18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

בחוקה תעשה לך מלחמה

אז מה קורה בליכוד ? הערות והארות בעקבות ההמולה סביב ועדת החוקה


אמנם, מחר יתקיימו פריימריז במפלגת העבודה אך דומה כי בליכוד סוער יותר. הרבה יותר. שלשום בלילה נשלח מכתב לסגן שר הביטחון דני דנון המשמש גם כיו"ר מרכז הליכוד ולפיכך כיו"ר ועדת החוקה ובו הצעות מרחיקות לכת לשינוי חוקת הליכוד. שורה של סעיפים הוצעו על מנות לשנות את החוקה בצורה רדיקאלית. אציין כמה מהם : הגדלת ההצבעה החשאית מ – 10% ל – 30%. לראש התנועה תינתן הזכות למנות מועמד אחד לכנסת בכל עשירייה. ראש התנועה גם למעשה יפקיע את סמכות מזכירות הליכוד ויכול למנות את מנכ"ל התנועה ובעלי תפקידים אחרים על דעת עצמו. מי ששם לב להצעות נוספות יכול היה לראות שיש כאן ניגוח בחיים כץ. יו"ר ועדת העבודה והרווחה  אשר פקד אלפי מתפקדים מהתעשייה האווירית. ההצעה היא שצירי הועידה יבחרו במקומות מגוריהם. ראוי להזכיר כי נכון להיום בפריימריז יכולים מתפקדי הליכוד בכל מקום בארץ. למתפקדי התעשייה האווירית שגרים בירושלים למשל ועובדים בלוד יהיה מאוד קשה להצביע. הם גם לא יוכלו לצאת באמצע שעות העבודה.

סגן שר הביטחון נאלץ להתעורר באמצע הלילה לא בשל בעיות בטחוניות אלא בשל בעיות אישיות של ראשי הערים שחתומים לכאורה כל המכתב. רובם אמרו שיסיר את שמם כי הם פשוט לא חתומים על ההצעה לשינוי.

ההצעות לשינוי ועדת החוקה משקפות את הוורסאטיליות האידיאולוגית הקיימת היום בליכוד וכיצד כל כוח אידיאולוגי רוצה למשוך לכיוונו. מקורבי ראש הממשלה רוצים להגדיל את אחוז ההצבעה החשאית ל – 30% כי ראש הממשלה כבר כשל במאי 2012 כאשר ניסה להעביר החלטות ולא הצליח. חברי הועדיה ביקשו "חשאית" והיועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד אבי הלוי, נאלץ, אם אשתמש בשפה עממית, "לפוצץ את הדיון". הוא פשוט נעל את הדיון ללא תוצאות מספקות לראש התנועה.


מצד שני, קשה שלא לראות את תביעות האצבע של סער וארדן המייחלים בכל ליבם לרוקן את סמכויות מזכירות הליכוד. האם בשמם הגישו את ההצעות לריקון סמכויות המזכירות מתוכן ? אין לדעת. מה שכן הם יהיו מאושרים משתי סיבות : א. ראש הממשלה יקבל את הסמכויות למנות את מי שהוא רוצה  באגפי הליכוד ואת מנכ"ל הליכוד. כזכור, ראש הממשלה ניסה לעשות זאת פעמים וכשל (צחי ברוורמן ויוסי שלי). ב. השר כץ מבקש להקים ועדת בדיקה שצבדוק את התנהלות הליכוד בבחירות הכלליות. כזכור, מי שעמד בראשות הקמפיין היו סער וארדן. בריקון סמכויות המזכירות כאמור, שמם הטוב יינצל.


יש גם לזכור את כוחו של הימין היותר אקטיבי שביקש גם הוא להציע מספר שינויים מתוך מטרה לסנדל את ראש הממשלה.


מכל מקום, ועדת החוקה תמשיך לקיים את דיוניה בזמן הקרוב. יש לזכור כי מי שמאשר את השינויים הוא מרכז הליכוד וכאן הסיפור מקבל תפנית חדה לחלוטין. ועוד לא הגעתי בכלל לנושא האיחוד עם ישראל ביתנו.


 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דני דנון : "נבחרנו על מנת לבנות ולא להרוס"

אריק זיו ויזר

רשימת המועמדים בסניף שדרות

אריק זיו ויזר

נו נתניהו אתה רוצה עוד 7,000 מתפקדים של מנהיגות יהודית

אריק זיו ויזר

נשות הליכוד? אולי ותיקות הליכוד!

אריק זיו ויזר

המועמד של נתניהו יוסי שבו

אריק זיו ויזר

מדוע הם מתמודדים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן