20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

בחירות מקדימות בליכוד – השיטה קבועה בחוקה המתוקנת/ מאת עו"ד יוסי פוקס

בשבועות האחרונים אנו שומעים מדי יום על ספין חדש בנוגע לשיטה שבה יבחרו חברי הכנסת מטעם הליכוד או על שריונים כאלה ואחרים וחבל שאנשים אינם מודעים לשינויי חוקה שנעשו בשנים האחרונות.
החוקה המתוקנת קובעת מפורשות (סע' 139) כי את הרשימה הארצית יבחרו כלל חברי הליכוד מכל הארץ ואילו את נציגי המחוזות יבחרו חברי התנועה מאותו מחוז בלבד.
בנוסף, החוקה אינה מאפשרת שריונים אישיים כלשהם , מלבד ייצוג למחוזות ולמגזרים כנהוג ולמעשה, הסמכות היחידה אשר נתנה בידיו של יו"ר התנועה בהקשר זה, הינה להסכים לפטור חבר ליכוד חדש, מתקופת הכשרה של 3 שנים, הנדרשת מכל מועמד לכנסת וזאת בכפוף לאישור המזכירות.
הדבר היחיד שנותר פתוח ויש לסגור אותו בזמן הקרוב, הינו התאמת תקנון הבחירות המקדימות לחוקה המתוקנת, לדוגמה, מיקום המחוזות צריך להיעשות לפי מספר המתפקדים שיש בכל מחוז ויהיו שינויים בסדר המחוזות לאור נשירה של מתפקדים מאזורים שונים.
לסיכום וכפי שנהוג בתנועת דמוקרטית המכבדת את עצמה, (תמו זה מכבר ימי דיקטטורת שרון) לא עושים שינויי חוקה ערב בחירות שכן יש בכך משום שינוי כללי המשחק תוך כדי המשחק עצמו ולפיכך, על כל מועמד להיערך לבחירות דמוקרטיות אשר ייעשו בהתאם לחוקת הליכוד. נקודה.
בהצלחה לכולנו

עו"ד יוסי פוקס – מועמד לכנסת כנציג יש"ע



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

קריאה פומבית לשרי הליכוד החברים בועדת שרים לחקיקה:אל תפנו גב למסר החברתי של הליכוד! /מאת:מיכל כפרי

אריק זיו ויזר

חג אביב שמח /סניף פתח תקווה

אריק זיו ויזר

צרור ברכות לליכודניקים ברעננה מאילן כהן ואייל דותן

אלי חזן

כנס בחירות הליכוד – אח"י

אריק זיו ויזר

מאות חברי ליכוד הגיעו למסיבת פורים בביתו של ח"כ סילבן שלום

עוזי דיין: מעמד הקייסים האתיופים ישודרג בקרוב בהחלטת ממשלה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן