל בהקדם” (ההדגשה שלי, א.ק.) וקריאת המילים כפשוטן מחייבת את המסקנה שהליך המינוי צריך להיעשות בהתאם לכל הוראות הפקודה (כולל אלה הנוגעות לועדת המכרזים). שנית, בסיפא של המכתב מתייחס הממונה על המחוז לכך שהמינוי יהיה בהתאם להנחיות מנהל אגף כוח אדם בשכר ברשויות המקומיות, שאותן מסר הכותב לראש העיר”.

השופט הוסיף וסיכם: “אני נעתר לבקשה ומורה לעירייה להימנע מלהעסיק את יצחק מיכאלי בתפקיד של מנהל כללי של העירייה, ולהימנע מלשלם לו, או בגינו, תשלומי שכר, תנאים נלווים והוצאות”.

יצוין, כי הפניה לבית המשפט לעניינים מנהליים באה לאחר שראש העיר לא נעתר לדרישות משרד הפנים לבטל את מינויו של יצחק מיכאלי, חברו של ראש העיר במפלגת “קדימה”, לתפקיד מנכ”ל העירייה. המשרד דרש לדחות את מינוי מנכ”ל העירייה עד אחרי הבחירות לעירייה בנובמבר הקרוב.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

צעירה ויצירתית- לוד מושכת אוכלוסייה

אלי חזן

מעלה אדומים שלי

אריק זיו ויזר

יוקם מלון ברעננה. סיעת הליכוד מברכת

אלי חזן

גרינברג מציג : תאוצה בקמפיין

אלי חזן

רביבו בהודעה למגזר הערבי: “אני לא חבר הגרעין התורני, אני יליד העיר לוד”

אלי חזן

אחריות הדדית מבית היוצר של אילן כהן ברעננה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן