26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

בחירות דמוקרטיות ברשות העסקונה /מאת:שלמה מדמון

כפעיל ליכוד שהתחיל את פעילותו בתנועה כמצטרף אידיאולוגי וגלש למאבק עיקש מול השמאל ובהמשך חוויתי את המהפך ב-1977 כשהעם על כל גווניו בחר בליכוד כתנועה הראויה לשלוט, בראייה רבת שנים לאחור הצלחנו תמיד לנצח במאבקי חוץ, הפסדנו במאבקי פנים שכרסמו כל חלקה טובה בלב ליבה של התנועה שגרם להתרחקות וסלידה של העם והפסדים צורבים ובאובדן הגמוניית השלטון.
שדה פורה וזרע הפורענות שנבט בהם לכדי מאבקים פנימיים הרסניים אלה הם הבחירות המוניציפאליות.
מאבקי כוח של קבוצות שונות בכל סניפי הרשויות בליכוד מסיבות לא תמיד ענייניות וראויות אלה מתוך גחמות אישיות, נקמנות ותופעה חולנית ידועה בליכוד של מאבקים מתוך אמוציות אישיות הרסניות (תוציא לי עין כדי להוציא לשכן 2 עיניים).
לצערי! בסוף כל הליך דמוקרטי של פריימריז ברוב המקרים ולא באופן גורף נבחר המועמד שתמיד נתמך ע”י אנשי העסקונה שמסמנים אותו כאובייקט עתידי נציג שחייב וינהג ע”פ רצונותיהם, פיון בלוח השחמט. במבט אינטרסנטי ניצחון נקודתי מול הפסד של כל ציבור הבוחרים.
הם רק שכחו שהמבחן האמיתי זה בבחירות הכלליות. הציבור ער לעובדה שאם המועמד נבחר בבחירות הפנימיות “מטעם” ואין לו את מסלול ההכשרה, המיומנות, כוח אלקטוראלי, דמות ציבורית ידועה, ניסיון מצטבר בכל רזי הפעילות הציבורית המוניציפאלית מן הראוי שציבור הבוחרים ידירו את רגליהם מלהצביע למועמד “מטעם” הליכוד ויעדיפו לבחור סיעות עצמאיות מכהנות או סיעות עם מועמדים ראויים יותר, ושוב אנו חוזרים להתחלה, הליכוד נותר בעל השפעה מזערית מבחינה מוניציפאלית ברשויות שמקישה באופן עקיף או ישיר לבחירות המרכזיות לכנסת ואיבוד בוחרים פוטנציאלים.
יש לציין בצער שישנם גם חברי כנסת בקרבינו שמשתפים פעולה עם אותם קבוצות לחץ עסקניות ומסייעים בעבורם לתמוך במועמד או בחברי מועצת העיר שלא תמיד ראויים ומוכרים ולו רק כדי לזכות לחסדי תמיכה ביום הדין.
מסקנה מתבקשת השיטה הנהוגה כיום שמוגדרת כהליך דמוקרטי אינה עומדת במבחן התוצאה האמיתי, התוצאות הרסניות ומסבות נזק עצום לציבור בוחרי הליכוד ולתנועה בכללותה.
גם מעמדה של הוועדה העליונה המוניציפאלית שאמורה לשמש פילטר ורגולטור מווסת בין אנשי העסקונה וחונטות למיניהם בסניפים לבין ראייה נכונה ועניינית להציג מועמדים ראויים לרשות ולמועצת העיר. עדיין קצרו ידיה מליישם איזון נכון והחלטי וגם היא נתונה ללחצים ואינטריגות שמונעים ממנה הליך מרסן ומאזן.
מכאן שיש צורך דחוף לבצע סיעור מוחות, לבחון שיטה שתאפשר למנף באופן שמועמדי הרשויות ונבחרי המועצות המקומיות ישקפו את רצון ציבור הבוחרים על כל גווניו כשהמועמדים ביכולתם להוות כוח אלקטוראלי מנוסים ומיומנים על מנת לזכות ולהיבחר בבחירות הכלליות ובכך הליכוד יזכה לנציגים רבים בכל הרשויות בארץ.
הערה מתקנת: אין ביקורת זו גורפת לכל הרשויות. ישנם מועמדים וראשי מועצה שנבחרים וראויים לכל מעמד.

בכבוד רב,
שלמה מדמון
יו”ר סניף הליכוד כ”ס
וחבר מזכירות הליכוד



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מי יהיה איש השנה בליכוד?

אריק זיו ויזר

שר האוצר שטייניץ: “אבחן מחדש כדאיות פרוייקט כביש מספר 1”

אריק זיו ויזר

אבי גולדרייך במכתב למשה כחלון

אריק זיו ויזר

הזמנה לכנס פתיחת הקמפיין של הקבוצה הצפונית

אריק זיו ויזר

שלום בית ! / מאת: ראובן שגב

אריק זיו ויזר

האם איבוד השררה מוציאה את לבני מדעתה?/מאת:יעקב בן חורין

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן