28.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
מייק חוטובלי

בחירות פנימיות במועדים קבועים

העובדה שהבחירות הפנימיות השונות של המפלגה מתקיימות במועדים לא קבועים, גורמת לנו נזק כבד: תדמיתית ואלקטוראלית.

בשלב הזה חשוב יהיה להבהיר כי אין להתפתחויות הפוליטיות הארציות ולמועדי הבחירות שום קשר ועניין למועדים של הבחירות הפנימיות למוסדות המפלגה. ההפך הגמור הוא הנכון – אלו שמתיימרים להיבחר למוסדות המפלגה, ראוי (ורצוי) יהיה שיוכיחו את זכאותם להימנות בין המובילים, על ידי כך שיובילו גם בשעת לחץ ובתקופות של אינפלציה גואה בכמות האירועים וההתרחשויות.

 

החברים שמכהנים במרכז הנוכחי, חברים בו כבר יותר משבע שנים, ואם יש משהו שמוביל לשחיתות שלטונית, אלו הם בדיוק מצבים מהסוג הזה. אני אישית יודע על עשרות אנשים שחיכו מספר שנים על הגדר, רק כדי להיות מסוגלים להפעיל את הזכות הדמוקרטית שלהם להיבחר למוסדות המפלגה, אולם בזה אחר זה הם נופלים שדודים בגלל האופן שבו המפלגה שלנו מתנהלת, עד שחלק ניכר מהם פשוט איבדו את התקווה – ובהקשר הזה הגרוע מכל הוא שחלקם האחר איבדו גם את האמון, ואת זאת אנו לא יכולים להרשות לעצמנו.

 

לכן, יש להעביר חוק, כזה שיהפוך בשבילנו למהותי ויסודי מאין כמותו, ממש כמו היה הדיבר האחד-עשר של עשרת הדברות (להבדיל אלף הבדלות, כמובן), אשר יקבע כי כל מערכות הבחירות הפנימיות שעתידות להתקיים במפלגתנו, ייערכו במועדים קבועים מראש! ושפשוט לא יהיה מצב שזה יוזז או יידחה, ויהי מה! (ממש כפי שאנחנו מתאימים את עצמנו למועדים של ראש השנה, ולא להפך). תארו לעצמכם את גודל המסר החיובי והרציני שזה יעביר לציבור. ובבקשה אל תדאגו לבחירות לכנסת, שהרי הוועדה שקובעת את מועדה, מתחשבת במועדי הבחירות הפנימיות של המפלגות השונות.

 

אנחנו חייבים, פשוט חייבים! להפסיק עם הרוטינה הפסולה, לפיה כל חבר כנסת משורותינו, כמו גם כל בעל כוח או השפעה במוסדותינו, רק מחכים להזדמנות שבה מדד הפופולאריות שלהם בתוך המפלגה, כמו גם כמות המפקד בו הם מחזיקים, יהיו גבוהים לטובתם, ובדיוק אז יפצחו בניהול פעולות לובינג ודילים, כדי לקיים לאלתר את הבחירות השונות (במיוחד למרכז).

 

המצב הקלוקל בו ציבור התומכים של המפלגה לא יודע מתי תיווצר בשביל מי מנבחרנו הסיטואציה והזמן המתאימים, כדי שיתחיל לגלגל מהלך של בחירות לתועלתו האישית, חייב להיפסק מייד, ויפה מערכת בחירות מקומבנת אחת קודם.

 

אנחנו מצויים בתקופה בה העיתונות לא מצליחה לבנות באופן מלאכותי ויזום קייס משמעותי נגד ראש הממשלה (תודה לאל על כך) וזו בכלל הסיבה האמיתית שהביאה עלינו את ההתקפות המגמתיות על שרה – הם פשוט חייבים לפרוק את התסכול בצורה כלשהי. אבל מי יכול להאשימם, שהרי היה כבר עיתונאי בכיר מארצות הברית שטען כי “את חופש העיתונות יש לראות כרישיון למכור רעל”, וכשהדמויות הפוליטיות המרכזיות לא מייצרות בשבילם את הרעל, אז העיתונות מרגישה מחויבות קיומית לרקוח את הרעל בעצמה.

 

אם אנחנו מתכוונים להמשיך לחטוא בניהול ענייניה הפנימיים של המפלגה באופן כושל, אז מוטב יהיה שלפחות נעשה זאת רק בנוגע למרכיבים הפחות ויזואליים והפחות משמעותיים והזניחים יותר של העניין, ובכך בעצם נחטא רק כלפני עצמנו, ולא נגד העיתונות – אנחנו נסלח לעצמנו, העיתונות לא.

 

החוקים החדשים צריכים להבטיח בראש ובראשונה שכל החברים יהפכו שווים ביכולת ההשפעה שלהם – מחבר הכנסת הוותיק והמוערך ביותר, ועד למתפקד הטרי והאנונימי ביותר. לפחות מהבחינה הזאת, המועדים הקבועים מראש יעשו שירות טוב לכל חברי המפלגה.

 

זה כבר זמן רב מידי שבכל הקשור לעניין המדובר אנו מצויים במצב של השהיה ללא קץ, שמאיימת להנציח את עצמה וממש להפוך לשיטה בפני עצמה. יחד עם זאת, העובדה שהמפלגה לא משכילה להתנהל ממקום של סדר וחוכמה, היא בסך הכול בבחינת החלטה שגויה שתמיד אפשר לשנותה. אבל בו בזמן חשוב יהיה שנבין שהחלטה מושהית ללא קץ, הנזקים שלה הם נצחיים.

 

אז אני מקווה שהמוסדות הפנימיים שלנו, אשר אמונים על המנהל תקין, לא יקימו עוד ועדה אימפוטנטית, שכל תכליתה תהיה לייצר החלטות רק למראית עין, כי בסופו של דבר ייצא שוועדה כזאת תתפקד על התקן של דרך ללא מוצא, כזאת שמושכת אליה רעיונות רק כדי לחנוק אותם. באמת שאנו רוצים לתת אמון ללא גבול בכול נבחרנו, אבל עדיין היינו רוצים להיות מסוגלים לחתוך את הקלפים בעצמנו.

 

הגיע הזמן להצעיד את המפלגה למקום אחר, למקום של ניהול תקין ושווה לכל חבריה, וחשוב יהיה שלא נחזור על השגיאות של העבר, ובמיוחד מפני שטיפש הוא אחד שעושה פעמיים בדיוק את אותה הטעות. מה גם שהעוסקים בפוליטיקה לא נהנים מאותן הפריבילגיות שבעלי מקצוע אחרים נהנים מהן: את השגיאות של הרופאים קוברים; את השגיאות של עורכי הדין תולים; ואילו את השגיאות של מפלגה פוליטית מפרסמים בעמודים הראשונים של העיתונים. וכשמדובר במפלגת הליכוד, השמחה של העיתונים היא כפולה ומכופלת. אז בבקשה, בואו לא ניתן להם סיבות רבות מידי כדי להצדיק את קיומם המגמתי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ליכוד מערכות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן