40.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

בחיפה לא יודעים להפסיד/מאת:אריק זיו

בשבועות האחרונים היה לחץ גדול על לשכת נתניהו לקיים בחירות מקדימות,יצחק בלס שרצה להתמודד מול רמי לוי,יש לזכור שבלס הציג למעלה מ500 חתימות, חתימות של תומכים בו לראשות הרשימה.
הוועדה המוניציפלית החליטה על בחירות,ואתמול ניצח רמי לוי את בלס בבחירות שבלס כפה על הליכוד.
היה צפוי כי לאחר שהפסיד בלס, יפנה לרמי לוי ויברך אותו ויראה מה יוכל לעזור, אך עוד לא יבשה הדיו וכבר מודיע בלס כי הוא ירוץ ברשימה עצמאית.
נקווה שבמקומות אחרים ינהגו אחרת.
הודעה לתקשורת יא תמוז התשס”ח 14.7.08

הליכוד יציג מועמד בבחירות לראשות העיר חיפה

טלטלה בליכוד. סגן ראש העיר רמי לוי הצליח לחלץ נצחון דחוק יחסית מהמועמד הטרי יצחק בלס בפריימריז למועמד הליכוד לראשות העיר שנערכו ביום א’ 13.7.08. אחוז ההצבעה בבחירות היה נמוך – 37% , והתוצאות בהחלט מפתיעות. לוי נזקק לעזרתם המסיבית של תומכי משה פייגלין (“הפייגלינים”), כדי לזכות ב – 589 קולות (60%) בעוד שיצחק בלס זכה ב – 387 קולות (40%). ראוי לציין כי לפני הבחירות התפאר לוי ביכולתו לזכות בלמעלה מ – 90% מקולות חברי הליכוד בחיפה.

במשך כל יום הבחירות המתה הרחבה של מרכז הקונגרסים מעשרות פעילים של לוי, אשר הביא קבוצות של מעודדות בלבוש מינימלי מול גדודים של חובשי כיפות וזקנים ממחנה ה”פייגלינים” אשר גדשו את הרחבה. על אף שמחנה ה”פייגלינים” בחיפה מונה כ – 300 איש (כ – 12% מכלל 2,600 חברי הליכוד בחיפה) בלבד, הרי עקב אחוז ההצבעה הניכר שלהם, הם היוו כשליש מהמצביעים בפריימריז והיטו את הכף לטובת לוי.

החיבור בין מחנה לוי ל”פייגלינים” נראה מוזר ביותר ואף תמוה, לאור העובדה שאוהדיו של לוי באים ברובם מהחלק ה”שמאלני” של הליכוד התומך בסילבן שלום. לצידו של לוי ניראו עובדי מדינה ועירייה שלוי דאג להם ל”סידור” עבורם בשנים הרבות שלו בעירייה. נראה כי ה”ברית החדשה” בין לוי לפייגלינים נבעה מהבטחות שנתן לוי לראשי קבוצתו של פייגלין בחיפה לתפקידים שונים בסניף הליכוד ובעירייה ולא מחיבור רעיוני כלשהו.

מנגד עמדה קבוצתו של יצחק בלס, שלעיתים מנתה באזור הקלפיות פחות מ – 10 אנשים, כשהיא מתבססת בעיקר על פעילי שטח ומטה שניסו לדרבן את מצביעי הליכוד להגיע לקלפי. מכיוון שהמטות של בלס אוישו כמעט בלעדית על ידי מתנדבים ובתקציב קטן מאד, הם התקשו להניע מצביעים רבים לקלפי. על פי אומדן ראשוני הוציא בלס כ – 20,000 ₪ בבחירות, מול תקציב המוערך בכ – 100,000 ₪ של רמי לוי.

ואולם, בספירת הקולות התברר במפתיע כי מחנהו של בלס הינו המחנה הגדול בסניף החיפאי של הליכוד (40%) כששני המחנות האחרים מונים כ – 30% כל אחד. וכך, למרות שבלס הפסיד את הבחירות, אנשיו חגגו את מה שנראה בעיניהם כנצחון. לוי ואנשיו עזבו את מרכז הקונגרסים בפנים מכורכמים.

ההשפעה המיידית של הפריימריז בליכוד על הבחירות לראשות העיר ניכרה בראיונות שנתנו שני המועמדים למחרת ההצבעה בכלי התקשורת השונים. שני המועמדים דברו על כך שהליכוד יהיה חייב להציג מועמד משלו בבחירות לראשות העיר.

בעוד שערב הבחירות נראה היה כי לוי מתכוון לתמוך במועמדותו של יונה יהב לראשות העיר, בתמורה למקום ברשימת קדימה (על פי שמועות שנפוצו הציע יהב את המקום הרביעי ברשימתו ללוי), כולל שריון משרת “סגן ראש העיר בשכר” עבורו, לאור תוצאות הבחירות הוא אולץ לשנות את תכניותיו והודיע בראיון ב”רדיו חיפה” כי בתוכניתו לרוץ עצמאית בבחירות.

מהצד השני הודיע יצחק בלס בראיון בחדשות “הוט”, כי בכל מקרה של הסכם בין לוי ליהב, הוא יעמוד בראש רשימה עצמאית של הליכוד לראשות העיר ולמועצה, בהתאם לחוקת התנועה. מכל מקום, נראה שבעקבות הפריימריז בליכוד, ראש העיר יונה יהב לא יקבל קולות רבים ממחנה הליכוד בבחירות הקרובות.

“חברי הליכוד בחיפה הצביעו בפריימריז וקבעו את מועמדי הליכוד בבחירות הקרובות לראשות העיר. את החלטתם לא ניתן לשנות בכל הליך מינהלי או פוליטי. אם יחליט המועמד שניצח לבטל מועמדותו לתפקיד מכל סיבה שהיא, רשאי המועמד הבא בתור לעמוד בראש רשימת הליכוד לראשות העיר” אומר עו”ד אביעד ויסולי, היועץ המשפטי של מחנה בלס “לאיש בליכוד אין במקרה זה כל סמכות להתערב ולמנוע את ההגשת הרשימה העצמאית, קל וחומר אם המטרה העיקרית של ה”תרגיל” הזה היא שריון תפקיד בשכר לאדם מסוים. הליכוד לא ישתתף במהלכים שמהם נודף ריח עז של שחיתות.” מוסיף ויסולי.

מן הראוי לציין כי אחת הסיבות לאחוז ההצבעה הנמוך היתה סירובה העיקש של מנהלת הליכוד לפתוח קלפי בקרית חיים, דבר שעורר התמרמרות רבה בקרב חברי הליכוד ולהשתתפותם הנמוכה ביותר בבחירות. חברי הליכוד מהקריות שעתרו לבית הדין של התנועה בנושא, לא זכו לכל מענה והם שוקלים לערער על תוצאות הבחירות.

לפרטים נוספים:
יצחק בלס – 2848789 – 052
עו”ד אביעד ויסולי 5791746 – 050



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רעננה קיבלה את נתניהו, פיניאן וכחלון

אריק זיו ויזר

צוות התגובות של הליכוד יעמוד ח”כ אופיר אקוניס,חוטובלי,ורגב

אריק זיו ויזר

חברי מרכז הליכוד מגיבים להפגנות: מדובר באנרכיסטים

דניאל נחמיה

תוצאות בחירות בסניף הליכוד בהרצליה למועצת העיר בחירות 2018

אריק זיו ויזר

טוקבק שהוקפץ:פניה לבנימין נתניהו

אריק זיו ויזר

מי צריך את החפץ הזה? /מאת ויטלי – טוקבק שהוקפץ

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן