27.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

ביקור שר החינוך בבית התפוצות

לשר יש קשר רב שנים עם בית התפוצות

כבוד שר החינוך, מר גדעון סער, ביקר בבית התפוצות – מוזיאון העם היהודי, ביום שלישי,כ”ט בניסן תש”ע, 13.4.2010. בביקורו זה התעניין השר בפעילות החינוכית החשובה שמקיים הבית. בין היתר עמד השר על הפעילות הייחודית “שורשים” המועברת לתלמידי כיתות ז’. תוכנית זו עוסקת בהעמקת המוטיבציה והמיומנות לחקר השורשים המשפחתיים, תוך הבנת משמעות הסיפור האישי והמשפחתי, בהקשר סיפור העם היהודי בכללותו.

השר גילה אהדה רבה לתחרות השנתית בנושא זה, המתקיימת בבית התפוצות, והציע להעניק פרס משמעותי לתלמידים הזוכים ולבתי הספר שלהם.

השר העלה גם הצעות לקידום פעילות חינוכית זו, והביע את נכונותו לתמיכה בה.

 

הקשר של השר גדעון סער עם בית התפוצות הוא קשר של שנים. בהיותו ח”כ ויו”ר סיעת הליכוד והקואליציה הוא תמך ופעל, למען כינונו של “חוק בית התפוצות, התשס”ו -2005­” הקובע את מעמדו של בית התפוצות כמוסד לאומי, בעל חשיבות לעם היושב בציון ובכל תפוצותיו.

 

שר החינוך סייר בשתי תערוכות מתחלפות: האחת “יודאיקה טוויסט – חדשנות בעיצוב יודאיקה”, המציגה תמונת מצב של העשייה העכשווית בתחום היודאיקה בישראל, והשנייה “ויזה לחופש – דיפלומטים ספרדיים והשואה”, תערוכה שהפיקה ממשלת ספרד, והמוצגת בבית התפוצות. התערוכה מספרת על דיפלומטיים ספרדיים ברחבי אירופה שעזרו בהצלת יהודים בתקופת השואה. התערוכות מוצגות בשני אולמות חדשים, שזכה בית התפוצות לחנוך לאחרונה. השר הרשים מאוד את הנוכחים בשאלותיו הבוחנות ובבקיאותו לגבי תוכנן של תערוכות אלו.

 

מנכ”ל בית התפוצות, מר אבינעם ערמוני, סקר בפני שר החינוך את השינוי וההתפתחות שנעשו במקום. כמו כן, הוצגה בפני השר מצגת של תוכנית השדרוג לתצוגת הקבע של המוזיאון, שתלבש פנים חדשות, בכיוון של מוזיאון חדש ומודרני המתאים עצמו למאה ה-21.

 

בסיום הסיור הוצג בפני השר גדעון סער, אילן יוחסין של משפחתו, המתעד את תולדות המשפחה במשך מאתיים השנים האחרונות על פני שלוש יבשות. מידע זה מבוסס על תחקיר שעשה בית התפוצות ועל נתונים המצויים במאגרי המידע של המוזיאון. הדבר הפתיע את השר, הוא התרגש וגילה בזאת התעניינות רבה. 

 

ההנהלה ועובדי בית התפוצות ראו בעין יפה את היענות השר לבקר במוזיאון והודו לו על כך בחום רב.

 

 

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השר סילבן נרתם למען חצור הגלילית

אריק זיו ויזר

“ישראל הייתה ונותרה דמוקרטיה יחידה באזור”

אריק זיו ויזר

בנק חברתי

אריק זיו ויזר

“הניסיון מוכיח שכשאנחנו מעבירים שטח הוא הופך להיות שטח טרור”

אריק זיו ויזר

השרה לבנת ביקרה באפרת

אריק זיו ויזר

השר סער: “דברי אולמרט- איוולת”

אלי חזן
דילוג לתוכן