19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

ביבס : “נבחרתי לעשייה”

ביבס פותח על כחלון, על גדעון סער, על שאול מזרחי ועל בוחבוט. 

לקראת ראש השנה התקיים כנס מכובד במעמד ראש הממשלה. כיצד יור השלטון המקומי מסכם את התקופה מתחילת כהונתו ועד כה?

 “אנחנו נמצאים רק בתחילת הדרך ובשנה הראשונה של הקדנציה כך שתהליך הלמידה נמשך לצד עשייה מתמדת. יחד עם זאת, חלו מספר שינויים משמעותיים, והבולט שבהם הוא יישום התפיסה המרכזית לפיה, השלטון המקומי מהווה את הזרוע הביצועית של השלטון המרכזי. ניסיון העבר הוכיח כי מאבקים והתלהמות כנגד הממשלה אינם משיגים את התוצאות ואף מסבים נזקים לרשויות ולתושביהם. באמצעות הידברות ועשייה מקצועית ניתן להגיע להישגים ממשיים. בדרך זו, יצרנו שיתופי פעולה וממשקי עבודה יעילים ומפרים עם הכנסת ומשרדי הממשלה. כך למשל, הובלנו את שיתוף הפעולה עם משרד החינוך בתוכנית ב”יס של קיץ. הפרויקט הוכתר כהצלחה גדולה בכל הרשויות ונתן פתרון איכותי ובמחיר שווה לכל כיס למאות אלפי הורים בישראל. ללא התגייסות של השלטון המקומי כולו לטובת המהלך, הפרויקט לא היה יכול לצאת אל הפועל. כמו כן, השקנו יחד עם משרד הכלכלה את הרפורמה לבינוי מהיר של מעונות יום המעניקה פתרונות לחסמים הבירוקרטיים והכלכליים שעמדו בפני הרשויות בבואם לבנות מעונות יום, ומאפשרת לזוגות צעירים לצאת לתעסוקה תוך הפחתת הנטל הכלכלי.

באופן הזה התנענו תהליכים נוספים שנמצאים בעיצומם בהם הוזלת מחירי המים, הכנות לקראת תקציב המדינה 2015, העברות כספים והשקעות במגזר הלא יהודי ואני משוכנע כי לכל אלו תהיה השפעה רחבה על כלל הרשויות המקומיות ותושבי מדינת ישראל”.

 

האם כבוד היור התווה חזון ואם כן, מהו ?

“אחת המטרות המרכזיות שהצבנו במרכז השלטון המקומי היא שיפור תדמית ראשי הרשויות והשלטון המקומי בישראל. לצערי השלטון המקומי סובל מדימוי שלילי, אך דווקא מבצע צוק איתן הוכיח כי ראשי הרשויות הם מנהיגים נחושים ואחראיים שיש בכוחם לנהל מערכות מורכבות וארוכות תוך דאגה מסורה ומתמדת לחיי תושביהם.

במקביל, מרכז השלטון המקומי עובר שינויים פנימיים ותפיסתיים. המרכז הופך להיות מקום מקצועי הנותן שירותים לרשויות בכל תחומי החיים- חינוך וחברה, כלכלה וביטחון ולכן התחלנו בהליך התייעלות ארגונית שיהפוך את מרכז השלטון המקומי לגוף שירותי ונגיש, הדואג לצרכי הרשויות והעומדים בראשן.

 

מעבר לכך, קיימים מספר יעדים אסטרטגיים הנוגעים לשיפור חיי התושבים ברשויות. כך לדוגמא, הוזלת מחירי המים. מחירי המים האמירו במהלך השנים האחרונות פי שלושה, והגיעה השעה לשנות את המציאות המעוותת הזו. בימים אלו אני שותף לוועדה בין משרדית בנושא ויחד עם ראשי השלטון המקומי אנחנו פועלים לפתרון הסוגיה. כמו כן, אני סבור כי הרשויות המקומיות בישראל צריכות להיות חלק מכל פתרון כולל בתחום הנדל”ן.

בסמכות ההנהגה המקומית לקדם או למנוע שיווק של קרקעות ויחידות דיור ולכן תכניות ופרויקטים צריכים להיות מוסכמים ומתואמים באופן מלא עם השלטון המקומי וכוללים את הקצאת המקורות התקציביים הנדרשים לכך. לדעתי מיזם הסכמי הגג, מחיר מטרה ומע”מ אפס נותנים זריקת מרץ משמעותית בקידום שטחים ופרויקטים חדשים למגורים ברחבי הארץ. בנוסף, ההשקעה בתחום התרבות והאירועים חשובה גם לתושבים וגם לערים כחלק מהשירות והאופי שמעניקה העיר לתושביה.

מנגד, אין ספק כי הסכומים הנגבים בערב יום העצמאות ובאירועי הקיץ מופרזים ומוגזמים ואנחנו כשלטון מקומי צריכים להתאחד על מנת לשים סוף לכך. בימים אלה אנחנו עובדים על הקמת חברה ייעודית לתחום המסייעת לרשויות ברכישת הופעות והתקשרויות עם אמנים, לאורך כל השנה וביום העצמאות במיוחד, על מנת לחסוך את כל אותם מפיקים וסוכנים שגוזרים עמלות בדרך ולהוריד את המחיר שמשולם ע”י הרשויות המקומיות”.

האם היור שם לו למטרה להגיע לקדנציה אחת או יותר?

“הגעתי למרכז השלטון המקומי כדי לייצג את כלל הרשויות המקומיות בישראל מהקטנות דרך הבינונית ועד הגדולות, מכל המגזרים ומכל רחבי הארץ. אני נחוש לשפר את מצבו של השלטון המקומי לטובת אזרחי המדינה ואמשיך לעשות זאת במהלך השנים הבאות ככל שראשי הרשויות ייתנו בי את אמונם”.

האם השילוב של ראש עיר גדולה ומבוססת לצד תפקידו כיור השלטון המקומי מכשיר אותו לכיוון ההנהגה הלאומית של המדינה?

“בשלטון המקומי יש הרבה מאוד ראשי רשויות צעירים שגדלו בתוך הרשויות ומובילים את הערים שלהם בהצלחה גדולה. תהליך בו חלק מהם ממשיך גם לרמה הארצית ולוקח חלק בהנהגה הלאומית הוא דבר חיובי וטבעי בעיני. לא הייתי רוצה להישאר 20 שנה באותו תפקיד ואולי בעתיד זה יהיה רלוונטי, אבל בשלב הזה אני מאוד נהנה ומעוניין להמשיך בשני התפקידים אליהם נבחרתי”.

מה משמעות פרישת שר הפנים גדעון סער לשלטון המקומי ולתנועת הליכוד?

“הצטערתי מאד לשמוע על דבר הפרישה של השר גדעון סער. השר סער הצליח בתקופה קצרה לחולל שינוי חיובי בשלטון המקומי וליצור חיבור נכון של שיתוף פעולה אמיתי בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי. ממשלת ישראל ותנועת הליכוד הפסידה איש מוכשר וראוי. אני מאמין שראש הממשלה ימצא את המחליף הראוי, ואני מקווה שהוא יהיה מהמפלגה שלנו וידאג לכלל הרשויות המקומיות בישראל בראייה רחבה ולא רק לחלק מהן בראייה מגזרית כפי שהיה בעבר”.

האם השמועות על שתפ וחבירה למשה כחלון נכונות?

“לא. התנועה שלנו זה הבית הפוליטי שלי ובו אני מתכוון להישאר גם בעתיד ואני ממליץ לכולם לבוא ולהילחם על עקרונותיהם בתוך התנועה שלנו”.

אחד מראשי הערים טוען כי מי שמנהל בפועל את השלטון המקומי הוא בעצם שאול מזרחי ועל פיו ישק דבר. האם זה נכון?

“אני מעריך את עשייתו של שאול מזרחי בחברה למשק וכלכלה ושמח על שיתוף הפעולה הפורה והמוצלח שמתקיים בינינו אך יש הפרדה ברורה בין התפקידים והמשימות של מרכז השלטון המקומי לבין אלו של החברה למשק וכלכלה. מי שמנסה לטעון אחרת ככל הנראה לא מחובר לעשייה האמתית ולמציאות בשטח”.

קודמך בתפקיד אומר כי אין לך משמעות וכי הכל הצגה אחת גדולה. איך אתה מגיב ?

“ראשי הרשויות במדינת ישראל אמרו את דברם בבחירות האחרונות לראשות מרכז השלטון המקומי באופן נחרץ וברור. אני מאחל הצלחה רבה לבוחבוט בניהול מעלות תרשיחא. הבטחנו להוציא את השלטון המקומי לדרך חדשה, לבנות גוף מקצועי עם תדמית חיובית שפועל למען הרשויות בישראל והאזרחים וכך נפעל”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הליכוד העולמי : כך מקדמים אידיאולוגיה

אריק זיו ויזר

לא תגבור וגם לא רשף ביטחון

אריק זיו

הליכודניקים החדשים : “משרד החינוך עשה מחטף”

אלי חזן

עימות בערוץ 2 בין ח”כ זאב אלקין לעיתונאי אמנון אברמוביץ

אריק זיו ויזר

האם נתניהו אחראי על הגרעון של הליכוד לאחר הבחירות ?

אריק זיו ויזר

יובל שטייניץ: “ומה קורה אצל שמעון פרס?”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן