21.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

בירושלים לא שוכחים את אסתר רזיאל נאור

ליכודניק מתממוגג וגאה להעניק את הבמה לנפתלי נאור אשר בירושלים נחנך רחוב על שם סבתו

רחוב חדש נחנך בשכונת הר חומה (חומת שמואל) ביום רביעי, כו’ בחשוון תשע”ב, 23.11.11 , על שם סבתי אסתר רזיאל נאור ז”ל. סבתא אסתר, אשר נפטרה לפני תשע שנים, הייתה דמות נערצת וחותמה הוטבע בכל אחד ואחד מבני משפחתנו. טקס חנוכת הרחוב על שמה נשא אופי ממלכתי ונערך במעמד המשנה לראש הממשלה, מר סילבן שלום, סגן ראש הממשלה, מר דן מרידור, ראש העיר ירושלים, מר ניר ברקת,  שר החינוך, מר גדעון סער, השר ד”ר בנימין זאב בגין, השר לתשתיות לאומיות ד”ר עוזי לנדאו, משפחה, ותיקי האצ”ל, חברים רבים ומוקירי זכרה. לכבוד הטקס נשלחו ברכות בכתב מאת ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו ומיושב ראש הכנסת, מר ראובן ריבלין. בטקס סקרו הנואמים את פועלה של סבתא לאורך השנים.

הרשו לי לספר על קצה המזלג על סבתא אסתר. סבתא כיהנה כחברת כנסת 25 שנה ברציפות מהכנסת הראשונה ועד הכנסת השביעית (1948-1973). במהלך כהונתה הייתה יושבת ראש סיעת גח”ל בין השנים 1969-1973 וחברה אקטיבית בוועדת החינוך. החינוך היה מאז ומעולם בראש מעייניה והיווה אמצעי להטבעת חותמה על החברה, המדינה והמשפחה. תביעות האצבע של פעולותיה ניכרות אפילו כיום. למשל הדיון האקטואלי לגבי חוק חינוך חובה חינם החל מגיל 3, הדיון בנושא ביטול הזרמים השונים בחינוך ויצירת מסלול אחיד המבוסס על חינוך שווה לכולם, על בסיס ערכים יהודיים ודמוקרטיים. דוגמא נוספת ניתן לראות בחוק רשות השידור שעלה לאחרונה על סדר היום הציבורי (סבתא הייתה מיוזמי עצמאות רשות השידור).

חותמה של סבתא בא לידי ביטוי עוד לפני הקמת המדינה בעת שהייתה חברה במפקדת האצ”ל המצומצמת בתקופת כהונתו של יעקב מרידור כמפקד האצ”ל, והייתה הקריינית הראשונה של “קול ציון הלוחמת” (שידורי הרדיו של האצ”ל). אחיה של סבתא, דוד רזיאל היה מפקד האצ”ל, אשר נהרג בשליחות הארגון בעיראק. כלוחמת אצ”ל דגלה סבתא בעקרונות של קדושת הארץ ושלמות המולדת, דביקות במטרה (“למות או לכבוש את ההר”), חברות עד בלי קץ והמחויבות והכבוד לזולת.

תקופת המחתרת הייתה תקופה לא פשוטה עבור משפחת רזיאל נאור. אסתר נאסרה על הבריטים ונכלאה בכלא בית לחם בעת שהייתה בהיריון. בעלה, יהודה נאור, נאסר אף הוא על ידי הבריטים ונכלא בכלא עכו ולאחר מכן הוגלה לאפריקה. למרות הקשיים האדירים הצליחה המשפחה לשרוד ולהמשיך בפעילות למען הקמת המדינה.

במהלך כהונתה בכנסת הקפידה סבתא על קו אידיאולוגי אחיד. סבתא נקראה לדגל ואולצה על ידי מנחם בגין להצטרף לכנסת. סבתא קידמה את עקרונות תנועת החירות במסירות נפש ובנאמנות מוחלטת עד יום מותה. סבתא הייתה אשת עקרונות, דעתנית, חריפה, ידענית גדולה ונואמת דגולה. שליטתה בעברית מהווה אות ומופת לכל יהודי באשר הוא. נאומיה בכנסת, אותם נשאה בעל פה, בגאון ובהדר מהווים עדות לכך. ההדר והגאווה על עצם קיומנו כיהודים במדינת היהודים אפיינו את סבתא בכל מעשיה.

קריאת הרחוב על שמה דווקא בשכונת הר חומה, המבטאת את הקשר הישיר של המשפחה והמדינה לעיר ירושלים, לבניינה, לפיתוחה ולחיזוקה מהווה סגירת מעגל. סבתא השרישה בנו את השליחות לבניין העיר והארץ, את השליחות לחבק ולאהוב את הזולת, את הממלכתיות,  את הכבוד לזולת והערבות ההדדית, את השליחות בפני החברים להוביל ולקדם נושאים אידיאולוגיים, חינוכיים וחברתיים, לחזק ולפאר את הנאמנות לרעיון הלאומי וכמובן את ההדר הבית”רי.

עם קריאת הרחוב על שמה הצלחנו להנציח חלק מפועלה. מורשתה של סבתא היא נר לרגלינו והחינוך לו זכינו ממנה מנחה אותנו בכל צעדינו. נכונה לנו עוד השקעה רבה בהמשך יישום מורשתה, בבנין העיר והארץ, אך אני משוכנע כי נצליח בכך. אני מקווה שלו סבתא הייתה היום בחיים, היינו מספקים לה מקור לגאווה ולסיפוק…



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שלום ורגב התארחו בכנס רב משתתפים בביתו של פדלון בזיתן

אריק זיו ויזר

המלחמה שבתוך המלחמה

עובד קראוס

ערב השקת פורום עורכי הדין בליכוד

אריק זיו

ליכודניק משתתף בצערו של יהודה עמר

עינר אביב

והפעם : שלמה כהן בשומרון

אריק זיו ויזר

זהר טל חוגג יום הולדת וכובש את מחוז תל אביב

אריק זיו
דילוג לתוכן